- Vilija Andrulevičiūtė, LRT.lt
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Vaisių ir daržovių bei įvairių kruopų pardavimai auga – tam įtakos turi sveikesnės arba veganiškos, vegetariškos mitybos mada, sako LRT.lt kalbinti prekybos tinklų atstovai.
Tačiau sparčiai populiarėjančios veganiškos ir vegetariškos mitybos propaguotojų šalyje per mažai, kad jie galėtų išgelbėti bent vieną paukštį ar kiaulę – mėsos, o ypač paukštienos, pardavimai prekybos tinkluose irgi auga.
Populiarios vegetarizmo ir veganizmo idėjos
Prekybos tinklo „Iki“ viešųjų ryšių vadovė Berta Čaikauskaitė bei prekybos tinklo „Norfa“ atstovas spaudai Darius Ryliškis pastebi, kad, nors pastaruoju metu Lietuvoje yra itin populiarios vegetarizmo ir veganizmo idėjos, pastebimai auga ir neriebios mėsos pardavimai.
„Tų žmonių [veganų ir vegetarų – LRT.lt] yra nedaug, todėl jų įpročiai nelabai paveikia didžiųjų prekybos tinklų pardavimus. Sunku įvertinti, ar ta populiarėjanti veganiška ar vegetariška mityba turi kažkokios įtakos.
Kiaulienos, jautienos, ėrienos ir kitų rūšių mėsos pardavimai išlieka daugiau ar mažiau nekintantys, tačiau pastebime paukštienos pardavimų augimą. Paukštieną žmonės renkasi, nes siekia sveikiau maitintis. Paukštiena ne tokia riebi, kaip gyvulių mėsa ar žvėriena“, – kalba D. Ryliškis.
Šią tendenciją pastebi ir B. Čaikauskaitė. Ji teigia, kad vištienos pardavimai prekybos tinkle „Iki“ šiemet augo apie ketvirtadalį, palyginti su pernai metais.
„Tarp pirkėjų vis labiau populiarėja ir išskirtinės, „premium“ mėsos rūšys – jautienos pardavimai augo apie ketvirtadalį, veršienos bei ėrienos – daugiau nei trečdaliu“, – pažymi pašnekovė.
Statistikos departamento duomenimis, mėsos ir jos gaminių vartojimas šalyje nuosekliai auga. Jei 2010 metais vienam gyventojui teko 74 kg mėsos ir jos produktų, tai per penkerius metus suvartojimas išaugo 9 kg. Populiariausia yra kiauliena (49 kg), kurios vartojimas yra stabilus, paukštiena (26 kg), kurios vartojimas auga, ir jautiena (4 kg).
Veganų produktų pardavimai taip pat auga
Pasak D. Ryliškio, prekybos tinkle „Norfa“ daržovių pardavimai daugiau ar mažiau yra stabilūs, taip pat ir makaronų bei kruopų. Tuo metu prekybos tinkle „Iki“ pastebimas ne tik vaisių ir daržovių, tačiau ir išskirtinių, brangesnių kruopų bei makaronų pardavimų augimas.
„Pastebime, kad pirkėjai, rinkdamiesi prekes, vis daugiau dėmesio skiria kokybei, renkasi geresnės kokybės mėsą, kruopas bei daržoves. Manome, kad prie vis augančio vaisių ir daržovių populiarumo prisidėjo ir ES vykdoma politika, skatinanti kasdienį vaisių ir daržovių vartojimą. Be to, sveikas gyvenimo būdas tampa daugumos žmonių įpročiu.
Lyginant kruopų ir makaronų kategorijos pardavimus, matome, kad ir čia populiarėja išskirtinės, brangesnės kruopos ir makaronai. Taip pat itin išpopuliarėjo tokios prekės, kaip chia sėklos bei bolivinė balanda“, – pasakoja B. Čaikauskaitė.
Pašnekovės teigimu, vis dažniau prekių krepšeliuose atsiduria ir produktai be gliuteno. Manoma, kad išskirtinių prekių pardavimams įtakos turi ir tai, kad žmonės dabar dažniau keliauja, susipažįsta su skirtingomis pasaulio virtuvėmis ir patiekalais, tad grįžę parduotuvėse ieško naujų skonių. Prekybos tinklo atstovės teigimu, šiuo metu yra labai išaugę avinžirnių, lęšių pardavimai, atsirado paklausa tokioms kruopoms, kaip bulgur ir panašiai.
Moterys renkasi pagal sudėtį, vyrai – pagal kainą
Prekybos tinklo „Iki“ vartotojų tyrimo duomenimis, vyrai ir moterys mėsos produktus renkasi pagal skirtingus prioritetus. Moterys labiausiai kreipia dėmesį į gaminio sudėtį, antras pagal svarbumą kriterijus joms yra gaminio išvaizda ir tik trečias sprendimą lemiantis veiksnys yra kaina.
Vyrų kriterijai yra tarsi atvirkščias moterų pasirinkimo atspindys: pagrindinis veiksnys, lemiantis pasirinkimą, yra gaminio kaina, toliau rikiuojasi gaminio išvaizda ir sudėtis.
