Galutinis teismo sprendimas: „Perlas Energija“ privalo sumokėti 90 tūkst. eurų baudą

Įsipareigojimų klientams nesugebėjusi įvykdyti ir veiklą sustabdžiusi nepriklausoma elektros tiekėja „Perlas Energija“ privalo sumokėti Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos (VVTAT) už vartotojų klaidinimą skirtą 90 tūkst. eurų baudą dar prieš teismui nusprendžiant dėl jos teisėtumo ir pagrįstumo, galutinai nutarė teismas.

Lietuvos vyriausiasis administracinis teismas (LVAT) trečiadienį atmetė „Perlo Energijos“ skundą ir paliko nepakeistą pernai lapkritį priimtą Vilniaus apygardos administracinio teismo sprendimą, taip pat atmetusį įmonės skundą.

„Pirmosios instancijos teismas iš esmės pagrįstai sprendė, jog nagrinėjamu atveju nėra pagrindo tenkinti pareiškėjo prašymą dėl reikalavimo užtikrinimo priemonės taikymo ir laikinai sustabdyti nutarimo galiojimą“, – rašoma LVAT nutartyje.

„Perlas Energija“ teismo prašė panaikinti VVTAT pernai spalį jai skirtą 90 tūkst. eurų baudą. Bendrovės teigimu, bauda yra ženkli ir jos išieškojimas neigiamai paveiks įmonės apyvartines lėšas, atsiskaitymus su darbuotojais bei kompensacijų mokėjimą vartotojams, o nutarimas ją skirti yra nepagrįstas ir neteisėtas.

„Perlo Energijos“ vadovas Vilius Juraitis BNS penktadienį teigė, jog bendrovė jau yra sumokėjusi jai skirtą 90 tūkst. eurų baudą.

Pasak jo, LVAT trečiadienį priėmė sprendimą dėl laikinųjų apsaugos priemonių, tuo metu dėl pačios baudos pagrįstumo dar spręs Vilniaus apygardos administracinis teismas – pirmasis šios bylos posėdis numatomas kovo mėnesį.   

„Mes manome, kad bauda yra nepagrįsta, ir mes norėjome ją mokėti tik tada, kai įvyktų atskiras teismas dėl pačios baudos ir jos pagrįstumo. Ką dabar atmetė teismas, tai teismas mums nepritaikė laikinų apsaugos priemonių. (...) Yra paskirta bauda, mes ją ginčijome teisme, ir mes prašėme pritaikyti laikinas apsaugos priemones, nes per baudos sumokėjimo terminą teisme išsiaiškinti, kas yra teisus, o kas ne, yra tiesiog neįmanoma“, – BNS teigė V. Juraitis.

Spalį atlikusi tyrimą VVTAT nusprendė, kad „Perlas Energija“ pateikė neteisingą informaciją apie siūlomas fiksuotas elektros kainas ir klaidino vartotojus, kurie tikėjosi gauti sutartą fiksuotą kainą visą sutartyje numatytą laiką, todėl skyrė jai 90 tūkst. eurų baudą.

Savo ruožtu, „Perlas Energija“ aiškino, jog klientų sąmoningai neklaidino, o situaciją lėmė nekontroliuojama padėtis energetikos rinkoje. Esą siūlydama fiksuotas kainas bendrovė buvo tikra, kad jas galės užtikrinti ir ateityje.

„Perlo Energijos“ vadovas Vilnius Juraitis sausio pradžioje BNS teigė, jog pasibaigus su bendrove susijusiems teisiniams procesams ji bus likviduota.

Anksčiau vieną mažiausių tarifų siūliusi „Perlas Energija“ rugpjūčio 5 dieną pranešė keičianti beveik visų 180 tūkst. klientų sutartis – pasirinkę fiksuotas kainas buvo perkelti į kintamos kainos planą, kurio tarifai priklauso nuo kainos biržoje. Augant elektros kainoms, jos pati negaminanti įmonė tapo nepajėgi vykdyti įsipareigojimų.


Šiame straipsnyje: Perlas Energijateismasbauda

NAUJAUSI KOMENTARAI

Antanas.

Antanas. portretas
Žinos, kaip prekiauti "nenudobto lokio kailiu". Nors kita vertus - stambieji tos rinkos rykliai - irgi ne gersni.

Jie tiek

Jie tiek portretas
pasivoge per pusvalandi!

Lasas juroje

 Lasas juroje portretas
Perlui 90000 bauda kai susizere milijonus .
VISI KOMENTARAI 4

Galerijos

Daugiau straipsnių