- „Kauno dienos“, automanas.lt, „Creditinfo Lietuva“ inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Autoservisų veiklą Lietuvoje pagal rizikingumą galima laikyti vidutinio statistinio verslo atspindžiu, o kas dešimtas (10 proc.) priklauso aukštai ir aukščiausiai bankroto rizikos klasėms.
Įmonių daugėja
Kredito biuro „Creditinfo Lietuva“ atliktos analizės duomenimis, kasmet registruojama per 1 tūkst. autoservisų skolų, kurių vidutinis dydis per pastaruosius trejus metus išaugo nuo 1 213 iki 1 628 eurų.
2023 m. vasario statistika liudija, kad Lietuvoje veikia 4 223 autoservisai, kurie savo pirmąja ir pagrindine veikla nurodė variklinių transporto priemonių techninę priežiūrą. Šiose įmonėse dirba daugiau kaip 12 tūkst. darbuotojų.
Autoservisų skaičius Lietuvoje kasmet auga: 2020 m. jų buvo 3 777, 2021 m. – 3 882, о 2022 m. – 4 101.
Daugumai autoservisų vadovauja vyrai, tačiau net 202 šią veiklą vykdančių įmonių direktorės yra moterys. Autoservisuose dirbančių moterų atlyginimų vidurkis šiuo metu siekia 1 115 eurų per mėnesį, o vyrų – 1 259 eurus. Palyginti su 2022 m. pradžia, moterų darbo užmokestis augo sparčiau nei vyrų: pernai sausį moterys uždirbdavo vidutiniškai 956 eurus per mėnesį, o vyrai – 1 152 eurus.
Daugiausia darbo vietų yra sukūrusios šios įmonės: „Mireli“ (208), „Autoimpulsas“ (205), „Trelo“ (199), „Airbag LT“ (123), „Truck master“ (105), „4cars“ (83), „ARX Auto“ (63), „Departus“ (62), „Delca Invest“ (61) ir „Longo shared services“ (61).
Pajamos ūgtelėjo
2021 m. pajamas deklaravę autoservisai bendrai uždirbo daugiau kaip 472 mln. eurų – tai 33 proc. daugiau nei 2020 m. (354 mln. eurų).
„Šį verslo sektorių išskiria keli aspektai. Paslaugomis reguliariai naudojasi visi vairuotojai ir įmonės Lietuvoje, kurie už atliktus darbus paprastai atsiskaito iš karto, todėl autoservisų gautinų sumų apyvartumas vidutiniškai sudaro 22 dienas, atsargų apyvartumas – 64 dienas. Palyginti su kitais verslo sektoriais, tai geri rodikliai, – sakė Jekaterina Rojaka, „Creditinfo Lietuva“ verslo plėtros ir strategijos vadovė. – Visų servisų bendras pelningumas siekia beveik 7 proc., kuris atspindi tiek aukštą konkurenciją, tiek galimybes užsidirbti teikiant automobilių remonto paslaugas. Aukšta infliacija ir brangstantis automobilių aptarnavimas – per 2022 m. asmeninių transporto priemonių techninė priežiūra ir remontas pabrango daugiau nei penktadaliu – gali skatinti klientus ieškoti pigesnių ir ne visuomet skaidriai paslaugas teikiančių alternatyvų garažiukuose.
Autoservisų pajamų analizė rodo, kad šiame sektoriuje per metus galima gauti iki 20 mln. eurų pajamų.
Pagal 2021 m. gautas pajamas didžiausių autoservisų dešimtuką sudaro: „Trelo“ (18,7 mln. Eur), „ARX Auto“ (15,9 mln. Eur), „Autoimpulsas“ (15,8 mln. Eur), „Autofortas motors“ (14 mln. Eur), „Mireli“ (13,8 mln. Eur), „Truck master“ (11,8 mln. Eur), „Delca invest“ (5,3 mln. Eur), „Euroglass“ (5 mln. Eur), „Rimtoma“ (4,7 mln. Eur) ir „Turboservisas“ (4,7 mln. Eur).
Autoservisų skaičius Lietuvoje kasmet auga: 2020 m. jų buvo 3 777, 2021 m. – 3 882, о 2022 m. – 4 101.
88 įmonių pajamos 2021 m. viršijo 1 mln. eurų, tačiau 176 autoservisų pajamos per metus nesiekė 10 tūkst. eurų.
2021 m. duomenimis, pelningiausių autoservisų penketukas – „Truck master“ (2 mln. Eur), „Trelo“ (1,1 mln. Eur), „ARX Auto“ (849 tūkst. Eur), „Transtiros sunkvežimių servisas“ (702 tūkst. Eur) ir „Autoimpulsas“ (643 tūkst. Eur).
Bankrotų – mažiau
580 autoservisų 2021 m. dirbo nuostolingai, tarp jų buvo deklaravusių ir 0,5 mln. eurų siekiančius nuostolius.
Nuo 2004 m. Lietuvoje iš viso bankrutavo 410 autoservisų, tačiau pastaraisiais metais nemokių įmonių skaičius mažėjo.
