- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
44 liepsnojantys automobiliai per metus – tiek vidutiniškai transporto gaisrų Lietuvoje fiksuoja vien Europos bendrovė „ERGO Insurance“. Čia pat draudikai pastebi, kad šioje statistikoje – tik KASKO draudimu pasirūpinusių vairuotojų nelaimės, todėl tikrieji automobilius niokojančių gaisrų mastai yra kur kas didesni.
Nors gaisrų priežastys gana įvairios – nuo tyčinio padegimo iki laukinių graužikų ar kačių išdaigų – dažniausiai kibirkštis įsižiebia dėl netvarkingos elektros instaliacijos. Dar labiau tai būdinga besikeičiant orams. „ERGO Insurance“ Lietuvoje trejų metų duomenimis, rudenį fiksuojama ketvirtadaliu, o pavasarį net 40 proc. daugiau transporto gaisrų nei vasarą.
Draudikų teigimu, šiemet per pirmus devynis mėnesius užfiksuota apie 30 užsiliepsnojusių transporto priemonių – kiek mažiau nei ankstesniais metais, tačiau paprastai tokių nelaimių kiek padaugėja suprastėjus orams ir temperatūrai nusiritus žemiau nulio laipsnių.
„Automobilį dažniau pavyksta išgelbėti, jei gaisras įsižiebia šalia esant vairuotojui – dėl stabdžių gedimo, laiku nepastebėjus nuleistos padangos arba bandant automobilį užvesti. Žinoma, didžiausios žalos fiksuojamos tada, kai automobilis užsidega stovėdamas – retai kada pavyksta dūmus ar liepsną sustabdyti laiku“, - sako Audrius Pilčicas, „ERGO Insurance“ žalų administravimo direktorius Baltijos šalyse. Pasak jo, stovintys automobiliai užsidega dėl elektros gedimų, neprofesionaliai sumontuotos dujų įrangos, taip pat pasitaiko ir laidus graužiančių gyvūnų arba automobilio viduje besišildančių kačių. Neapsieinama ir be piktavalių rankų – pasitaiko automobilių padegimų.
„ERGO Insurance“ Lietuvoje trejų metų duomenimis, trečdalis automobilių gaisrų atneša didesnę nei 10 tūkst. litų žalą – dažniausiai tokiu atveju tolesnė automobilio eksploatacija yra neįmanoma. Deja, žalų administravimo ekspertai savo praktikoje sutinka ir didesnių transporto gaisrų – kai nuo vieno automobilio įsiliepsnoja ir kiti. Toks įvykis šiais metais buvo užfiksuotas Kaune – šiais atvejais skaičiuojamos du, tris ar daugiau kartų didesnės žalos.
Tai, kad liepsnojantis automobilis – ne juokai, o reali grėsmė aplinkiniams automobiliams bei žmonėms, spalio 18-ąją galėjo įsitikinti kelių Vilniaus Karoliniškių mikrorajono daugiabučių gyventojai. Tylų šeštadienio rytą kieme nugriaudėjo stiprus sprogimas, į dangų ėmė kilti kelių metrų aukščio liepsna, o virš daugiaaukščių pastatų iškilo juodų dūmų debesis.
„Nors mūsų iškviesti gaisrininkai atvyko per kelias minutes, iš automobilio liko tik apdegęs kėbulas. Sprogimo būta tokio smarkaus, kad buvo pažadinti visi kaimynai – todėl ir spėjo laiku patraukti šalia stovėjusius automobilius“, - pasakojo sostinės V.Vaitkaus gatvės gyventoja Vidmantė.
„ERGO Insurance“ Lietuvoje žalų administravimo ekspertai primena, kad kiekviename automobilyje privalo būti veikiantis 2 litrų gesintuvas, tačiau pagrindiniu ginklu su automobilių gaisrais įvardija jų prevenciją.
„Vairuotojai turėtų nuolat rūpintis savo automobilio technine būkle ir jį tinkamai prižiūrėti. Norint apsisaugoti nuo gaisro, būtina pasitelkti profesionalus. Darbai su elektra ar dujine įranga neturėtų būti atliekami pačių vairuotojų“, - primena A. Pilčicas.
Šiais metais vidutinė po transporto gaisrų „ERGO Insurance“ Lietuvoje išmokėta žala sudarė 12 tūkst. litų, o didžiausia siekė 50 tūkst. Iš viso per trejus metus bendrovė kompensavo apie 1,6 mln. litų transporto gaisrų metu patirtų žalų.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Plikledžio sezonas prasidėjo – ką verta prisiminti vairuotojams?
Artėjant žiemai, į darbą skubantys vairuotojai vis dažniau susiduria su slidžia kelio danga. Ryte netikėtai susiformavęs plikledis pastarosiomis savaitėmis sukėlė ne vieną eismą paralyžavusią avariją. Ką reikėtų prisiminti vairuojant slidži...
-
Naujus pokyčius lėmė poreikiai ir prognozės1
Keleivių vežimo bendrovė „LTG Link“ parengė naują traukinių metinį tvarkaraštį, įsigaliosiantį gruodžio 15 d. Daugiau reisų suplanuota populiariausiuose maršrutuose, trumpės kelionių trukmė. ...
-
Pasaulyje – „Toyota“, Europoje – „Dacia“7
Visų laikų geriausiai parduodamų lengvųjų automobilių lyderė „Toyota Corolla“ pernai pasaulyje buvo tik ketvirta, bet šiemet rudenį susigrąžino prarastą poziciją. ...
-
Griežto žingsnio atsisakė, bet trūkumų netoleruos1
Nuo 2025 m. vasario 1-osios turėjęs įsigalioti griežtesnis valstybinio numerio ženklų būklės vertinimas Techninės apžiūros centre (TAC) atšaukiamas. Taip nusprendė Lietuvos transporto saugos administracija (LTSA). ...
-
Atšvaitai – niekis? Keiskime požiūrį1
Baltijos šalyse eismo sąlygos šaltuoju sezonu panašios, tačiau pėsčiųjų požiūris į savo saugumą keliuose itin skiriasi. ...
-
Svajonių automobilio kaina – tik išlaidų pradžia
Mažiau patyrę vairuotojai, planuodami įsigyti automobilį, žiūri tik į kainą. Sumokėjai 4 ar 5 tūkst. eurų ir nerūpestingai švilpi Lietuvos keliais! Tačiau realios tokio pirkinio sąnaudos gali nustebinti. ...
-
Primena: dalis vairuotojų nuo sausio gali netekti teisės vairuoti3
Svarbi žinia vairuotojams: lieka pusantro mėnesio pasitikrinti sveikatą tiems, kurie dar to nepadarė. Jeigu jūsų medicininė pažyma nebegalioja, nuo sausio 1-osios nebegalėsite vairuoti. Nuo naujųjų metų įvedama nauja tvarka: vairuotojo pažymėjim...
-
Dėmesio, vairuotojai: demaskavo, kaip jūs elgiatės, pravažiavę greičio matuoklius35
Jau daugiau nei savaitę turėtume važinėti lėčiau, nes įsigaliojo žiemos sezono taisyklės. Autostradoje bei greitkeliuose lengvieji automobiliai iki balandžio mėnesio galės važiuoti ne didesniu nei 110 km/val. greičiu. Automobilininkai kelia klaus...
-
Sukritikavo dėl vairuotojų siaubo – greičio matuoklių: persistengė?5
Vairuotojus drausminančių momentinių ir vidutinio greičio matuoklių kasmet vis daugiau tiek miestuose, tiek užmiesčio keliuose. Tačiau valstybės kontrolė nustatė, kad už kelius atsakinga įmonė „VIA Lietuva“ kelias dešimtis vidu...
-
Lietuvoje labai išaugo greičio matuoklių skaičius: ar jų ne per daug?29
Vairuotojus drausminančių momentinių ir vidutinio greičio matuoklių kasmet vis daugiau tiek miestuose, tiek užmiesčio keliuose. Tačiau Valstybės kontrolė nustatė, kad už kelius atsakinga įmonė „Via Lietuva“ kelias dešimtis vidu...