- BNS inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Teismams galutinai pripažinus, kad dalis šalies vairavimo mokyklų neteisėtai derino kursų kainą, Vartotojų aljansas inicijuoja grupės ieškinį dėl jų kartelinio susitarimo – nukentėjusiuosius kviečia prisijungti prie grupės ieškinio.
„Vartotojai, kurie nuo 2016 metų liepos mėnesio iki 2018 metų gruodžio 20 dienos lankė vairavimo kursus Vilniuje, Kaune arba Jurbarke, galėjo už juos sumokėti per didelę kainą. (...) Vartotojų aljansas kviečia galimai nukentėjusius asmenis prisijungti prie grupės ieškinio ir reikalauti žalos atlyginimo“, – pranešė aljansas.
Vartotojai, kurie nuo 2016 metų liepos mėnesio iki 2018 metų gruodžio 20 dienos lankė vairavimo kursus Vilniuje, Kaune arba Jurbarke, galėjo už juos sumokėti per didelę kainą.
Aljanso viceprezidentas Rytis Jokubauskas sako, kad vairavimo mokyklų pažeidimas jau yra įrodytas ir konstatuotas, todėl laimėjimo tikimybė šioje byloje yra gana didelė.
„Pažeidimą jau nustatė Konkurencijos taryba, atlikusi savo tyrimą. Paties teisės pažeidimo įrodinėti nebereikia, todėl jaučiamės tvirtesni dėl bylos baigties“, – pranešime teigė jis.
Pasak jo, reikalavimo suma bus skaičiuojama kiekvienu atveju atskirai. Pavyzdžiui, vienoje iš Vilniuje esančių mokyklų vairavimo kursai kainavo 347 eurus, o sudarius kartelinį susitarimą – jau 499 eurus – tai yra 152 eurais daugiau, tad būtent tokios sumos ir galėtų prašyti kursus lankę žmonės.
Teikiant grupės ieškinį bylinėjimasis žmogui kainuotų mažiau. Sėkmės atveju Vartotojų aljansas reikalautų 10 proc. vairuotojams priteistos sumos, kad galėtų padengti teismo nekompensuojamas išlaidas. Nesėkmės atveju grupės nariai turėtų padengti bylinėjimosi išlaidas, jei jos būtų priteistos, proporcingai jų reikalavimo dydžiui.
Konkurencijos taryba 2018 metų gruodį paskelbė, kad 26 vairavimo mokyklos ir jas vienijanti Lietuvos vairuotojų mokymo ir kvalifikacijos kėlimo mokyklų asociacija (LVMA) derino įkainius už vairavimo kursus Vilniuje, Kaune bei Jurbarke. Taryba tuomet daliai jų skyrė maksimalias baudas, siekiančias dešimtadalį jų metinių pajamų.
Lietuvos vyriausiasis administracinis teismas (LVAT) 2020 metų kovą galutinai pripažino, jog vairavimo mokyklos ir asociacija derino įkainius, tačiau atsižvelgęs į sunkią dviejų įmonių finansinę padėtį baudas sumažino. Kitų įmonių skundai buvo atmesti, pripažinus, kad Konkurencijos taryba pagrįstai skyrė baudas.
LVAT šiemet sausį 10-čiai vairavimo mokyklų vadovų apribojo teisę eiti pareigas nuo vienerių iki trejų metų, taip pat skyrė jiems baudas, o rugsėjį teismas dar kartą atmetė aštuonių mokyklų bei asociacijos vadovų skundus dėl asmeninės atsakomybės.
Didžiausia 129,3 tūkst. eurų bauda 2018 metais buvo skirta bendrovei „LDV Unio“, „Dorkanui“ skirta 88,7 tūkst. eurų, „ARV–Auto“ – 75,5 tūkst. eurų, „Rigveda“ – 52,5 tūkst. eurų, „Kelio iliuzija“ – 42,8 tūkst. eurų, „Adpilis“ – 25,9 tūkst. eurų, Dovanėlė Jums“ – 19,9 tūkst. eurų, A. Žukausko personaliniam vairuotojų ruošimo centrui VRC – 16,9 tūkst. eurų, Jono Jasučio įmonei – 11,5 tūkst. eurų.
