- Ramūnas Jakubauskas, BNS
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Dauguma Seimo frakcijų atstovų palaiko siekį įvesti naujus automobilių taršos mokesčius, tačiau parlamentarai pabrėžia, kad šie mokesčiai neturi tapti našta mažesnes pajamas gaunantiems žmonėms.
„Tai, ką pristatė ministerijos, yra pirminis variantas, kuris dar bus diskutuojamas Seime, ir žiūrėsime, ar jis toks ir liks, ar į jį bus įdėta daugiau socialinio jautrumo, kas yra svarbu. Pamatuosime, ar tikrai grąža, kurią turi gauti visuomenė, mokėdama taršos mokesčius per savivaldą, yra pakankama“, – BNS sakė Seimo Aplinkos apsaugos komiteto pirmininkė, konservatorė Aistė Gedvilienė.
Jos teigimu, rudenį dar teks diskutuoti dėl siūlomų mokesčių socialinio jautrumo ir naudos gyventojams bei pereinamųjų terminų.
„Aš manau, kad mes turėsime kelias diskusijas, kas liečia šių mokesčių socialinį jautrumą, kas liečia savivaldos naudą, o per ją – ir kiekvieno gyventojo. Turbūt ir terminai yra tokie gan vėlyvi – viena vertus, jie gali būti didelis pliusas žmonėms pasirengiant ir pasikeičiant transportą, kad išlaidos būtų kuo mažesnės, kita vertus, klausimas, ar mes ne per lėtai judame į žalinimą. Turėsime į šituos klausimus atsakyti frakcijos viduje, turėsime bendrą poziciją ir manau, kad jos laikysimės“, – kalbėjo valdančiųjų atstovė.
A. Gedvilienė pridūrė, kad ministerijų pasiūlyti mokestiniai pakeitimai yra aiškesni už dabar galiojantį registracijos mokestį.
„Šitas konstruktas, kurį dabar atnešė ministerijos, yra daug panašesnis į žaliąjį mokestį, daug labiau motyvuojantis, daug labiau paaiškinantis, kam jis reikalingas, negu dabar galiojantis registracijos mokestis“, – teigė parlamentarė.
Teigiamai pasiūlymus vertina ir Liberalų sąjūdžio lyderė, Seimo pirmininkė Viktorija Čmilytė-Nielsen.
„Tai ne tik nuosekliai įgyvendinamos Liberalų sąjūdžio programos dalis, kurioje daug dėmesio skirta aplinkosaugai ir žaliajai ekonomikai, bet ir mūsų šalies įsipareigojimai mažinti taršą. Lietuvoje turime pereiti prie mažiau taršaus transporto, gerinti viešojo transporto prieinamumą ir kokybę. Šis mokestis bus paskata tai daryti sparčiau“, – BNS atsiųstame komentare sakė parlamento vadovė.
Ji pažymi, kad daugiavaikėms šeimoms, senjorams ir kitoms grupėms yra numatyta lengvatų, o surinktos lėšos bus nukreiptos į darnaus judumo fondą bei proporcingai paskirstytos visoms 60 savivaldybių.
Pozicijos dėl siūlomų mokesčių dar nesuformavo valdančioji Laisvės partija.
„Partijos valdyboje dar diskutuosime ir suformuosime poziciją. Frakcijoje taip pat dar kalbėsime“, – BNS sakė frakcijos seniūnė Ieva Pakarklytė.
Opozicija vertina skirtingai
Seimo opozicijos lyderis, „valstiečių“ frakcijos narys Saulius Skvernelis BNS sakė, kad siūlomi pakeitimai yra ydingi ir nespręs problemų.
„Tai yra ydingas mokestis, kuris tikrai nepadės spręsti problemų, susijusių su tikslu, kuris yra deklaruojamas, jog nebūtų taršių automobilių. Ypač tuo metu, kai panaikinama antrinė rinka, tie seni, nudrožti automobiliai toliau cirkuliuose šalyje be jokio mokesčio. Tai yra visiška nesąmonė“, – teigė parlamentaras.
Socialdemokratų seniūnas Algirdas Sysas teigia palaikantis automobilių taršos mokesčius, jis taip pat pabrėžė, kad diskusijų metu reiks atkreipti dėmesį į kriterijus, nuo ko skaičiuojamas mokestis.
„Aš manau, kad tai būtų europietiška. Negaliu pasakyti už visą frakciją, bet, mano galva, žinant, kad pas surenkama mažai mokesčių, perskirstymas vienas mažiausių Europoje, nuo to kenčia visas viešasis sektorius, tai bet koks rimtesnis mokesčių pakeitimas duoda viešąją naudą visiems“, – BNS teigė A. Sysas.
„Aišku, pasigirsta balsų, kad nuskriausime močiutę, bet taip gyvena Europa ir manau, kad tokiu keliu reikia eiti (...) Galima rasti kriterijus, kad nebūtų, kaip sakoma, vairuotojams, kurie „bulkoms“ važinėja, bet čia jau kitas žingsnis diskutuojant dėl konkretumų“, – kalbėjo Seimo narys.
Tuo metu Darbo partijos frakcijos seniūnas Viktoras Fiodorovas BNS sakė kol kas į siūlomus mokesčius žiūrintis atsargiau, kadangi tai gali tapti našta gyventojams.
