Nuo krizės gali išgelbėti krepšinis. Su lietuvių religija vadinamu sportu susijusios akcijos įmonėms visada atnešdavo gražaus pelno. Nusivylusių nebuvo ir prieš prasidedant Europos krepšinio čempionatui.
Už pergalę – palūkanos
Krepšinio čempionatai ir kiti tarptautiniai sporto renginiai visada sulaukdavo ne tik sirgalių, bet ir verslininkų dėmesio. Pastarieji pripažįsta: krepšinis – pelningas. Tad bankai, prekybos tinklai, aludariai, barai ir kitos įmonės ne pirmus metus varžosi dėl galimybės įkišti ranką į sporto aistruolių pinigines. Tiesa, šiais metais krepšinio sukelto šurmulio miesto gatvėse – kur kas mažiau nei pernai prieš Pekino olimpiadą. O ir verslininkų, viliojančių sporto aistruolius, sąrašas nepailgėjo.
Prieš šiandien Lenkijoje startuojantį Europos vyrų krepšinio čempionatą bankas "DnB Nord" vėl atgaivino jau tradicinę "Krepšinio indėlio" akciją. Ketvirtus metus iš eilės bankas siūlo indėlį, kurio palūkanos tiesiogiai susijusios su Lietuvos vyrų krepšinio rinktinės sėkme.
"Bankas "DnB Nord" jau šešerius metus remia Lietuvos vyrų krepšinio rinktinę ir jau ketverius metus prieš visas svarbias rungtynes ar krepšinio renginius siūlome šį indėlį. Tiesa, šiemet dėl akcijos šiek tiek abejojome. Šalyje ekonominė padėtis gana prasta, tad nebuvome tikri, ar žmonės norės šiuo pasiūlymu naudotis. Tačiau rezultatai kur kas geresni, nei manėme. Nuo liepos pradžios į "Krepšinio indėlį" jau padėta per 40 mln. litų. O pernai per visą akciją surinkome 50 ar 60 mln. litų", – pasakojo "DnB Nord" banko atstovas spaudai Andrius Vilkancas.
Nuolaidos už pergales
Krepšinio "korta" šįmet ir vėl nutarė pasinaudoti prekybos buitine technika tinklas "Elektromarkt". Už kiekvieną Europos krepšinio čempionate lietuvių pasiektą pergalę prekybos tinklas žada pirkėjams grąžinti po 11 proc. per akciją įsigytų prekių kainos.
Tiesa šiemet, kaip ir pernai per Pekino olimpiadą, pasiūlymas galioja tik kelioms specialiais lipdukais pažymėtoms prekėms. Šįkart akcijoje dalyvauja LG LH serijos televizoriai.
Didžiausi optimistai iš mūsų krepšininkų tikisi sulaukti maksimalaus rezultato – devynių pergalių. Taigi jei Lietuvos rinktinė laimėtų visas įmanomas rungtynes, tinklas įsipareigoja grąžinti 99 proc. televizoriaus kainos. "Nesikankink dėl pergalės – sirk dėl devynių", – skelbia televizijos reklamos ir iškabos prie "Elektromarkt" parduotuvių.
Tačiau ne viskas taip paprasta, kaip gali atrodyti iš pirmo žvilgsnio. Prekybos tinklas šia akcija užsitikrina, kad klientai ateis dar kartą ir parduotuvėje vėl paliks pinigų. Per akciją pirkdami specialiu ženklu pažymėtas prekes, klientai gaus magnetinę kortelę, kurioje bus pažymima už akcijos prekes išleistų pinigų suma. Pasibaigus akcijai (po rugsėjo 20 d.) už kiekvienas laimėtas Lietuvos rinktinės varžybas į "Elektromarkt krepšinio premijos" korteles tinklas žada grąžinti po 11 proc. išleistos sumos. Vėliau kortele bus galima atsiskaityti sumokant iki 15 proc. kitos prekės vertės. Taigi norint išleisti visus pinigus teks pirkti dar ir dar.
"Šią akciją organizuojame jau trečius metus iš eilės, nes matome, kad tai žmonėms įdomu, krepšinis lietuvius traukia. Aišku, ir mes komercinę naudą jaučiame, kitaip tokios akcijos neorganizuotume. Pavyzdžiui, šiemet prekių, pažymėtų akcijos lipdukais, pardavimas, palyginti su ne akcijos laikotarpiu, šoktelėjo du kartus, nors akcija dar tik įsisiūbuoja. Tikimės, kad tikroji prekyba prasidės, kai mūsiškiai nuskins pirmąsias pergales. Krepšinis – lietuvių religija, to neišnaudoti būtų nusikaltimas", – dienraščiui sakė bendrovės "Elektromarktas" rinkodaros direktorius Irmantas Viliūnas.
Jis taip pat pripažino, kad minėta akcija – ne tik vienkartinis rinkodaros triukas. Elektronikos prekybos tinklas taip tikisi ilgesniam laikui prisivilioti klientų.
Populiarino degalus
Krepšinio karštine šiemet užsikrėtė ir lenkų valdoma bendrovė "Orlen Lietuva" (buvusi "Mažeikių nafta"), paskelbusi akciją "Pirmyn ereliai". Naftos koncernas siūlo degalinėse "Orlen Lietuva" piltis 20 l degalų "Verva" ir laimėti kelionę į Europos krepšinio čempionatą bei krepšinio sirgalių atributiką.
Nors akcija vyksta dar tik porą savaičių, bendrovės "Orlen Lietuva" generalinio direktoriaus pavaduotojo Sauliaus Žilėno teigimu, ji jau pasiteisino.
