„Gulbelės“ vadovas A. Tarnauskas: regionai dykynėmis nevirs

  • Teksto dydis:

Įprasta, kad kalbant apie pažangius verslo modelius pavyzdžių dažniau ieškome didmiesčiuose. Tačiau ir regionuose verda ne mažiau įdomus gyvenimas. Čia versle netrūksta optimizmo, nepaisant nemenkų iššūkių.

Didelį, 61 parduotuvę jungiantį tinklą ir gamybos bazę Šakiuose turinčios įmonės "Gulbelė" vadovas Arūnas Tarnauskas įsitikinęs, kad verslas regionuose turi gerą ateitį, jei yra plėtojamas sumaniai ir su pagarba vietos žmonėms.

Neseniai Vyriausybėje surengtame Lietuvos prekybos, pramonės ir amatų rūmų asociacijos kartu su regioniniais rūmais organizuotame konkurse "Lietuvos eksporto prizas 2018" A.Tarnauskas apdovanotas sidabro "Darbo žvaigžde" už svarų indėlį stiprinant šalies ūkį.

Jau daugiau nei 25 metus veikianti įmonių grupė šiandien jungia "Gulbelės kepyklėlę", kavinę "Kiba", cukrainę "Laimė", restoraną "Kuchmistrai" ir "Gulbelės prekybą" bei nekilnojamojo turto valdymo projektus. "Gulbelė" yra ne tik viena didžiausių darbdavių regionuose, bet ir burianti aplink save kitus verslininkus. Antai A.Tarnauskas buvo vienas iniciatorių įkuriant Šakiuose Kauno prekybos, pramonės ir amatų rūmų atstovybę. Nuo to ir pradėjome pokalbį su nuolat įvairias iniciatyvas įgyvendinančiu verslininku.

– Kaip matome iš įvairių jūsų iniciatyvų, negyvenate vien tik savo kiemo problemomis?

– Lietuvoje vis dar labiau įprasta nepasitikėti vienas kitu ir dirbti pavieniui. Bet yra ir gerų pavyzdžių, kai pasiteisina priešinga strategija. Kovo 29 d. dalyvavome "Aibės aljanso", kuriam priklausome ir mes, 20 metų įkūrimo jubiliejuje. Šis aljansas ėmė kurtis per 1998 m. krizę. Mažmeninės prekybos įmonės, nors ir stipriai konkuravo tarpusavyje, bet suprato, kad norint išgyventi reikia vienytis. Tai pasiteisino su kaupu.

Šakiuose ir visoje Suvalkijoje mes irgi puoselėjame bendradarbiavimo iniciatyvas. Daug prisidėjome, kad Šakiuose atsirastų Kauno prekybos, pramonės ir amatų rūmų atstovybė. Mums reikėjo vietos, kur regiono verslininkai galėtų gyvai keistis patirtimi, patarimais.

Šiemet gautas apdovanojimas yra didelė garbė ir kartu įpareigojimas toliau auginti verslo bendruomenę.

Šiemet gautas apdovanojimas yra didelė garbė ir kartu įpareigojimas toliau auginti verslo bendruomenę. Kai nuolat keičiasi technologijos, įstatymai, būtina mokytis, semtis patirties, tobulėti. Tai daryti bendruomenėse ir lengviau, ir efektyviau. Pavyzdžiui, mes, dalyvaudami rūmų veikloje, gavome vertingų patarimų, kaip labiau motyvuoti savo darbuotojus.

– Regionuose tai ypač aktualu, nes, tikriausiai, kaip ir daugelis susiduriate su darbuotojų stoka?

– Žinoma, rasti kvalifikuotų darbuotojų provincijoje nelengva. Neslėpsiu, kai kuriuos darbuotojus vežamės ir iš Kauno. Kolegoms rūmuose patarus, įgyvendinome naudingą projektą, kurio metu įdiegėme personalo valdymo naujovių. Dabar galime pasidžiaugti, kad turime vis daugiau lojalių darbuotojų. Jie žino, kad už darbą gauna ne tik materialų atlygį, bet ir turi karjeros galimybių. Kai kurie darbuotojai, pradėję nuo pardavėjo pozicijos, užkopė į aukštus administracijos postus. Taikome ir kitus skatinimo būdus: rengiame šventes, suteikiame sąlygas atostogauti mūsų poilsio namuose. Svarbiausia, nežiūrime į darbuotoją kaip į darbo jėgą. Kalbamės ir vertiname, kokie jo siekiai, tikslai. Sudarome sąlygas jiems atsiskleisti, jei žmogus nori įgyvendinti savo idėjas, kūrybiškumą. Darbuotojų šeimos nariai taip pat įtraukiami į bendrus renginius, kad irgi jaustųsi įmonės bendruomenės nariais.