„Kiekvienas papildomas mokestis tokiu metu, kai ką tik karantinai pasibaigę, pandemija, žmonėms su pajamomis sunku, tai vertiname atsargiau. Aišku, iš pirmo žvilgsnio žiūrint, lyg ir logiška prisirišti prie taršos, ne tik prie registracijos, bet finansinė našta gyventojams didės bet kokiu atveju ir terminai socialiai jautrioms trumpėms galbūt turėtų būti kiek ilgesni“, – sakė „darbietis“.
„Diskutuosime frakcijoje. Manau, kad bus įvairių nuomonių, bet žiūrint į partijos programą ir į nuotaikas, kuriomis mes gyvenome rinkimų metu apie visus automobilių mokesčius, tai kol kas atsargiai žiūrime į ministerijos pasiūlymą“, – pridūrė jis.
Aplinkos ministerija siūlo pakeisti ir didinti registracijos mokestį, kuris galiotų į Lietuvą įvežamiems automobiliams už pirmą jų registraciją, bei įvesti naują naudojimo mokestį, kuris būtų mokamas kasmet.
Naudojimo mokestį norima įvesti nuo 2023-iųjų.
Šiais pakeitimais siekiama, kad gyventojai keistų automobilius į mažiau taršius, sumažinti dyzelinių automobilių dalį.
Tiek registracijos, tiek taršos apmokestinimas apskaičiuojamas pagal tą pačią formulę. Ji komponuojama pagal du automobilių techninius parametrus – kiek gramų anglies dioksido emisijų tenka vienam kilometrui ir oro taršos koeficientą.
Projektas numato lengvatas daugiavaikėms šeimoms, vyresniems kaip 65 metų vairuotojams ir kitoms grupėms. Iki 2024 metų pabaigos nustatomas pereinamasis laikotarpis visiems vairuotojams, kurie įsigijo transporto priemonę iki pirmojo taršos mokesčio 2020 metais.
Mokesčių pakeitimai galiotų lengviesiems automobiliams, kurie priklauso fiziniams ir juridiniams asmenims.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Palangoje – pokyčiai dėl vietinės rinkliavos už automobilių statymą2
Ketvirtadienį Palangos savivaldybės taryba apsisprendė dėl vietinės rinkliavos už automobilių statymą nustatytose apmokestinamose kurorto vietose pokyčių. Jie priimti Palangos rinkliavų centro siūlymu. ...
-
Nesąžiningų vairuotojų madai artėja galas: kokie pakeitimai laukia?58
Seimui palaiminus Rinkliavų įstatymo pakeitimus, akimirksniu bus sučiupti ir tie vairuotojai, kurie neteisėtai naudojasi net ir neįgaliems vairuotojams skiriama kortele, atveriančia galimybę į nemokamą parkavimąsi brangiausiose ar patogiausiose vieto...
-
Ekspertas – apie vairavimą neįprastomis oro salygomis: pradeda bijoti, ko nereikia bijoti3
Oro sąlygas, kurios nustebino šalies gyventojus pirmadienį, keiksnoja ne tik daržininkai ir sodininkai, bet ir vairuotojai. Vairuoti tokiomis sąlygomis ir dar su vasarinėmis padangomis gali būti tikras iššūkis, LNK reportaže pasako...
-
Klaipėdoje duris atvers unikalus senovinių automobilių muziejus21
Senojo dujų fabriko pastatuose vietą atrado unikali, daugiau nei prieš 100 metų pagamintų automobilių kolekcija. Dešimtmetį puoselėtas sumanymas „Senovinių automobilių namai-Memel Automuseum“ jau baigiamas įgyvendinti, ir mu...
-
„AutoTyrimai“: naudotų automobilių rinka per metus augo 1,2 proc.1
Lietuvoje sausį-kovą pirmą kartą įregistruota 36,9 tūkst. naudotų lengvųjų automobilių – 1,2 proc. daugiau nei tuo pat laiku pernai, remdamasi preliminariais „Regitros“ duomenimis, skelbia bendrovė „AutoTyrimai“. ...
-
„VW Golf“ jubiliejaus proga – kelionė istoriniu automobiliu1
Laikui nepavaldus dizainas, patikimumas, praktiškumas ir laikmetį lenkiančios inovacijos – taip galima apibūdinti bet kurį „Volkswagen Golf“. Tai dar kartą patvirtino ir žurnalistas Vitoldas Milius, šio modelio 50-mečio p...
-
Sukčiavimo virusas gajus, požiūriai į tai – skirtingi7
Dėl didelių ridos klastojimo mastų Lietuvoje nukenčia ne tik naudotų automobilių pirkėjai, bet ir valstybės biudžetas. ...
-
Semsimės patirties iš ES lyderių švedų4
Lietuva toliau konsultuosis ir semsis patirties saugaus eismo srityje iš Švedijos – saugaus eismo lyderės Europoje. ...
-
Pavojus sugrįžo – ar keliuose sugyvensime draugiškai?16
Pastarosios dienos nėra palankiausios dviratėms eismo dalyvėms, bet į gatves jau sugrįžo tūkstančiai motociklininkų, dviratininkų ir paspirtukininkų. Sezono pradžioje ir automobilių vairuotojams reiktų pasikartoti Kelių eismo taisykles (KET), su...
-
Seimas spręs, ar švelninti atsakomybę taršių automobilių savininkams4
Seimas pradeda svarstymus, ar aplinkosaugininkams nustačius viršytą automobilių išmetamųjų dujų normą vietoj baudos pirmą kartą leisti skirti įspėjimą bei ilginti tokio automobilio techninės apžiūros galiojimą. ...