Vairuotojai jau skaičiuoja nuostolius dėl duobėse prakirstų padangų: kas laukia pavasarį?

  • Teksto dydis:

Sausį dar tokios situacijos, kokia būdinga pavasariui, būti neturėtų. Su kokiais iššūkiais ir nuostoliais jau dabar susiduria vairuotojai, pasakojama LNK reportaže. 

„Ne, sausį neturėtų keliai tokių problemų kelti, dar neturėtų, bet kadangi buvo tokie permainingi orai, naujos duobės atsivėrė daug anksčiau. Ir vairuotojai kerta ratus vieną po kito. Pastaruoju metų tokių klientų atvažiuoja labai daug – vien šią savaitę turėjome gal apie dešimt panašių atvejų. Dėl aštrių kampų iš tikrųjų ir yra pažeidžiama padanga. Greitis galbūt šiek tiek didesnis, aštri briauna duobės ir... turime tai, ką turime“, – sakė autoserviso darbuotojas.

Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:

 

 

„Kai sniegas nutirpo, duobės atsivėrė, pagilėjo. Dar jei vairuotojai nepraleidžia, būna, duobės neišvengsi. Smarkiai apgadino, subraižė ir ratlankį, nes buvo duobė ir „bordiūras“, negalėjau apvažiuoti“, – nuostolius vardijo kalbintas vairuotojas.

„Turime kelis ratų ir padangų pažeidimų tipus. Dažniausiai prakertama padanga. Štai šios padangos plyšęs šonas ir toliau jos eksploatuoti negalima“, – kalbėjo serviso meistras, rodydamas, duobių keliamas pasekmes.

Mes matome, kiek aštriais kampais atsivėrusių duobių keliuose, kurios kelia pavojų automobilių savininkų turtui. Tokie vaizdeliai įprastai būdingi pavasarį, šylant orams. Šiuo metu esu Vilniuje, netoli Seimo. Einant gatve, akis bado duobė po duobės. Vairuotojams tenka laviruoti kelyje, kad išvengtų jų, o tai kelia pavojų ir saugiam eismui.

Galima sakyti, bumt į duobę – ir 600 eurų nėra.

 

„Dažniausiai vairuotojai atvažiuoja į servisą jau pikti, susinervinę ir apgadintais automobiliais. Va ši padanga nors ir neprakirsta, bet jau ją reikia keisti, nes turi didelį gumbą. Smūgis nebuvo toks stiprus, kad prakirstų, bet pakankamai stiprus, kad nupjautų jos laikančiąją konstrukciją. Štai kitas ratas – turime padangos atplaišą. Tai – irgi įvažiavimo į duobę pasekmė. Ši padanga jau neremontuojama. Įplėša didelė ir gili. Įsivaizduokite, kad tai yra padangos protektorinė dalis, jeigu mes tiesiai pataikome į duobę, yra mažesnė tikimybė prakirsti padangą. Jeigu pataikome įstrižai, arba būna ratas pasuktas kampu, tai žemo profilio padangai praktiškai garantuotas vizitas į servisą. Dar turime ratlankį, kurį neremontuojamai pažeidė vienas smūgis į duobę. Kadangi pažeistas konstrukcijos vientisumas, toks jau nebenaudojamas“, – pasakojo automobilių meistras.

Įmonės „Grinda“ atstovas Egidijus Steponavičius sakė, kad pastarosiomis žiemomis vis dažniau jau tenka lopyti kelius, ne tik pavasarį. 

– Kokia situacija keliuose, daug tų duobių? Vairuotojai, kurie prakerta padangas, apgadina ratus, tvirtina, kad jų jau yra nemažai.

– Tos duobės atsiranda ne iš gero gyvenimo. „Grinda“ turi kelias savo brigadas, kurios remontuoja, lopo kelius. Norėčiau atkreipti dėmesį, kad savivaldybė turi pasirašiusi sutartis su keliomis įmonėmis. „Grinda“ prižiūri tik vieną miesto dalį, o kitas, tokias kaip Šeškinė, Pilaitė ir t. t., – kitos įmonės. 

– Kiek duobių teko palopyti per šią savaitę?

– Per šią savaitę jau teko remontuoti apie šimtą vietų, kur buvo didesnių ir mažesnių duobių. Būna planiniai išvažiavimai, sudėliotas maršrutas – vyksta organizuotas darbas. Kita vertus, turime kelias brigadas, kurios važiuoja pagal atskirus iškvietimus, pavyzdžiui, kai būna netikėtai atsivėrusi didelė duobė ir greitai sutvarkome. Dabar yra tokia situacija, kai ne taip seniai buvo dideli šalčiai, bet nebuvo daug sniego, tai pasinaudojome ta operatyvine pauze ir palopėme nemažai duobių.

– Kas padengs vairuotojų patirtus nuostolius?

– „Daug paprasčiau, kai yra „Kasko“ draudimas, kuris atlygina padarytą žalą. Tik svarbu tinkamai įvykį įforminti ir laiku pranešti draudikams. Reikia įvykio vietoje padaryti duobės, pažeistos padangos ir viso automobilio tinkamas nuotraukas. Tuomet draudimas nuostolius padengia. Kai nėra draudimo, tai kerta, matyt, paties kliento kišenei, kuris galbūt turės galimybę išsireikalauti žalos atlyginimo iš savivaldybės ar kelius prižiūrinčių įmonių. Štai šio automobilio, kurį matote, pirminės būklės atkūrimas klientui kainuos apie 600 eurų. Galima sakyti, bumt į duobę – ir 600 eurų nėra“, – aiškino serviso meistras.



NAUJAUSI KOMENTARAI

gerai tai

gerai tai portretas
tai sauga greicio megejams -galetu spec. daryti kas 100 metru istisine negilia perkasa

:)))

:))) portretas
sudbereciai labai nori kusynsko...

Panemunskis

Panemunskis portretas
Panemuneje gatves be duobiu ,o vichiunuose labai geros! Va ka reiskia - ten plykis gyvena!
VISI KOMENTARAI 23

Galerijos

Daugiau straipsnių