Andalūzijoje įvykusiame ralyje lietuviai buvo greiti, bet ne greičiausi

"Buvo ir labai netikėtų kliūčių – pavyzdžiui, šalia ūkininkų dirbamų laukų sukrautų akmenų", – Andalūzijoje įvykusio ralio sąlygas apibūdino lenktynininkas Vaidotas Žala.

Užėmė šeštą vietą

Į Tarptautinės automobilių sporto federacijos (FIA) pasaulio "Cross-country" taurės varžybų kalendorių įtrauktą Andalūzijos ralį V.Žala su šturmanu Paulo Fiuza užbaigė šeštoje vietoje.

"MINI John Cooper" važiavę lietuvis ir portugalas į priekį praleido tik Nasserą Al-Attiyah (Kataras) ir Matthieu Baumelį (Prancūzija), Carlosą Sainzą ir Lucasą Cruzą (Ispanija), Yazeedą Al-Rajhi (Saudo Arabija) ir Dirką von Zitzewitzą (Vokietija), Eriką van Looną (Nyderlandai) ir Sebastieną Delaunay (Prancūzija) bei Mattiasą Ekströmą ir Emilį Bergkvistą (Švedija).

N.Al-Attiyah ir C.Sainzas yra po tris kartus laimėję legendinį Dakaro ralį.

Lenktynininkams teko įveikti daugiau 1 629 km, iš jų 1 244 km sudarė greičio ruožus. N.Al-Attyah (vairavo visureigį "Toyota Hilux Overdrive") vadovaujamo ekipažo rezultatas – 10 val. 22 min. 49 sek., V.Žalos – 10 val. 58 min. 45 sek.

Andalūzijos ralis – išbandymų poligonas būsimiems Dakaro ralio dalyviams.

Pokyčiai – neišvengiami

V.Žala pripažino, kad šios varžybos buvo kur kas didesnis iššūkis, nei atrodė prieš startą: tikėjosi, kad greičio ruožai bus labiau artimi klasikiniam raliui, tačiau tikrovė – kitokia. Be to, nepavyko išvengti visureigio gedimų.

Atėjo laikas radikaliems sprendimams, kad Dakaro ralyje būtume konkurencingi ne vieną ar du greičio ruožus.

"Buvo gana sunku, nes greičio ruožai – išties sudėtingi: siauri, klastingi, matomumas – ribotas. Tai – kaip aklas ralis, tik čia dar vietomis teko važiuoti įvairiais grioviais, upių brastomis. Kai prie tokių sąlygų pripratau, pradėjau nujausti, ko galima tikėtis", – pasakojo V.Žala.

"Agrorodeo" komandos lenktynininkas teigė Andalūzijos ralio greičio ruožuose padaręs viską, kad rezultatas būtų kuo aukštesnis, tačiau grįžęs į Lietuvą bandys spręsti ir technikos problemą, kad kitąmet galėtų būti dar konkurencingesnis.

Rūpesčiai: „MI­NI John Coo­per“ ge­di­mai truk­dė pa­siek­ti ge­res­nių re­zul­ta­tų. / agrorodeodakar.lt nuotr.

"Žinau, kad reikia pokyčių ir manau, kad atėjo laikas radikaliems sprendimams, kad Dakare būtume konkurencingi ne vieną ar du greičio ruožus, bet visas lenktynes", – tvirtino V.Žala.

Kelialapis į Dakarą

Motociklininkų varžybose jėgas išmėgino Dakaro ralio dalyvio Arūno Gelažninko treniruojamas Modestas Siliūnas.

Bendroje įskaitoje tarp 53 dalyvių M.Siliūnas užėmė 26 vietą, nugalėtojui ispanui Joanui Baredai (10 val. 47 min. 32 sek.) pralaimėjęs 2 val. 34 min. 17 sek.

M.Siliūnas užsitikrino kelialapį į 2022-ųjų Dakaro ralį.

Sėkmė: M.Siliūnas iškovojo kelialapį į 2022 m. Dakaro ralį. agdakar.lt nuotr.

"Reikia trijų trenerių: motociklo, fizinio ir psichologinio parengtumo. Svarbiausia – mokytis iš geriausiųjų, ne iš tų butaforinių, kurie tik kalba, kad yra kažką pasiekę, o iš tų, kurie iš tikrųjų daug pasiekę. Šiame sporte taip pat labai svarbu įtikinti save, nugalėti baimes, iššūkius ir suprasti, kad nėra nieko neįmanomo", – sakė motociklininkas.

Įsivažiavo: V.Žala (dešinėje) su šturmanu P.Fiuza pirmi įveikė ketvirtą Andalūzijos ralio greičio ruožą. / agrorodeodakar.lt nuotr.

Keturračiu motociklu Andalūzijoje lenktyniavęs Laisvydas Kancius savo grupėje tarp šešių dalyvių užėmė ketvirtą vietą.

Antras FIA "Cross-Country" pasaulio taurės etapas numatytas birželio 7–13 d. Kazachstane.


Šiame straipsnyje: ralisVaidotas ŽalaAndalūzija

NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių