- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Sausį dar tokios situacijos, kokia būdinga pavasariui, būti neturėtų. Su kokiais iššūkiais ir nuostoliais jau dabar susiduria vairuotojai, pasakojama LNK reportaže.
„Ne, sausį neturėtų keliai tokių problemų kelti, dar neturėtų, bet kadangi buvo tokie permainingi orai, naujos duobės atsivėrė daug anksčiau. Ir vairuotojai kerta ratus vieną po kito. Pastaruoju metų tokių klientų atvažiuoja labai daug – vien šią savaitę turėjome gal apie dešimt panašių atvejų. Dėl aštrių kampų iš tikrųjų ir yra pažeidžiama padanga. Greitis galbūt šiek tiek didesnis, aštri briauna duobės ir... turime tai, ką turime“, – sakė autoserviso darbuotojas.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
„Kai sniegas nutirpo, duobės atsivėrė, pagilėjo. Dar jei vairuotojai nepraleidžia, būna, duobės neišvengsi. Smarkiai apgadino, subraižė ir ratlankį, nes buvo duobė ir „bordiūras“, negalėjau apvažiuoti“, – nuostolius vardijo kalbintas vairuotojas.
„Turime kelis ratų ir padangų pažeidimų tipus. Dažniausiai prakertama padanga. Štai šios padangos plyšęs šonas ir toliau jos eksploatuoti negalima“, – kalbėjo serviso meistras, rodydamas, duobių keliamas pasekmes.
Mes matome, kiek aštriais kampais atsivėrusių duobių keliuose, kurios kelia pavojų automobilių savininkų turtui. Tokie vaizdeliai įprastai būdingi pavasarį, šylant orams. Šiuo metu esu Vilniuje, netoli Seimo. Einant gatve, akis bado duobė po duobės. Vairuotojams tenka laviruoti kelyje, kad išvengtų jų, o tai kelia pavojų ir saugiam eismui.
Galima sakyti, bumt į duobę – ir 600 eurų nėra.
„Dažniausiai vairuotojai atvažiuoja į servisą jau pikti, susinervinę ir apgadintais automobiliais. Va ši padanga nors ir neprakirsta, bet jau ją reikia keisti, nes turi didelį gumbą. Smūgis nebuvo toks stiprus, kad prakirstų, bet pakankamai stiprus, kad nupjautų jos laikančiąją konstrukciją. Štai kitas ratas – turime padangos atplaišą. Tai – irgi įvažiavimo į duobę pasekmė. Ši padanga jau neremontuojama. Įplėša didelė ir gili. Įsivaizduokite, kad tai yra padangos protektorinė dalis, jeigu mes tiesiai pataikome į duobę, yra mažesnė tikimybė prakirsti padangą. Jeigu pataikome įstrižai, arba būna ratas pasuktas kampu, tai žemo profilio padangai praktiškai garantuotas vizitas į servisą. Dar turime ratlankį, kurį neremontuojamai pažeidė vienas smūgis į duobę. Kadangi pažeistas konstrukcijos vientisumas, toks jau nebenaudojamas“, – pasakojo automobilių meistras.
Įmonės „Grinda“ atstovas Egidijus Steponavičius sakė, kad pastarosiomis žiemomis vis dažniau jau tenka lopyti kelius, ne tik pavasarį.
– Kokia situacija keliuose, daug tų duobių? Vairuotojai, kurie prakerta padangas, apgadina ratus, tvirtina, kad jų jau yra nemažai.
– Tos duobės atsiranda ne iš gero gyvenimo. „Grinda“ turi kelias savo brigadas, kurios remontuoja, lopo kelius. Norėčiau atkreipti dėmesį, kad savivaldybė turi pasirašiusi sutartis su keliomis įmonėmis. „Grinda“ prižiūri tik vieną miesto dalį, o kitas, tokias kaip Šeškinė, Pilaitė ir t. t., – kitos įmonės.
– Kiek duobių teko palopyti per šią savaitę?
– Per šią savaitę jau teko remontuoti apie šimtą vietų, kur buvo didesnių ir mažesnių duobių. Būna planiniai išvažiavimai, sudėliotas maršrutas – vyksta organizuotas darbas. Kita vertus, turime kelias brigadas, kurios važiuoja pagal atskirus iškvietimus, pavyzdžiui, kai būna netikėtai atsivėrusi didelė duobė ir greitai sutvarkome. Dabar yra tokia situacija, kai ne taip seniai buvo dideli šalčiai, bet nebuvo daug sniego, tai pasinaudojome ta operatyvine pauze ir palopėme nemažai duobių.
– Kas padengs vairuotojų patirtus nuostolius?
– „Daug paprasčiau, kai yra „Kasko“ draudimas, kuris atlygina padarytą žalą. Tik svarbu tinkamai įvykį įforminti ir laiku pranešti draudikams. Reikia įvykio vietoje padaryti duobės, pažeistos padangos ir viso automobilio tinkamas nuotraukas. Tuomet draudimas nuostolius padengia. Kai nėra draudimo, tai kerta, matyt, paties kliento kišenei, kuris galbūt turės galimybę išsireikalauti žalos atlyginimo iš savivaldybės ar kelius prižiūrinčių įmonių. Štai šio automobilio, kurį matote, pirminės būklės atkūrimas klientui kainuos apie 600 eurų. Galima sakyti, bumt į duobę – ir 600 eurų nėra“, – aiškino serviso meistras.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Palangoje – pokyčiai dėl vietinės rinkliavos už automobilių statymą
Ketvirtadienį Palangos savivaldybės taryba apsisprendė dėl vietinės rinkliavos už automobilių statymą nustatytose apmokestinamose kurorto vietose pokyčių. Jie priimti Palangos rinkliavų centro siūlymu. ...
-
Nesąžiningų vairuotojų madai artėja galas: kokie pakeitimai laukia?57
Seimui palaiminus Rinkliavų įstatymo pakeitimus, akimirksniu bus sučiupti ir tie vairuotojai, kurie neteisėtai naudojasi net ir neįgaliems vairuotojams skiriama kortele, atveriančia galimybę į nemokamą parkavimąsi brangiausiose ar patogiausiose vieto...
-
Ekspertas – apie vairavimą neįprastomis oro salygomis: pradeda bijoti, ko nereikia bijoti3
Oro sąlygas, kurios nustebino šalies gyventojus pirmadienį, keiksnoja ne tik daržininkai ir sodininkai, bet ir vairuotojai. Vairuoti tokiomis sąlygomis ir dar su vasarinėmis padangomis gali būti tikras iššūkis, LNK reportaže pasako...
-
Klaipėdoje duris atvers unikalus senovinių automobilių muziejus21
Senojo dujų fabriko pastatuose vietą atrado unikali, daugiau nei prieš 100 metų pagamintų automobilių kolekcija. Dešimtmetį puoselėtas sumanymas „Senovinių automobilių namai-Memel Automuseum“ jau baigiamas įgyvendinti, ir mu...
-
„AutoTyrimai“: naudotų automobilių rinka per metus augo 1,2 proc.1
Lietuvoje sausį-kovą pirmą kartą įregistruota 36,9 tūkst. naudotų lengvųjų automobilių – 1,2 proc. daugiau nei tuo pat laiku pernai, remdamasi preliminariais „Regitros“ duomenimis, skelbia bendrovė „AutoTyrimai“. ...
-
„VW Golf“ jubiliejaus proga – kelionė istoriniu automobiliu1
Laikui nepavaldus dizainas, patikimumas, praktiškumas ir laikmetį lenkiančios inovacijos – taip galima apibūdinti bet kurį „Volkswagen Golf“. Tai dar kartą patvirtino ir žurnalistas Vitoldas Milius, šio modelio 50-mečio p...
-
Sukčiavimo virusas gajus, požiūriai į tai – skirtingi7
Dėl didelių ridos klastojimo mastų Lietuvoje nukenčia ne tik naudotų automobilių pirkėjai, bet ir valstybės biudžetas. ...
-
Semsimės patirties iš ES lyderių švedų3
Lietuva toliau konsultuosis ir semsis patirties saugaus eismo srityje iš Švedijos – saugaus eismo lyderės Europoje. ...
-
Pavojus sugrįžo – ar keliuose sugyvensime draugiškai?16
Pastarosios dienos nėra palankiausios dviratėms eismo dalyvėms, bet į gatves jau sugrįžo tūkstančiai motociklininkų, dviratininkų ir paspirtukininkų. Sezono pradžioje ir automobilių vairuotojams reiktų pasikartoti Kelių eismo taisykles (KET), su...
-
Seimas spręs, ar švelninti atsakomybę taršių automobilių savininkams4
Seimas pradeda svarstymus, ar aplinkosaugininkams nustačius viršytą automobilių išmetamųjų dujų normą vietoj baudos pirmą kartą leisti skirti įspėjimą bei ilginti tokio automobilio techninės apžiūros galiojimą. ...