Kitoms vairavimo mokykloms ir LVMA skirtos mažesnės kaip po 10 tūkst. eurų baudos.
Vėliau teismai kai kurioms jų sumažino baudas bei pratęsė jų mokėjimą.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Paukštys prabilo apie pilkojo kardinolo susitikimus: mozaika tampa žymiai aiškesnė72
Sulaukus įtarimų, esą šalyse agresorėse vis dar prekiaujama „Teltonikos“ produkcija, įmonių grupės savininkas Arvydas Paukštys tikina – nuo 2022 m. balandžio jo verslas Rusijoje jokios veiklos nevykdo. Be to, verslininka...
-
Paskelbė, kuriuose prekybos tinkluose apsipirkti pigiausia13
Pirmąjį šių metų mėnesį dažno vartojimo prekių krepšelis yra pigiausias prekybos tinklo „Lidl“ parduotuvėse, o brangiausias – „Rimi“, rodo slapto pirkėjo ir rinkos tyrimų bendrovės „SeeNext“ t...
-
Į skandalus įklimpęs fondas viešai paskelbė rezultatus15
Investicijų bendrovės „BaltCap“ fondas BaltCap Infrastructure Fund“, iš kurio įmonių buvęs fondo partneris Šarūnas Stepukonis, įtariama, pasisavino apie 40 mln. eurų, 2023 metais patyrė 12,2 mln. eurų grynojo nuostolio...
-
Galutinis sprendimas: „Minijos nafta“ neturi teisės išgauti naftos Kintuose1
Aplinkos ministerija teisėtai neleido Lietuvos ir Danijos įmonei „Minijos nafta“ be konkurso išgauti naftą Šilutės rajone, Kintuose, galutinai nusprendė teismas. ...
-
Pabaigtas „Vičiūnų grupės“ įmonių restruktūrizavimo procesas6
„Vičiūnų grupės“ savininkų Kauno mero Visvaldo Matijošaičio ir jo verslo partnerio Liudo Skieriaus netiesiogiai valdoma turto valdymo bendrovė „GG Holding“ restruktūrizacijos proceso metu buvo prijungta prie žemės ūkio...
-
Skrydis į niekur: tūkstantis savanorių testuoja naująjį Vilniaus oro uosto terminalą
Vilniaus oro uoste vyksta naujojo išvykimo terminalo masinis testavimas, kuriame dalyvauja daugiau kaip 1 tūkst. savanorių. ...
-
Teismo verdiktas: Susisiekimo ministerijai teks mokėti didžiulę baudą3
Konkurencijos tarybos Susisiekimo ministerijai 2023 metais skirta 40,53 tūkst. eurų bauda dėl apribotos prieigos prie viešosios geležinkelių infrastruktūros ir konkurencijos buvo pagrįsta, nutarė Regionų administracinis teismas. ...
-
Žiniasklaida: baltarusiškas trąšas gabenusi bendrovė pradėjo arbitražo bylą prieš Lietuvą5
Lietuvos piliečiui Igoriui Udovickiui per tarpininkus priklausanti įmonė „Hasenberg“ pradėjo tarptautinį arbitražą prieš Lietuvą. Tai portalui lrt.lt patvirtino Susisiekimo ministerija. LRT duomenimis, bendrovė siekia prisiteisti 15...
-
Po finansinių įstaigų skandalų LB akiratyje – ne tik komerciniai bankai: pranešė, ką tikrins
Lietuvos bankas (LB) šiais metais ketina atlikti iki 30 jo prižiūrimų finansų įstaigų patikrinimų. ...
-
„LTG Cargo“ atskleidė, ką darys su rusiško žymėjimo vagonais
Siekdama galutinai desinchronizuoti Lietuvos geležinkelių sistemą nuo Rusijos, valstybės grupės „Lietuvos geležinkeliai“ (LTG) krovinių pervežimo bendrovė „LTG Cargo“ iki 2026 m. ketina visus aktyviai naudojamus vagonus perregi...