- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Nuosavas transporto priemones žmonės paprastai atnaujina kas 3-5 metus ir dalis jų susiduria su dilema: rinktis naują ar naudotą automobilį?
Naujų automobilių pardavimų statistika Lietuvoje liudija, jog žmonės paprastai renkasi naudotos transporto priemonės pirkimą: žvelgiant iš ekonominės perspektyvos, tai atrodo racionalesnis pasirinkimas.
Naujas automobilis, jeigu kainuoja panašiai kaip 3-5 metus naudotas, bus žemesnės klasės – mažiau patogus ir ne toks erdvus. Be to, naujas automobilis labai greitai nuvertėja. Kita vertus, naudota transporto priemonė patikimumu niekada neprilygs naujai. O įsigijimo paprastumas, saugumas, įvairių elektroninių sistemų bei technologijų gausa – taip pat naujo automobilio pusėje.
Kaina – penkeriems metams
Naujų automobilių su nuolaidomis skelbimų portalo Motorsniper.lt vadovas Nerijus Alška teigia, kad dažniausia žmonių daroma klaida – eksploatacijos nuvertinimas.
„Žmonės dažnai žiūri tik į pradinę kainą, tačiau pamiršta pridėti eksploatacines išlaidas: degalus, draudimą, remonto kaštus. Likutinė vertė taip pat turi didžiulę įtaką bendrajai automobilio kainai“, - sako N. Alška.
Didžiausias naujo automobilio privalumas – garantija. Galite būti ramūs, kad jo remontas 5 metus ar kitą laikotarpį, kol galioja garantija, nekainuos nė cento.
Štai čia, pasak automobilių rinkos eksperto, išaiškėja pagrindinis naujų transporto priemonių privalumas: joms visas išlaidas galima apskaičiuoti iš anksto. Naujo automobilio pardavėjas gali euro tikslumu pasakyti, už kokią sumą tą patį automobilį atpirks po 5 metų, kiek kainuos jo priežiūra tą patį laikotarpį. Kai kuriuose salonuose galima jau pirkimo metu susimokėti už privalomus penkerių metų techninius aptarnavimus, tad papildomos išlaidos lieka tik draudimui bei degalams.
Šias sumas, pabrėžia Motorsniper.lt atstovas, taip pat nesunku suskaičiuoti: draudimo kaina einant metams ženkliau keistis gali tik vairuotojui tapus eismo įvykio kaltininku, o degalų sąnaudas pateikia visi gamintojai, tad žinant savo per metus įveikiamą atstumą galima suskaičiuoti visas apytiksles išlaidas.
„Degalų sąnaudos yra dar vienas naujam automobiliui naudingas dalykas. Dėl griežtėjančių ekologijos normų naujos transporto priemonės vartoja mažiau degalų nei tos, kurios buvo gamintos prieš 5 metus ar dar seniau, nors jų galia – nepakitusi“, - aiškina N. Alška.
Netikėtumo problema
Automobilio eksploatacinių skysčių, filtrų keitimo kainą bei intervalus nesunku sužinoti ir naudotam automobiliui, tačiau čia atsiranda vienas kintamasis, kurio apskaičiuoti praktiškai neįmanoma – remonto išlaidos.
„Didžiausias naujo automobilio privalumas – garantija. Galite būti ramūs, kad jo remontas 5 metus ar kitą laikotarpį, kol galioja garantija, nekainuos nei cento. Tikėtis, kad naudotame automobilyje tiek metų niekas nesuges, yra labai naivu“, - teigia N. Alška.
Natūralu, kad susidėvi tokios naudoto automobilio detalės kaip pakabos svirtys, vairo traukės ir pan. – mechaninės dalys turi ribotą tarnavimo intervalą, jas keisti reikia kas kelis šimtus tūkstančių kilometrų. Automobilio pakabos detalių remontą ar keitimą taip pat gali atlikti daugelis mechanikų.
Kur kas didesnės problemos iškyla pradėjus negaluoti pagrindiniams automobilio mazgams – varikliui, pavarų dėžei ar elektroniniams komponentams. Tuomet remontas gali kainuoti jau ne šimtus, o tūkstančius eurų bei trukti kelias savaites.
„Pirkdamas naują automobilį, su tuo nesusidursi: jeigu ir suges kuris svarbus komponentas, pačiam už jo remontą mokėti nereikės. Tai – didžiulis privalumas, kadangi netikėtų išlaidų niekas nemėgsta“, - pabrėžia naujų automobilių rinkos ekspertas.
Jis svarsto, kad žmonės kartais pernelyg bijo įsigyti naują automobilį, nes jis labai greitai nuvertėja ir „vos išvažiavęs iš salono praranda 20 proc. kainos“. Tačiau ir pačiam galima įsigyti naują automobilį su tokia nuolaida – gamintojai dažnai tuština sandėlius prieš pasirodant naujiems modeliams, o pardavimų salonai reguliariai atnaujina ekspozicijas.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Praslysti – beveik neįmanoma: policija pradeda naudoti lazerinius greičio matuoklius14
Šalies kelių policija turi naują ginklą Kelių eismo taisykles mėgstantiems pažeisti vairuotojams. Nupirkti ir jau naudojami nauji lazeriniai greičio matuokliai su kamera, kuri greičio viršytojus ar telefonu kalbančius gali užfiksuoti ne...
-
Naujovė Lietuvos gatvėse: gali atsirasti tik maršrutiniam transportui skirtų šviesoforų2
Nuo birželio 1 d. įsigaliojus Kelių eismo taisyklių (KET) pakeitimams, miestuose gali atsirasti atskirų, tik maršrutiniam transportui skirtų šviesoforų. Jie bus įrengti sankryžose prie raide „A“ pažymėtų eismo juostų, tai...
-
Su kokiomis problemomis susiduria negalią turintys vairuotojai?1
Negalią turintys vairuotojai ruošiami Valakupių reabilitacijos centre – ten jie įgauna tiek teorinių, tiek praktinių žinių. Apie vairavimą turint negalią ir taisykles pokalbis su Aidu ir Valakupių reabilitacijos centro Neįgaliųjų vair...
-
Reidas: įkliuvo ir neblaivūs paspirtukininkai2
Lietuvoje surengtos tikslinės prevencinės priemonės – transporto priemonių vairuotojų blaivumo patikrinimų – rezultatas: pradėti 35 ikiteisminiai tyrimai. ...
-
Prieš startą JAV – repeticija Ispanijoje
Gustas Grinbergas sėkmingai debiutavo NASCAR lenktynėse Europoje – dukart žengė ant Ispanijoje, Valensijos „Ricardo Tormo“ trasoje, surengtų varžybų prizininkų podiumo. ...
-
Draudikai įspėja: vagys grobia net smulkmenas1
Pažangios apsaugos sistemos – ne kliūtis ilgapirščiams: šiemet jie automobilių šeimininkams padarė jau šimtus tūkstančių eurų nuostolių. ...
-
Naudotas elektromobilis: racionalus žingsnis į nežinomybę15
Naujas elektromobilis daugeliui lietuvių vis dar lieka neįperkama prabanga. Naudotas elektrinis ratuotis atrodytų kaip racionalesnis sprendimas, tačiau jis susijęs su rizika ir nežinomybe. Nors per pastarąjį dešimtmetį elektromobilių populiaru...
-
Naudotų lengvųjų automobilių šiemet įregistruota 0,2 proc. daugiau
Šiemet sausį-balandį Lietuvoje pirmą kartą įregistruota 43,4 tūkst. naudotų lengvųjų automobilių – 0,2 proc. daugiau nei tuo pačiu metu pernai. ...
-
Būsimų vairuotojų rezultatai vis prastėja: egzaminus laiko ir po keliasdešimt kartų7
„Regitroje“ yra laukiančiųjų eilė laikyti teorijos egzaminą, pranešama LNK reportaže. ...
-
Išaugus degalų kainoms klaipėdiečiai vis dažniau renkasi paspirtukus: ar tikrai sutaupo?13
Šokiruojančiai išaugus degalų kainoms, uostamiesčio gyventojai jau renkasi pigesnes susisiekimo alternatyvas – elektrinius paspirtukus ir viešąjį transportą. Kuris pasirinkimas pigesnis ir saugesnis, parodys laikas. ...