- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Ne gyvybės draudimo bendrovės BTA duomenimis, vidutiniškai per mėnesį fiksuojama apie 1700 eismo įvykių. Didžioji jų dalis nutinka dėl to, kad automobilyje vairuotojas užsiima pašaliniais veiksmais: kalba mobiliu telefonu, užkandžiauja, aktyviai bendrauja su keleiviu ar dažosi lūpas.
Lietuvos kelių policijos duomenimis, kalbėjimas mobiliuoju telefonu vairuojant automobilį – vienas dažniausių kelių eismo taisyklių pažeidimų.
„Pašalinė veikla blaško vairuotojo dėmesį. Mums geriausiai žinoma tokia veikla, oficialiai įvardijama kaip nusižengimas, yra mobiliojo telefono naudojimas. Tačiau yra begalė kitų užsiėmimų, už kuriuos kelių policija nebaudžia, bet jų derėtų vengti. Vis dažniau kyla diskusijos, kas pavojingiau kelyje – mobilusis ar kebabas rankoje? Grėsmę kelia ir karštųjų gėrimų gurkšnojimas - kavai ar arbatai užtiškus ant kūno, vairuotojas gali atlikti itin staigų manevrą ir sukelti kritinę situaciją kelyje. Žmonės yra linkę labai skubėti, dėl to daugelį dalykų, taupydami laiką, atlieka vairuodami. Tačiau jie retai pagalvoja apie kitus eismo dalyvius. Vairuotojas dažnai nesuvokia, jog naudodamasis mobiliuoju telefonu jis gali nepastebėti staiga priešais sustojusio automobilio, gerdamas kavą apsiplikyti ir iš netikėtumo sukurti avarinę situaciją, o valydamas užtiškusį sumuštinio padažą nepastebėti pėsčiojo“, - teigia ne gyvybės draudimo bendrovės BTA Transporto skyriaus vadovas Gediminas Radavičius.
Moterys dažnai užsiima papildoma veikla, kuri kelia pavojų kitiems eismo dalyviams. Gražiosios lyties atstovės „Spinter tyrimai“ atskleidė, kad vairuodamos dažnai atsinaujina ar pasidaro kasdienį makiažą (daugiau nei 10 proc. apklaustųjų). Dažniausiai moterys už vairo dažosi lūpas bei tušu paryškina blakstienas. Kai kurios prisipažino, kad vairuodamos net nusilakuoja rankų nagus. Nors kalbama, kad moterys, priešingai nei vyrai, gali atlikti kelis darbus vienu metu, rizikuoti nederėtų.
Rinkos ir viešosios nuomonės tyrimų kompanijos „Spinter tyrimai“ atliktoje apklausoje net 45 proc. respondentų prisipažino, kad vairuodami automobilį dažnai kalba mobiliuoju telefonu. Trečdalis jų teigė, kad mėgsta itin garsiai klausytis muzikos, tai ypač populiaru 18-25 m. jaunimo tarpe, 29 proc. dažnai aktyviai bendrauja su keleiviu, penktadalis – rūko. Rūkyti už vairo labiau linkę 26-55 m. mažesnių miestų ar rajonų centrų bei kaimo vietovių gyventojai.
Pasak specialisto, nors dauguma prisipažino telefonu kalbantys už vairo, neretas mobilųjį įrenginį naudoja ir kitais tikslais: apie 16 proc. rašo trumpąsias žinutes, beveik 10 proc. naršo internete. Vairuotojai-interneto vartotojai dažniausiai tikrina savo elektroninį paštą arba naršo socialiniame tinkle „Facebook“.