2022 m. nebankrutavo nė vienas autoservisas, 2021 m. – penki, 2020 m. – dvylika, о 2019 m. – 25. Daugiausia bankrotų buvo fiksuojama 2009–2018 m., kai nemokios tapo iš viso 326 įmonės, o 2016 m. ir 2017 m. šis skaičius atitinkamai siekė 60 ir 61.
„Sumažėjęs autoservisų bankrotų skaičius rodo, kad ekonominių iššūkių laikotarpiu šio verslo atstovai sugebėjo prisitaikyti prie pakitusių ekonominių sąlygų. Nors pelningumas, kritinio padengimo koeficientas, nuosavybės ir turto santykis šiek tiek pablogėjo, vis dėlto pozityviais ženklais galima laikyti augantį įmonių ir darbo vietų skaičių, taip pat – augančias metines pajamas“, – teigė J. Rojaka.
Situacija pagerėjusi – prieš metus aukštai ir aukščiausiai bankroto klasėms priklausė kas septintas autoservisas (14 proc.), o pagal vėlavimo mokėti riziką – kas penkta įmonė (20 proc.).
Daugiausia sunkumų autoservisai buvo patyrę 2021 m., kai aukštai ir aukščiausiai bankroto klasėms priklausė 22 proc. įmonių, o pagal mokėjimo vėlavimą aukštai ir aukščiausiai rizikos klasėms priklausė trečdalis – net 33 proc. visų bendrovių.
Šiuo metu „Creditinfo Lietuva“ sistemoje registruotos 1 053 autoservisų skolos, kurių bendra suma siekia 1,7 mln. eurų, o vidutinis skolos dydis sudaro 1 628 eurus. Tokiu pačiu laikotarpiu pernai buvo registruota 1 111 autoservisų skolų, kurių suma siekė 1,6 mln. eurų, o vidutinis skolos dydis siekė 1 400 eurų.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Automagistralėse ir greitkeliuose – didesnis greitis, leidžiamos vasarinės padangos1
Nuo šeštadienio Lietuvoje didinamas maksimalus leistinas greitis pagrindiniuose šalies keliuose, įsigalioja leidimas važinėti vasarinėmis padangomis. ...
-
Atsisveikinti su nebevažiuojančiais automobiliais bus paprasčiau2
Daugiabučių kiemuose, didelėse stovėjimo aikštelėse ir kitose vietose vis dar galima aptikti be priežiūros paliktų, apgadintų ar pusiau išardytų automobilių. Tokios transporto priemonės ne tik užima vietą, darko vaizdą, bet ir gali...
-
Aukcionas pasiūlys ypatingą „Ferrari“: pradinė kaina – 7-9 mln. eurų
Aukcionas „RM Sotheby’s“ paskelbė, kad balandžio mėnesį pirkėjams pasiūlys „Formulės-1“ (F1) bolidą „Ferrari F1-2000“, kurį vairavo legendinis Michaelis Schumacheris. ...
-
Nuo balandžio keliuose – svarbūs pokyčiai: viskas, ką būtina žinoti6
Lietuvos automobilių kelių direkcija (LAKD) primena, kad jau nuo balandžio 1 d. šalies keliuose prasideda vasarinių padangų sezonas, didėja maksimalus leistinas greitis automagistralėse ir greitkeliuose. ...
-
Chuliganai su vandens motociklais Nemune: aptaškyti praeiviai ir institucijų dėmesys (vaizdo įrašas)26
Praeiviai užfiksavo, kaip Nemune, netoli „Žalgirio“ arenos bei Vytauto Didžiojo tilto keli vandens motociklai specialiai manevruoja arti pakrante einančių žmonių. Kauniečiai įsitikinę, kad taip elgiasi nesubrendę chuliganai. ...
-
Rinkimuose – penkių gamintojų sunkiasvoriai
Antrą kartą Lietuvoje organizuojamame „DKV LIVE Metų sunkvežimio“ konkurse dėl geriausiojo vardo varžysis septyni visiškai nauji sunkiasvoriai, tarp jų yra visiškai elektrinių. ...
-
Sezoniniai eismo pokyčiai: ant ratų – nauji dalyviai13
Lietuvos kelių policijos tarnyba primena dviračių ir elektrinių paspirtukų vairuotojams: esate viešojo judėjimo dalyviai, tad privalote laikytis eismo taisyklių. ...
-
Estijos gamintojų proveržis: konkurencingi net Japonijoje3
Estijos gamintojo „Auve Tech“ naujos kartos autonominį automobilį „MiCa“ pirmoji įsigijo Japonija. ...
-
Budrumo abėcėlė: kur ir kurią dieną4
„Lietuvos draudimo“ ekspertų duomenimis, šalyje avaringiausias dviejų juostų automagistralių ir greitkelių ruožas – tarp Vilniaus ir Kauno. ...
-
Naudoto transporto pirkėjus traukia Vokietija
Daugybė automobilių pradeda gyvenimą vienoje šalyje, kol galiausiai kažkuriuo metu atsiduria kitoje. Tai ypač tinka kalbant apie Vakarų Europos transporto priemones, kurios sudaro didelę dalį naudotų automobilių rinkos Rytų Europoje. ...