„Remiantis tyrimo duomenimis, galima vaizdžiai nusakyti, kad mėsos gaminių skyriuje, prieš pirkdami, vyrai žvelgia į kainas, o moterys – į gaminių etiketes. Nemaža dalis respondenčių akcentavo, kad, renkantis mėsos gaminius, jų sprendimui lemiamos įtakos turi ir produkto ekologiškumas“, – tyrimo rezultatus komentuoja B. Čaikauskaitė.
Iš „Iki“ tyrimo aiškėja, kad gyventojų prioritetai, renkantis mėsos gaminius, skiriasi ir pagal amžiaus grupes. Jaunesni gyventojai, vilniečiai, turintieji daugiau pajamų ir neturintieji vaikų pirmiausia kreipia dėmesį į mėsos gaminio išvaizdą. Mėsą pagal gaminyje esančius priedus ir sudėtį pirmiausiai renkasi moterys, vyresni pirkėjai, mažesnių miestų gyventojai bei perkantieji rečiau. Mėsos gaminio natūralumo bei ekologiškumo kriterijus yra tarp trijų svarbiausių vidutinio amžiaus, didesnes pajamas gaunantiems gyventojams ir turintiems vaikų.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
„Grigeo Klaipėda“: maksimali bendrovės padaryta žala gamtai – beveik 0,3 mln. eurų4
„Grigeo“ grupės kartono gamybos įmonės „Grigeo Klaipėda“ į Kuršių marias leistos nevalytos nuotekos gamtai blogiausiu atveju galėjo padaryti maždaug 277 tūkst. eurų žalos, o bendrovės veiksmuose nėra nusikaltimo sud...
-
„Tele2“ keis ryšio nuolaidas Ukrainoje – nebebus nemokamų paslaugų
Telekomunikacijų bendrovė „Tele2“ po mėnesio keis ryšio tarifus Ukrainoje – su lietuviškomis kortelėmis į Ukrainą išvažiavę žmonės nebegalės naudotis nemokamomis paslaugomis. ...
-
Dvi dukras auginanti mama pragyvena vos už 270 eurų per mėnesį: kaip valstybė turėtų jai padėti?5
Dažnas iš mūsų nežinome, tačiau skaičiuojama, kad Lietuvoje kas penktas žmogus gyvena ant skurdo ribos. O kainoms šovus į viršų, didelė dalis lietuvių vos suduria galą su galu – net 300 tūkst. gyventojų trūksta maisto....
-
A. Armonaitė: siūlome palankesnius mokesčius talentams bei verslui10
Finansų ministerijai praėjusią savaitę pristačius siūlomą mokesčių pakeitimų paketą, Ekonomikos ir inovacijų ministerija siūlo palankesnę mokestinę aplinką verslui bei mažesnį užsieniečių apmokestinimą. ...
-
Taršus verslas turės geriau informuoti gyventojus apie būsimą veiklą3
Sveikatos apsaugos ministras Arūnas Dulkys sugriežtino tvarką, kaip visuomenė turės būti informuojama apie planuojamą aplinką teršiančio verslo veiklos poveikio visuomenės sveikatai vertinimą, pirmadienį pranešė ministerija. ...
-
Litgrid: didmeninė elektros kaina per savaitę Lietuvoje sumažėjo 25 proc.2
Atšilus orams bei mažėjant vartojimui vidutinė didmeninė elektros energijos kaina „Nord Pool“ biržos Lietuvos kainų zonoje per savaitę sumažėjo 25 proc. iki 56 eurų už megavatvalandę (MWh). ...
-
Vyriausybė ruošiasi perduoti 36 šeimoms Ukrainoje skirtą mobiliąją gyvenvietę
Ministrų kabinetas ruošiasi perduoti 36 šeimoms Ukrainoje skirtą mobiliąją gyvenvietę. ...
-
Kas antram pirkėjui – poreikių neatitinkantis gyvybės draudimas: laikas pokyčiams?2
Kone kas antram pirkėjui – jo poreikių neatitinkantis gyvybės draudimas. Tokius slapto tyrimo rezultatus dar vasarį paskelbė Lietuvos bankas. Kad žmonėms nebūtų brukama prekė tik dėl pasipelnymo, Lietuvos bankas siūlo naikinti komisinius už ...
-
G. Šimkus vienaženklę infliaciją teigia matantis antrąjį šių metų pusmetį
Metinei infliacijai Lietuvoje mažėjant penktą mėnesį iš eilės, Lietuvos bankas (LB) prognozuoja, kad iki mažiau nei 10 proc. ji nukris antrąjį šių metų pusmetį. LB valdybos pirmininko Gedimino Šimkaus teigimu, įtakos infliacij...
-
Restoranams trūksta personalo: verslai imasi rizikingų sprendimų6
Restoranui toks sprendimas buvo rizikingas, nes maisto gamyboje negali būti klaidų. O būsimiems virėjams ir padavėjams-barmenams – didelis iššūkis padirbėti tikrame restorane, aptarnauti didmiesčio klientus ir gaminti maistą su pro...