- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Ar už Kelių eismo taisyklių (KET) pažeidimus turtingesni turėtų mokėti daugiau? Taip yra Suomijoje, Šveicarijoje, Didžiojoje Britanijoje ar Vokietijoje. Seimo nariai jau svarsto, ar didesnių baudų netaikyti turtingesniems ir Lietuvoje. Ekonomistai sako, kad Lietuva tokiam žingsniui tikrai dar nepasirengusi.
Anot demokratų frakcijos „Vardan Lietuvos“ Seimo nario Domo Griškevičiaus, tai efektyviau atgrasytų didesnes pajamas gaunančius asmenis nuo KET pažeidimo, nes dabar, poros šimtų eurų bauda nevienodai nubaudžia tūkstantį eurų ir 10 tūkst. eurų uždirbančius žmones.
Kaip praneša LNK, ekonomistai sako, kad vargu, ar ši praktika pasiteisintų Lietuvoje.
„Lietuvoje vis dar yra paplitęs ir šešėlis, o Lietuvos ekonomika yra maža, dalis gyventojų kitose šalyse gauna pajamų. Tai kaip tada su jais? Kol sistemos nėra, kol didelio skaidrumo nėra, tai daugiau sukeltų pykčio nei neštų naudos“ – teigė ekonomistas Žygimantas Mauricas.
Anot ekonomisto, diferencijuota baudų sistema sukeltų per daug klausimų, tarkim, ką daryti su tais, kurie pajamų negauna, arba gauna daug, bet neoficialiai. Kas bus tokiu atveju, jei automobilis registruotas kitoje šalyje?
Jeigu esi mandras paspausti pedalą, tai būk mandras ir susimokėti. Jam ta 200 ar 300 bauda yra apie nieką – tai neatgraso.
„Klausimas, ar nauda tikrai atsvertų tą visą biurokratinį mechanizmą – iškart išaugtų administraciniai kaštai, prasidėtų teismų procesai“, – sakė ekonomistas.
Visas reportažas – LNK vaizdo įraše:
Kelių policija tikina, kad diskusija apie pažeidėjų drausmingumą yra sveikintina, tačiau baudų skirstymas pagal kišenės dydį sunkiai suderinamas su tuo, kokiu keliu šiuo metu eina Lietuva.
„Kadangi mes skatiname automatizuotą protokolų surašymą, tai diferenciacija pagal žmogaus pajamas, manau, apsunkintų baudos paskyrimą, reikėtų daugiau duomenų apie pažeidimą padariusį asmenį“, – sakė Lietuvos kelių policijos tarnybos viršininkas Vytautas Grašys.
Anot jo, svarbiausia, kad nusižengęs vairuotojas atsakomybės sulauktų iš karto, o vietoje baudų diferenciacijos pagal žmogaus pajamas siūlo apsvarstyti galimybę grąžinti baudos balų sistemą. Tai, anot V. Grašio, buvo pakankamai efektyvi priemonė.
Nors ekspertai sako, kad tokia sistema Lietuvoje neprigytų, gyventojų nuomonė dėl tokio pasiūlymo skiriasi.
„Manau, kad keliuose visi esame lygūs, nesvarbu, kiek tu uždirbi“, – sakė kalbinta jauna moteris.
„Jeigu esi mandras paspausti pedalą, tai būk mandras ir susimokėti. Jam ta 200 ar 300 bauda yra apie nieką – tai neatgraso“, – teigė kalbintas kitas pašnekovas.
„Seniai važinėju ir matau, kad kuo brangesnė mašina, tuo daugiau pažeidimų ir įvairių išsidirbinėjimų“, – sakė vyresnio amžiaus vyras.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Vasarą – su žieminėmis padangomis: kur čia slypi pavojai?2
Automobilių servisai jau rikiuoja eiles vairuotojų, besiruošiančių keisti automobilių padangas. Meistrai sako, kad pavasarinis keitimas mažiau aktyvus, nei lapkričio mėnesį. Yra vairuotojų, kurie ir vasarą važinėja su žieminėmis padangomi...
-
Seimas svarstys iniciatyvą įpareigoti visus paspirtukų vairuotojus dėvėti šalmus2
Parlamentarai imasi svarstyti iniciatyvą, kuria būtų nustatyta visiems paspirtukų vairuotojams dėvėti šalmus, nepaisant jų amžiaus. ...
-
Pasipiktino dėl automobilių taršos patikrinimų: ar nepermokėjo už aparatus?23
Aplinkosaugininkų planuojami automobilių taršos patikrinimai šiurpą kelia ne vienam vairuotojui. Socialiniuose tinkluose dėl to kilo pasipiktinimo bangos. Kokią teisę aplinkosaugininkai turi tikrinti taršą? O jie turi įstatym...
-
Aplinkosaugininkai pradeda tikrinti automobilių taršą: vairuotojai kai kurių bėdų gali net neįtarti57
Aplinkosaugininkai parodomojoje akcijoje pademonstravo, kaip stabdys automobilius ir tikrins jų taršą. Oficialiai tikrinti automobilius aplinkosaugininkai pradės pavasario viduryje. Kaip viskas vyks ir ką apie tai mano gyventojai, pasakota LNK repor...
-
Perspėja: minti dviratį paskui autobusą – labai pavojinga9
Norėdami išvengti vėjo pasipriešinimo, dviratininkai kartais važiuoja iš paskos didesnių gabaritų transporto priemonėms ar autobusams, tačiau net nenutuokia, kaip arti nelaimės jie atsiduria. Tokie veiksmai kelia pavojų ne tik dvi...
-
Už variklio plovimą – bauda28
Prieš parduodant automobilį pardavėjai neretai stengiasi iššvarinti ne tik mašinos išorę bei vidų, bet ir nuplauti variklį. Tačiau tai daryti autoplovyklose draudžiama, apie tai reikėtų pranešti plovyklos oper...
-
Automobilių vairuotojai turėtų suklusti: techninę apžiūrą gali naikinti iškart4
Aplinkos apsaugos departamento pareigūnai pademonstravo, kaip atrodys vairuotojų stabdymas ir jų turto – automobilių, tikrinimas dėl taršos. Nuo sausio tikrinti taršius automobilius aplinkosaugininkai gali tiesiog kelyje. Jie turi teis...
-
Pervežimai 2023-iaisiais: daugiau keleivių ir krovinių
Lietuvos transporto ir logistikos sektorius 2023 m. išlaikė stabilų augimą ir generavo 18,8 mlrd. eurų pajamų. Pernai 7 proc. išaugo keleivių vežimas visų rūšių transportu. ...
-
Dėl taršos panaikinus automobilio techninę apžiūrą, ji dar galios dvi paras14
Aplinkosaugininkams be kitų institucijų pareigūnams panaikinus automobilio techninę apžiūrą dėl viršytos išmetamųjų dujų normos, ji nuo šiol galios dar dvi paras. ...
-
Pakaitinis automobilis: papildomos išlaidos ar nemokama paslauga?
Atsitikus eismo įvykiui, kurio kaltininkas – ne jūs, jūsų automobilis buvo taip apgadintas, kad jį teks palikti autoservise ir tai sutrikdys kasdienį gyvenimą. Tačiau ar žinojote, kad turite galimybę to išvengti? ...