- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Pirkinius pagal iš anksto susidarytą sąrašą pastaruoju metu žmonės ėmė planuoti dažniau. Lietuviško prekybos tinklo „Maximos“ lojalių klientų apklausa rodo, kad dėl pandemijos pasikeitę pirkėjų įpročiai išlieka ir pasibaigus karantinui, o daugiau negu trečdalis apklaustųjų šiemet ėmė labiau rūpintis savo sveikata – pradėjo maitintis sveikiau.
Pavasarį Lietuvą pasiekusi pandemija ir tris mėnesius taikyti karantino ribojimai paveikė žmonių elgseną. Per visoje Lietuvoje vykdytą lojalių prekybos tinklo klientų apklausą 53 proc. respondentų pripažino, kad karantinas pakeitė jų apsipirkimo įpročius.
Apklausa atskleidė, kad daugiau negu pusė (54 proc.) apklaustų lojalių prekybos tinklo pirkėjų dažniau ėmė planuoti pirkinius ir susidaro prekių sąrašą. 44 proc. respondentų nurodė, kad visuomet planuotai su sąrašu perka maisto ir kitas kasdienes prekes, o 17 respondentų teigia, kad po karantino pradėjo planuoti savo apsipirkimus.
„Planuoto apsipirkimo įprotis sustiprėjo per karantiną, kai žmonės ribojo savo išėjimus iš namų ir stengėsi vienu kartu įsigyti kuo daugiau produktų ilgesniam laikui. Tai praverčia ir dabar, pasibaigus karantinui“, – aiškina prekybos tinklo „Maxima“ komunikacijos ir įvaizdžio departamento direktorė Ernesta Dapkienė.
Apklausos duomenimis, pirkėjai ieško ne tik geriausių kainų, bet ir nori būti tikri dėl tinkamos sudėties ir aukščiausios produktų kokybės. Pusė apkaustų lojalių prekybos tinklo klientų nurodė, kad dabar dažniau ėmė skaityti, kas parašyta produkto etiketėje. „Didesnis dėmesys etiketėms atskleidžia augantį vartotojų sąmoningumą. Pirkėjams Lietuvoje, kaip ir visame pasaulyje, vis labiau rūpi ne tik produktų sudėtis, bet ir kita gamintojų informacija: kur ir kaip produktas yra auginamas bei gaminamas. Mūsų klientų apklausa patvirtina pasaulines tendencijas, kad vartotojai aktyviau siekia priimti geriau informuotus ir atsakingus sprendimus, vedančius asmeninio tikslo link – gyventi sveikiau, jaustis žvaliau, labiau tausoti aplinką. Dauguma „Maximos“ lojalių klientų pirmenybę teikia Lietuvoje užaugintai ir pagamintai produkcijai, todėl skaitydami etiketę vis dažniau atkreipia dėmesį į prekės kilmės šalį“, – pastebi E. Dapkienė.
Beveik du iš penkių apklaustųjų pripažino, kad pradėjo maitintis sveikiau. Penktadalis pirkėjų nurodo, kad pastaruoju metu ėmė dažniau pirkti ekologišką maistą. Be to, apklausa parodė, kad po karantino žmonės ėmė dažniau gaminti maistą namuose.
Tuo tarpu 33 proc. apklaustųjų nurodė, kad apsipirkinėjimo įpročiams karantinas įtakos neturėjo.
Internetinė apklausa apie lojalių prekybos tinklo klientų įpročius vykdyta rugpjūčio 10-25 dienomis. Apklausoje dalyvavo 4052 atsitiktinai atrinkti lojalūs klientai visoje Lietuvoje.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
„Telia Lietuva“: atkurtas ryšys kabeliu tarp Švedijos ir Lietuvos
Prieš beveik dvi savaites Baltijos jūroje nutrūkus vienam iš trijų ryšio kabelių tarp Lietuvos ir Švedijos, Švedijos telekomunikacijų bendrovės „Telia“ ryšio srautai juo atkurti. ...
-
Išriedėjo šventėms papuošti traukiniai
Lapkričio 28 d. Kalėdoms papuošti traukiniai jau išvyksta į Klaipėdą ir Mockavą, lapkričio 29 d. papuoštas traukinys kalėdinę nuotaiką kurs keleiviams, vykstantiems ir į Rygą. Jau ketvirtus metus prie traukinių dekoravimo trad...
-
Nuolaidų ir dovanų dienos „Megoje“ – jau lapkričio 29–30 d.
Juodojo penktadienio (angl. Black Friday) išpardavimai jau spėjo tapti viena laukiamiausių prekybos švenčių ne tik pasaulyje, bet ir Lietuvoje – per paskutinį lapkričio penktadienį vykstantį išpardavimą prekybininkai linkę ...
-
Vyriausybė su „Rheinmetall“ pasirašys dvi sutartis1
Lietuvos Vyriausybės ir Vokietijos gynybos pramonės milžinės „Rheinmetall“ atstovai penktadienį pasirašys žemės sklypo būsimai gamyklai Radviliškio rajone nuomos bei 155 mm šaudmenų įsigijimo sutartis. ...
-
Bankrutuojanti viena „101 kepyklėlės“ valdytojų „Juviga“ atleidžia visus darbuotojus4
Bankrutuojanti viena „101 kepyklėlės“ tinklo valdytojų – įmonė „Juviga“ atleidžia visus darbuotojus – apie tai ji pranešė Užimtumo tarnybai. ...
-
Gyventojams svarbiausias būsto tvarumo aspektas – žaliosios erdvės: jas vertina 7 iš 106
Šiandien daugelis gyventojų nori gyventi ne tik patogiame ir kokybiškai įrengtame, bet ir tvariame būste. Tiesa, būsto ir miesto tvarumo suvokimas neretai skiriasi, tačiau daugeliui Lietuvos didmiesčių gyventojų pirmiausiai asocijuojasi s...
-
NASA kosmoso sveikatos priežiūros inovacijų programoje dirbs su lietuvių „Delta Biosciences“
Lietuvos gyvybės mokslų įmonė „Delta Biosciences“ yra pirmoji kompanija Europoje, atrinkta į NASA „Space-H“ akceleratoriaus programą, skatinančią pažangias kosmoso sveikatos priežiūros technologijas. ...
-
„Achemos“ profsąjunga vėl bandys derėtis dėl didesnių atlyginimų3
„Achemos grupės“ valdomos Jonavos azoto trąšų gamyklos „Achema“ darbuotojams 2022 metais nepavykus su darbdaviu pasirašyti dvejų metų kolektyvinės sutarties bei dėl to trumpai streikavus, įmonės darbuotojai inicij...
-
I. Trinkūnaitė: žala padaryta ne tik „Foxpay“, bet ir „iSun Lithuania“ kompetencijų centrui3
Praeitą savaitę Lietuvos bankui (LB) pranešus apie įmonei „Foxpay“ panaikinamą licenciją, šios įmonės savininkė Ieva Trinkūnaitė teigia, kad toks sprendimas padarė nepataisomą žalą ne tik minėtai finansinių technologij...
-
„Litgrid“, Latvijos ir Estijos operatorės pasirašė sistemos valdymo sutartį
Lietuvos, Latvijos ir Estijos elektros perdavimo sistemų operatorės pasirašė Baltijos sistemos regiono valdymo sutartį, nustatančią jų teises ir pareigas kitų metų vasarį sinchronizavus tinklus su kontinentine Europa. ...