- „Kauno diena“, TKA inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Dažniausi eismo įvykių Lietuvoje kaltininkai – 19–23 metų vaikinai, daugiau nei pusė jų – neturintys dvejų metų vairavimo stažo.
Naudinga informacija
Šią išvadą pateikė Transporto kompetencijų agentūros (TKA) specialistai, išnagrinėję 2017–2020 m. įskaitinius eismo įvykius.
"Tokia informacija padeda kiekvienam iš mūsų detaliau susipažinti su savo kasdieniu maršrutu, labiau atkreipti dėmesį į transporto srautų intensyvumą, identifikuoti, kur yra didesnės eismo įvykio rizikos", – sakė TKA transporto paslaugų skyriaus vadovas Evaldas Morkūnas.
TKA specialistai išryškino tipinius 2017–2020 m. eismo įvykių ir jų dalyvių akcentus (žmonių amžių, lytį, vairavimo patirtį, blaivumą, kaltininkus, kelių reikšmes ir dangos tipą bei būklę, oro sąlygas).
Šiemet keliuose septynios juodosios dėmės (16 proc. visų) susiformavo dėl neblaivių ar neturinčių teisės vairuoti eismo dalyvių kaltės.
Padėjo karantinas
2020-ieji buvo ypatingi dėl koronaviruso infekcijos paplitimo. Pandemija ir įvairūs apribojimai turėjo įtakos ir avaringumo duomenims, tad 2020 m. eismo įvykių statistika įvertinta atskirai – pastebimas nelaimių, sužeistųjų ir žuvusiųjų sumažėjimas (atitinkamai 8 proc., 10 proc. ir 5 proc.).
"Apribotas judumas turėjo didelę teigiamą įtaką bendriesiems metiniams avaringumo rezultatams. Po 2019-ųjų, kai buvo stipriai išaugęs avaringumas Lietuvoje, vėl atsistatė bendroji mažėjimo kreivė. Lietuva pagal žuvusių eismo įvykiuose mažėjimo tendenciją – viena iš lyderių ES", – teigė E.Morkūnas.
Jaunimėlis ir pėstieji
TKA duomenimis, 15 proc. visų eismo įvykių tipinis kaltininkas – transporto priemonės vairuotojas, 19–23 m. vaikinas.
Net 55 proc. iš jų – vadinamieji žalialapiai, turėjo iki dvejų metų vairavimo stažą.
33 proc. visų eismo įvykių užfiksuota sankryžose ir jų prieigose (29 proc. – gyvenvietėse, 4 proc. – užmiesčio keliuose), dažniausia priežastis – transporto priemonių susidūrimas (32 proc., iš jų 22 proc. gyvenvietėse).
Tipinis nukentėjusysis (35 proc.) – pėstysis, vyras apie 57–59 metų, blaivus, kirtęs važiuojamąją dalį ne pėsčiųjų perėjoje arba ėjęs važiuojamąja dalimi tamsiu paros metu.
Dažniausiai pėstieji žuvo kelio ar gatvės ruožų ne perėjų vietose (67 proc.), sankryžose ir jų prieigose (17 proc.), perėjose ne sankryžose (16 proc.).
Naujų juodulių – devyniolika
Šiemet šalies keliuose užfiksuotos vadinamosios 44 juodosios dėmės, jose įvyko 207 įskaitiniai eismo įvykiai, 27 žmonės žuvo ir 281 buvo sužeistas.
29 juodosios dėmės (66 proc. visų) – valstybinės reikšmės užmiesčio keliuose ir 15 (34 proc.) – valstybinės reikšmės keliuose, kertančiuose gyvenvietes.
Palyginti su 2020-aisiais, šiemet valstybinės reikšmės keliuose užfiksuota devyniolika naujų juodųjų dėmių, 20 išnyko, 25 išliko arba pakeitė savo vietą.
2021 m. patvirtintos septynios juodosios dėmės (16 proc. visų), kurios susiformavo dėl neblaivių ar neturinčių teisės vairuoti eismo dalyvių kaltės.
"Juodųjų dėmių skaičiaus pokytis, palyginti su 2020-aisiais, nežymus, tačiau matomi labai svarbūs teigiami bendrieji rezultatai avaringumo statistikoje – eismo įvykių ir žuvusių dalyvių skaičiaus mažėjimas", – reziumavo E.Morkūnas.
