„Lietuvos geležinkelių“ prašymas atmestas: lieka galioti EK skirta 20 mln. eurų bauda

  • Teksto dydis:

Valstybės valdomi „Lietuvos geležinkeliai“ (LTG) privalo sumokėti 20 mln. eurų baudą už 2008 metais išardytą Rengės ruožą iš Mažeikų į Latviją, nutarė Europos Sąjungos Teisingumo Teismas (ESTT).

Jis ketvirtadienį paliko nepakeistą 2020 metų ES Bendrojo Teismo sprendimą.

Europos Komisija Lietuvos bendrovei 2017 metais skyrė beveik 28 mln. eurų baudą už piktnaudžiavimą dominuojančia padėtimi Lietuvos krovinių vežimo rinkoje, tačiau ES Bendrasis Teismas Liuksemburge 2020 metais sumažino ją iki 20 mln. eurų atmetęs bendrovės prašymą panaikinti EK sprendimą dėl baudos.

„Komisijos atlikta analizė yra išsami ir remiantis ja galima pakankamai teisiškai įrodyti, kad išardžius geležinkelių infrastruktūrą galėjo būti sukeltas antikonkurencinis poveikis“, – ketvirtadienį pranešė ESTT.

Pasak ESTT pranešimo, „Lietuvos geležinkeliai“ teismo prašė visiškai arba iš dalies panaikinti tiek Bendrojo Teismo, tiek EK sprendimus, o nepatenkinus šių prašymų – panaikinti arba dar labiau sumažinti bendrovei skirtą baudą.

Apeliacinį LTG skundą išnagrinėjęs teismas pažymėjo, jog tai, kad buvo išardytas geležinkelis, kuriuo neišvengiamai negalėjo naudotis ne tik konkurentai, bet ir pati dominuojančią padėtį užimanti įmonė, neturi būti vertinama kaip atsisakymas suteikti prieigą, o tai gali būti laikoma savarankiška piktnaudžiavimo forma.

„Lietuvos geležinkeliai“ skundą ESTT pateikė 2021 metų sausį.

19 kilometrų ilgio geležinkelio ruožas iš „Orlen Lietuvos“ naftos perdirbimo gamyklos Mažeikiuose į Rengę Latvijoje buvo išardytas 2008 metais, LTG teigimu, ruožo būklė buvo tokia prasta, kad buvo pateisinama nedelsiant jį visą išardyti.

Tačiau šios versijos „Lietuvos geležinkeliams“ nepavyko įrodyti. Bendrovė jį už 10 mln. eurų atstatė 2019-ųjų pabaigoje.

Nepaisant inicijuoto teismo proceso, LTG 2018-ųjų sausį sumokėjo baudą, todėl teismui ją sumažinus 7,8 mln. eurų bendrovei buvo grąžinti.



NAUJAUSI KOMENTARAI

????

???? portretas
Bet juk tai buvo Lietuuvos geležinkelis, o ne Latvijos. Nebent būtų pažeidę tarpusavio sutartį. Ir iš viso, kas čia per velniava, kai svetimi elgiasi kaip savo kieme? Kažin ar galėtum latviams komanduoti kaip jie turi elgtis savo šalyje? Stebina kaip ruskeliai buvo užvaldę beveik visą Lietuvos žiniasklaidą - kur nepasisuksi, vis rusiški filmai ar kokios kitos balabaikos - dainuškos, plepalai, grubus jumoras. Per antžeminę TV ir dabar nėra ką žiūrėti - 10-os eilės senie(naujie)nos, tragiškais veidais trečių šalių aktorių serialai. Tik galiu pagirti Šiaulių TV, kurią anksčiau laikiau labai provincialia, dabar jų laidos ne tik apie savo kraštą, bet visai Lietuvai aktualios

dzin

dzin  portretas
cia centai, tokios baudos valdisku partiniu imoniu nei pelno, nei nuostolio nieko neytakoja, priedai ir algos kapses kaip laikrodis, kalediniai vakareliai bus, siaip tais tai labai geras pavyzdys kaip lietuvos biurokratu, politiku neprofesionalumas ir klaidos kainuoja.

Leiskite paklausti

Leiskite paklausti portretas
O kodel turi moketi LTG, kai veze liepe nuardyti Buridano Asilas?
VISI KOMENTARAI 5

Galerijos

Daugiau straipsnių