Kaip prekybos centrai apsaugo savo darbuotojus ir klientus? Pereiti į pagrindinį turinį

Kaip prekybos centrai apsaugo savo darbuotojus ir klientus?

2020-03-28 16:21 kauno.diena.lt inf.

Kuo labiau koronavirusas plinta mūsų šalyje, tuo daugiau apsaugos priemonių atsiranda Lietuvoje veikiančiuose prekybos centruose.

Kaip prekybos centrai apsaugo savo darbuotojus ir klientus?
Kaip prekybos centrai apsaugo savo darbuotojus ir klientus? / "Facebook" nuotr.

Vienas didžiausių šalyje „Maxima“ prekybos tinklas bene labiausiai saugo savo darbuotojus ir klientus.

Vienas savaitgalį šio tinklo parduotuvėje Kaune apsilankęs žmogus negalėjo atsistebėti rūpesčiu jo sveikata.

„Nuėjau į parduotuvę, o apsauga neįleido, kol, jiems matant, nedezinfekavau rankų ir neužsimoviau vienkartinių pirštinių. Man tai – ne problema, juo labiau, kad visos priemonės – čia pat, jos ne tik prieinamos, bet ir privalomos naudoti kiekvienam be išimčių. Darbuotojai malonūs, bet griežti. Pats įsitikinau – mūsų verslas atsakingas. Pirkėjams belieka klausyti ir vykdyti reikalavimus“, – „Facebook“ paskyroje neslėpė emocijų kaunietis.

Šią savaitę reikalavimai prekybos centrams saugant savo darbuotojus ir klientus nuo viruso plitimo griežtėjo. Todėl iki savaitės galo didžiojoje daugumoje Lietuvos parduotuvių, priklausančių prekybos tinklams, atsirado ne tik dozatoriai su dezinfekciniu skysčiu, bet ir vienkartinės pirštinės prekėms paimti, o pardavėjai gavo apsaugines kaukes.

Prekybos tinklo „Maxima LT“ atstovė ryšiams su visuomene Rima Aukštuolytė priminė, kad dar vasario gale imti dezinfekuoti visi paviršiai, parduotuvės kasininkams ir kitiems darbuotojams išdalinti dezinfekantai, kad galėtų jais naudotis savo darbo vietose. Tik šio tinklo parduotuvėse kol kas reguliuojami srautai. Pagal parduotuvės plotą paskaičiuota, kiek vienu metu joje gali būti žmonių – 20 kvadratinių metrų ploto gali būti vienas pirkėjas. Apsaugininkai, su ryškiomis liemenėmis, save saugantys veidą dengiančiomis kaukėmis ir skaidriais skydais, kitus klientus prašo palaukti prie durų.

Nuėjau į parduotuvę, o apsauga neįleido, kol, jiems matant, nedezinfekavau rankų ir neužsimoviau vienkartinių pirštinių.

Savitarnos kasose dirbantiems darbuotojams išdalinti apsauginiai skydeliai, šios kasos dezinfekuojamos kas valandą. Kasininkės dirba už organinio stiklo užkardų.

Visi darbuotojai mūvi vienkartinėmis pirštinėmis, veidus saugo kaukėmis. Visos šios priemonės darbuotojams yra suteikiamos.

R.Aukštuolytė pasakojo, kad Kretingoje dirbantys „Maxima“ darbuotojai panoro įsigyti daugkartinio naudojimo kaukes, kurios jiems pasirodė gražesnės.

Šio tinklo parduotuvėse prekių krepšeliai ir vežimėliai po kiekvieno pirkėjo panaudojimo dezinfekuojami, tad išsiėmęs savo prekes žmonės krepšelius deda atskirai nuo jau dezinfekuotųjų.

Prekybos tinklas kasdien sunaudoja penkis tūkst. eurų kainuojančio dezinfekcinio skysčio. Visos priemonės darbuotojams suteikiamos nemokamai.

„Parduotuvės gerokai dažniau vėdinamos, oras paduodamas iš lauko, visos rankenos, paviršiai ir tualetai dezinfekuojami kur kas dažniau nei anksčiau. Kiekvienas darbuotojas, nepriklausomai nuo išsirikiavusios eilės, kas valandą privalo plauti rankas. Darbuotojai gauna imunitetą stiprinančios imbiero ir citrinos mišinio arbatas, nemokami pietūs darbuotojams paįvairinti gausesniu daržovių ir vaisių kiekiu“, – pasakojo R.Auštuolytė.

Šią savaitę bankai iki 50 eurų padidino bekontakčių kortelių atsiskaitymo limitą. Pardavėjai prašo pagal galimybę atsiskaityti ne grynaisiais, o kortelėmis, nors grynieji nėra uždrausti.

Visuose Lietuvoje veikiančiuose prekybos centruose ryškiomis linijomis ant grindų nurodyta pirkėjams laikytis saugaus atstumo, o kasos nuo pirkėjų jau šiomis dienomis bus atskirtos skaidriais skydais.

Pasak „Iki“ prekybos tinklo atstovės Indrės Baltrušaitienės, ne pirmą savaitę šio tinko parduotuvėse per garsiakalbius skelbiama informacija apie apsisaugojimą nuo viruso. Pardavėjai dėvi medvilnines kaukes ir veidą dengiančius skydelius. Šio tinklo didžiosiose parduotuvėse atviras tik vienas įėjimas, pirkėjų srautai reguliuojami, kad būtų galima išlaikyti tinkamą atstumą.

„Rimi“ atstovė Renata Keršienė pasakojo, kad šio tinklo pardavėjai dėvi daugkartinio naudojimo kaukes, kurių kiekvienas yra gavęs po kelias. Senjorai šiose parduotuvėse laukiami nuo 9 iki 11 val.

Didžiosiose tinklo parduotuvėse specialiose eilėse mamoms su vaikais bei neįgaliesiems nuo šiol bus aptarnaujami ir pagyvenę pirkėjai.

„Įvertinome sumažėjusius mūsų prekybos centrų srautus ir identifikavome septynias nedidelio ploto ir labai mėgstamas pirkėjų parduotuves visoje Lietuvoje, kuriose gali susidaryti grūstys. Jose atitinkamai informuoti apsaugos darbuotojai, jie stebi situaciją ir atsiradus reikalui reguliuos patekimą į parduotuves. Kiekvieną dieną bendraujame su parduotuvių darbuotojais ir atsižvelgiame į jų pasiūlymus dar labiau apsaugoti pardavėjus ir pirkėjus“, – paaiškino „Rimi“ atstovė.

Patikinęs, kad visų būtinų apsaugos priemonių laikomasi ir „Lidl“ tinklo parduotuvėse jos atstovas Valdas Lopeta patikino, kad šis prevencinių priemonių sąrašas kiekvieną savaitę papildomas naujomis priemonėmis, atsižvelgiant į naujas rekomendacijas.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra

Daugiau naujienų