Bauda už KET pažeidimus – pagal kišenės dydį: Lietuva tam dar nepasiruošusi?

  • Teksto dydis:

Ar už Kelių eismo taisyklių (KET) pažeidimus turtingesni turėtų mokėti daugiau? Taip yra Suomijoje, Šveicarijoje, Didžiojoje Britanijoje ar Vokietijoje. Seimo nariai jau svarsto, ar didesnių baudų netaikyti turtingesniems ir Lietuvoje. Ekonomistai sako, kad Lietuva tokiam žingsniui tikrai dar nepasirengusi.

Anot demokratų frakcijos „Vardan Lietuvos“ Seimo nario Domo Griškevičiaus, tai efektyviau atgrasytų didesnes pajamas gaunančius asmenis nuo KET pažeidimo, nes dabar, poros šimtų eurų bauda nevienodai nubaudžia tūkstantį eurų ir 10 tūkst. eurų uždirbančius žmones.

Kaip praneša LNK, ekonomistai sako, kad vargu, ar ši praktika pasiteisintų Lietuvoje. 

„Lietuvoje vis dar yra paplitęs ir šešėlis, o Lietuvos ekonomika yra maža, dalis gyventojų kitose šalyse gauna pajamų. Tai kaip tada su jais? Kol sistemos nėra, kol didelio skaidrumo nėra, tai daugiau sukeltų pykčio nei neštų naudos“ – teigė ekonomistas Žygimantas Mauricas.

Anot ekonomisto, diferencijuota baudų sistema sukeltų per daug klausimų, tarkim, ką daryti su tais, kurie pajamų negauna, arba gauna daug, bet neoficialiai. Kas bus tokiu atveju, jei automobilis registruotas kitoje šalyje?

Jeigu esi mandras paspausti pedalą, tai būk mandras ir susimokėti. Jam ta 200 ar 300 bauda yra apie nieką – tai neatgraso.

„Klausimas, ar nauda tikrai atsvertų tą visą biurokratinį mechanizmą – iškart išaugtų administraciniai kaštai, prasidėtų teismų procesai“, – sakė ekonomistas.

Visas reportažas – LNK vaizdo įraše:

Kelių policija tikina, kad diskusija apie pažeidėjų drausmingumą yra sveikintina, tačiau baudų skirstymas pagal kišenės dydį sunkiai suderinamas su tuo, kokiu keliu šiuo metu eina Lietuva. 

„Kadangi mes skatiname automatizuotą protokolų surašymą, tai diferenciacija pagal žmogaus pajamas, manau, apsunkintų baudos paskyrimą, reikėtų daugiau duomenų apie pažeidimą padariusį asmenį“, – sakė Lietuvos kelių policijos tarnybos viršininkas Vytautas Grašys. 

Anot jo, svarbiausia, kad nusižengęs vairuotojas atsakomybės sulauktų iš karto, o vietoje baudų diferenciacijos pagal žmogaus pajamas siūlo apsvarstyti galimybę grąžinti baudos balų sistemą. Tai, anot V. Grašio, buvo pakankamai efektyvi priemonė.

Nors ekspertai sako, kad tokia sistema Lietuvoje neprigytų, gyventojų nuomonė dėl tokio pasiūlymo skiriasi.

„Manau, kad keliuose visi esame lygūs, nesvarbu, kiek tu uždirbi“, – sakė kalbinta jauna moteris.

„Jeigu esi mandras paspausti pedalą, tai būk mandras ir susimokėti. Jam ta 200 ar 300 bauda yra apie nieką – tai neatgraso“, – teigė kalbintas kitas pašnekovas.

„Seniai važinėju ir matau, kad kuo brangesnė mašina, tuo daugiau pažeidimų ir įvairių išsidirbinėjimų“, – sakė vyresnio amžiaus vyras.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Q

Q portretas
Dauguma pasodins už brangiu mašinu pirkima neturint pajamu

W

W portretas
kam reikia trėlinti , iš turtingu baudos amžiais neiškrapštys , moka tik elgetos už ivairias smulkmenas

Jokia balu sistema

Jokia balu sistema portretas
nebaisi tiems,kas juos "nusinulina" uz pinigus,arba marozams,kurie vazineja be teisiu ir girti. O stai baudos pas mus - tik ubagams! Nes turtingi is ju juokiasi,kaip ir is balu. Tuo tarpu Skandinavijoje,kur jos diferencijuotos,istatymus gerbia ir milijardieriai! Tai kas cia neteisingo!??
VISI KOMENTARAI 31

Galerijos

Daugiau straipsnių