"Nors iki akcijos pabaigos dar liko trys savaitės, jau galime pasidžiaugti, kad ji pavyko. "Verva" degalų pardavimas, palyginti su laikotarpiu, kai akcija nevyksta, yra ūgtelėjęs maždaug 25 proc.", – džiaugėsi "Orlen Lietuvos" komercijos vadovas.
Vienas pagrindinių prizų – kelionė dviem asmenims į Lenkiją lėktuvu su Lietuvos krepšinio rinktine – jau laimėtas. Kelialapis į čempionatą ketvirtadienį įteiktas kauniečiui.
Lenkiški ereliai
Net ir krepšiniu itin nesidomintys tautiečiai pastebėjo "Orlen Lietuvos" reklamą, kurioje galima atpažinti kelis Lietuvos vyrų rinktinės žaidėjus, nors šių nosis primena erelių snapus.
"Būdami Lietuvos krepšinio federacijos rėmėjai norėjome save pristatyti ir kaip pagrindinius vyrų rinktinės rėmėjus. Ieškojome ko nors, kas sietų bendrovę "Orlen Lietuva" su krepšiniu. Nusprendėme remtis savo logotipu – ereliu. Padarėme rinktinės žaidėjų nuotraukas ir skaitmeniniu būdu pakoregavome jų nosis, kad šios atrodytų kaip erelių snapai. Daugelis žaidėjų šią reklamos kampaniją priėmė su šypsena ir visai neprieštaravo, kad jų fotografijos būtų perdarytos. O ir žmonių dėmesį tai greitai atkreipė. Viskas, kas susiję su krepšiniu, Lietuvoje gerai parduodama", – pasakojo "Orlen Lietuvos" atstovas spaudai Jacekas Komaras.
Ant lietuvių rinktinės marškinėlių puikuojasi ir "Orlen" ženklas. Ironiška, tačiau lenkų bendrovės remiama Lietuvos vyrų rinktinė vyksta į šalį kaimynę kovoti dėl aukso. Negana to, yra nemažai šansų, kad čempionate Lenkijos ir Lietuvos rinktinės susitiks aikštėje.
Žada nemokamą maitinimą
Progos pasireklamuoti nepraleido ir restoranų tinklas "Čili". Bendrovės atstovai tinklo nuolaidų kortelių turėtojams žada nemokamą maitinimą ir galimybę laimėti keliones į Europos čempionatą bei kamuolius ir marškinėlius.
"Artėjant svarbioms krepšinio varžyboms šiuo virusu su visa šalimi užsikrečia ir "Čili" restoranai. Esame Lietuvos vyrų krepšinio rinktinės rėmėjai, todėl norime padovanoti šventę ir savo klientams, suteikdami galimybę ne tik stebėti čempionato kovas, bet ir laimėti tokių prizų, dėl kurių pats Sėkla galėtų barzdą nusiskusti", – akciją komentavo "Čili" restoranų tinklą valdančios bendrovės "Čili Holdings" rinkodaros direktorius Vytis Venslauskas.
Anot jo, rugpjūčio ir rugsėjo mėnesiais nuolaidų kortelėse kaupiami "Čili litai" virs "Čempionų litais". Jais bus galima atsiskaityti kaip tikrais pinigais.
"Išskirtinį pasiūlymą Europos krepšinio čempionato proga" skelbiasi turintis ir skaitmeninės televizijos operatorius "Visat". Bendrovė jau kurį laiką reklamuoja esą krepšinio čempionato proga sumažintas savo paslaugų kainas. Tiesa, bendrovės atstovai pripažįsta daugiau klientų sulaukiantys ne dėl pačių akcijų, o dėl sporto renginio – mat nemokami lietuviški televizijos kanalai transliuoja ne visas rungtynes, o tautiečiai pageidauja matyti daugiau, nei siūlo analoginės televizijos.
Aludariai – pirmieji
Krepšinio čempionatą savo reikmėms drąsai išnaudoja ir kiti prekybininkai bei gamintojai.
Bene pirmoji tai padarė bendrovė "Švyturys-Utenos alus". Aludariai jau prieš keletą mėnesių pasiūlė laimėti kelionę į Lenkiją. "Krepšinis ir alus yra neatsiejami", – ne kartą yra sakęs aludarių asociacijos prezidentas Saulius Galadauskas.
"Švyturys-Utenos alus" sukūrė net specialiai krepšinio čempionatui skirtą interneto svetainę. Joje aiškinamos žaidimo taisyklės, nurodomi sirgalių barai ir net pateikiamas neva reikalingiausių lenkiškų frazių vertimas į lietuvių kalbą.
Pirkėjus pakvietimais į krepšinio čempionatą vilioja ir prekybos centras "Iki", organizuojantis akciją su vienu sulčių gamintoju.
"Akcija prasidėjo tik prieš porą savaičių, bet jau turime apčiuopiamus rezultatus – sulčių pardavimas padidėjo penktadaliu, taigi atrodo, kad akcija pasiteisino", – dienraščiui sakė "Iki" parduotuvių tinklo atstovas ryšiams su visuomene Valdas Lopeta. Jis taip pat atskleidė, kad jau yra trys laimėtojai. Per akciją iš viso bus išdalyta 10 pakvietimų dviem asmenims.
Gerokai didesnės apyvartos per čempionatą tikisi ir kavinės, barai bei restoranai. Daugelis žada rodyti bent svarbiausių rungtynių transliacijas, o klientus vilioti bando kuo didesnėmis raidėmis parašytu žodžiu "krepšinis".
Naujausi komentarai