Pasak G. Radavičiaus., šios problemos sprendimų – daug. Pirmiausia vairuotojui, kuriam labai svarbu neprarasti ryšio, teikiamos alternatyvos: laisvų rankų įranga, ausinės ar „Bluetooth“ įranga, neretai naujuose automobiliuose įmontuota gamykliškai. Na, o nepaklusniesiems skiriamos vis didesnės baudos. Naudojimasis mobiliuoju telefonu (be laisvų rankų įrangos) vairuotojui šiandien gali kainuoti 300 litų.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
LTG: šis maršrutas – ypač populiarus ir pasiteisino su kaupu
2023 metų gruodžio 27 d. pradėjusiu veikti traukinių maršrutu Vilnius–Ryga–Vilnius per 12 mėnesių važiavo kone 62 tūkst. keleivių, praneša LTG grupė. ...
-
„Regitra“ keičia tvarką: ką svarbu žinoti užsiregistravusiems, bet neatvykusiems į egzaminą1
„Regitra“ ketina pusę metų neleisti registruotis vairavimo egzaminui asmenims, kurie per metus 5 kartus užsiregistravo laikyti šį egzaminą, tačiau į jį neatvyko. Anot bendrovės paslaugų valdymo ir vystymo departamento direktoriaus ...
-
AAD teigia: Lietuvos transporto parkas atsinaujina4
Aplinkos apsaugos departamento (AAD) pareigūnams nuo šių metų rugpjūčio kelių reiduose pradėjus tikrinti transporto priemonių taršą, per tris mėnesius visoje Lietuvoje aplinkosaugininkai sustabdė 472 transporto priemones, iš kur...
-
Transporto sektoriui metai klostėsi sudėtingai: rinka liko nestabili, griežtėja reguliacinė aplinka
Lietuvos transporto ir logistikos įmonės šiuos metus vertina kaip sunkius – nors įmonių pajamingumas šiek tiek padidėjo, bet darbuotojų trūkumas neleido pilnai pasinaudoti pagerėjusia situacija. ...
-
Bilotaitės pasiteisinimas dėl vairavimo egzamino: sprendimas nebuvo priimtas vienasmeniškai9
Buvusi vidaus reikalų ministrė Agnė Bilotaitė tvirtina, kad dabartinio ministro Vladislavo Kondratovičiaus teiginiai, jog sprendimas uždrausti laikyti vairavimo egzaminus rusų kalba buvo priimtas vienasmeniškai, nesiderinant su kitomis institucij...
-
Ministras: sprendimas atsisakyti vairavimo egzaminų rusų kalba nebuvo tinkamai suderintas3
Metams atidėjus sprendimą atsisakyti vairavimo egzaminų rusų kalba, Vidaus reikalų ministras Vladislavas Kondratovičius sako, jog toks žingsnis nebuvo tinkamai suderintas su atsakingomis institucijomis. ...
-
VRM atidėjo sprendimą atsisakyti vairavimo egzaminų rusų kalba7
Vidaus reikalų ministras Vladislavas Kondratovičius penktadienį pasirašė įsakymą, kuriuo metams nukėlė sprendimą atsisakyti vairavimo egzaminų rusų kalba. ...
-
Šventinė karštinė įsibėgėjo: Kalėdoms išpuošia ir automobilius2
Kol tarp miestų vyksta amžina kova, kurio gi eglė gražiausia, išradingumu kartais nenusileidžia ir paprasti žmonės. Štai ir automobilių mylėtojai bando įrodyti, kad ne prasčiau moka išpuošti savo ratuotas transporto priem...
-
Bilotaitė turi kategorišką nuomonę dėl vairavimo egzamino2
Buvusi vidaus reikalų ministrė konservatorė Agnė Bilotaitė nepagrįstu ir nesuprantamu vadina naujojo vidaus reikalų ministro siekį stabdyti sprendimą nuo sausio vairavimo egzaminus Lietuvoje organizuoti tik lietuvių arba kitomis oficialiomis Europos ...
-
Vežėjų parką papildys elektriniai lokomotyvai3
Krovinių pervežimo bendrovė „LTG Cargo“ įsigijo septyniolika elektrinių lokomotyvų, jie į Lietuvą atvyks 2027-ųjų pradžioje. ...