Juodosios dėmės susidaro, kai konkrečiame kelio ruože per ketverius metus užfiksuojami keturi ar daugiau įskaitinių eismo įvykių, kuriuose sužeidžiami ar žūsta žmonės.
Šiuo metu jų daugiausia Vilniaus, Kauno, Panevėžio, Šiaulių, Klaipėdos apskrityse.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Vasarą – su žieminėmis padangomis: kur čia slypi pavojai?2
Automobilių servisai jau rikiuoja eiles vairuotojų, besiruošiančių keisti automobilių padangas. Meistrai sako, kad pavasarinis keitimas mažiau aktyvus, nei lapkričio mėnesį. Yra vairuotojų, kurie ir vasarą važinėja su žieminėmis padangomi...
-
Seimas svarstys iniciatyvą įpareigoti visus paspirtukų vairuotojus dėvėti šalmus2
Parlamentarai imasi svarstyti iniciatyvą, kuria būtų nustatyta visiems paspirtukų vairuotojams dėvėti šalmus, nepaisant jų amžiaus. ...
-
Pasipiktino dėl automobilių taršos patikrinimų: ar nepermokėjo už aparatus?23
Aplinkosaugininkų planuojami automobilių taršos patikrinimai šiurpą kelia ne vienam vairuotojui. Socialiniuose tinkluose dėl to kilo pasipiktinimo bangos. Kokią teisę aplinkosaugininkai turi tikrinti taršą? O jie turi įstatym...
-
Aplinkosaugininkai pradeda tikrinti automobilių taršą: vairuotojai kai kurių bėdų gali net neįtarti57
Aplinkosaugininkai parodomojoje akcijoje pademonstravo, kaip stabdys automobilius ir tikrins jų taršą. Oficialiai tikrinti automobilius aplinkosaugininkai pradės pavasario viduryje. Kaip viskas vyks ir ką apie tai mano gyventojai, pasakota LNK repor...
-
Perspėja: minti dviratį paskui autobusą – labai pavojinga9
Norėdami išvengti vėjo pasipriešinimo, dviratininkai kartais važiuoja iš paskos didesnių gabaritų transporto priemonėms ar autobusams, tačiau net nenutuokia, kaip arti nelaimės jie atsiduria. Tokie veiksmai kelia pavojų ne tik dvi...
-
Už variklio plovimą – bauda28
Prieš parduodant automobilį pardavėjai neretai stengiasi iššvarinti ne tik mašinos išorę bei vidų, bet ir nuplauti variklį. Tačiau tai daryti autoplovyklose draudžiama, apie tai reikėtų pranešti plovyklos oper...
-
Automobilių vairuotojai turėtų suklusti: techninę apžiūrą gali naikinti iškart4
Aplinkos apsaugos departamento pareigūnai pademonstravo, kaip atrodys vairuotojų stabdymas ir jų turto – automobilių, tikrinimas dėl taršos. Nuo sausio tikrinti taršius automobilius aplinkosaugininkai gali tiesiog kelyje. Jie turi teis...
-
Pervežimai 2023-iaisiais: daugiau keleivių ir krovinių
Lietuvos transporto ir logistikos sektorius 2023 m. išlaikė stabilų augimą ir generavo 18,8 mlrd. eurų pajamų. Pernai 7 proc. išaugo keleivių vežimas visų rūšių transportu. ...
-
Dėl taršos panaikinus automobilio techninę apžiūrą, ji dar galios dvi paras14
Aplinkosaugininkams be kitų institucijų pareigūnams panaikinus automobilio techninę apžiūrą dėl viršytos išmetamųjų dujų normos, ji nuo šiol galios dar dvi paras. ...
-
Pakaitinis automobilis: papildomos išlaidos ar nemokama paslauga?
Atsitikus eismo įvykiui, kurio kaltininkas – ne jūs, jūsų automobilis buvo taip apgadintas, kad jį teks palikti autoservise ir tai sutrikdys kasdienį gyvenimą. Tačiau ar žinojote, kad turite galimybę to išvengti? ...