– Kaip žinoma, regionuose sudėtingiau verslui įsitvirtinti dėl mažesnės rinkos: mažiau žmonių, jų uždarbiai irgi menkesni nei didmiesčiuose. Ar tai neapsunkina plėtros?

– Svarbi yra pagarba savo klientui, bendruomenei, kurios dalimi esame. Dalyvaujame miesto šventėse, prisidedame prie krašto grožio puoselėjimo. Esame tikri, kad auginti verslus galima ir regionuose. Čia matome gražią perspektyvą. Nors šiuo metu provincijoje ir mažėja gyventojų, bet nebus taip, kad regionai pavirs dykynėmis. O verslas irgi gali daug nuveikti, kad regionai taptų patrauklūs ir vietos gyventojams, ir viliotų atvykti turistus. Štai Zyplių dvare sėkmingai veikia mūsų restoranas "Kuchmistrai", taip pat ten ketiname įrengti viešbutį. Tai kuria pridėtinę vertę dvarui ir taip pat didina turistų srautus.

Mes žiūrime ne tik į šios dienos aktualijas, bet ir keliame ilgalaikius tikslus. Dėl to išlaikome ir tas parduotuves, kurios negeneruoja didelių pajamų, bet tikime, kad keičiantis sąlygomis situacija pasikeis. Šią užduotį lengvina tai, kad didelė dalis mūsų parduotuvių dirba gan sėkmingai. Šiuo metu įmonei priklauso 61 krautuvė Šakių, Vilkaviškio, Marijampolės, Jurbarko, Panevėžio, Šilalės, Tauragės, Kelmės rajonuose, Kazlų Rūdoje, Kalvarijoje ir Prienuose. Mūsų pajamos pernai augo 9,1 proc. o vidutinis darbo užmokestis – 8,1 proc.

– Kuo skiriatės nuo kitų prekybininkų regione?

– Stengiamės būti bent žingsniu priekyje. Nors mūsų klientai gyvena toli nuo didžiųjų miestų, tačiau medijos kuria jiems ne mažesnius poreikius, tad mūsų užduotis – juos, kiek įmanoma, patenkinti. Štai neseniai pradėjome išskirti lentynose ekologiškus ir sveikus produktus. Galime pasidžiaugti, kad ir mūsų kepykloje, net septyni gaminiai turi Tautinio paveldo sertifikatus. Jų gamybai yra naudojamos tik natūralios, vietinės kilmės žaliavos, kepant šiuos produktus nededami jokie papildomi maisto priedai, pagerinantys produkto skonines savybes. Dėl mūsų gaminamų duonos, pyrago, konditerijos gaminių klientai atvyksta specialiai. Dėmesį skiriame ir ne maisto prekių asortimentui, paisome vartojimo madų.

– Kokie "Gulbelės" planai šiemet?

– Tęsiame praėjusiais metais pradėtas investicijas į parduotuvių atnaujinimą, nuosekliai plečiame tinklą. Džiaugiamės, kad įgyvendinti techniniai sprendimai pagerino sąlygas ir klientams, ir darbuotojams. Siekdami optimizuoti darbuotojų veiklas, palengvinti jų rutiną, diegiame LEAN sistemą. Reaguodami į bendruomenių specifinius poreikius, nuolat peržiūrime parduotuvių asortimentą. Esame pranašesni, tol, kol gebame greičiau prisitaikyti. Praėjusiais metais atnaujintas pagrindinių valdomų prekių ženklų įvaizdis. Šiais metais bus pristatytas ir visas veiklas jungiantis prekės ženklas – "Gulbelės grupė", kuris turės dar didesnį indėlį stiprinant šalies ūkį.



NAUJAUSI KOMENTARAI

  • Skelbimai
  • Pranešk
    naujieną
  • Portalo
    svečias
  • Klausk
    specialisto
  • Diskusijos
  • Orai
  • TV
    programa
  • Pažintys
  • Žaidimai
  • Horoskopai
  • Naujienlaiskis
  • RSS
  • Facebook
  • Twitter

Galerijos

Daugiau straipsnių