Valdžia stojo „flyLAL“ pusėn

Valdžia stojo „flyLAL“ pusėn

2008-06-26 09:00

Po kelerius metus trukusių ginčų ir teismų bendrovė „flyLAL Group“ įveikė Tarptautinio Vilniaus oro uosto (TVOU) pasipriešinimą ir gavo valdžios sutikimą statyti privatų keleivių terminalą.

TVOU vadovas Mindaugas Ivanauskas kategoriškai prieštaravo privataus keleivių terminalo statybai. Jis ne kartą buvo minėjęs, kad privataus kapitalo bendrovės norai prieštarauja įstatymams. „Tegul jie („flyLAL Group“ – red. past.) eina ir prašo pakeisti įstatymus, o tada galėsime derėtis dėl terminalo statybų“, – dienraščiui buvo sakęs M.Ivanauskas.
Tačiau vakar Vyriausybės strateginio planavimo komitetas parėmė verslininkų ketinimus. O kad jų rankos būtų visiškai laisvos, nuspręsta pakeisti ir teisės aktus, pagal kuriuos dabar į strateginius objektus privatus kapitalas neįleidžiamas.

Po posėdžio premjeras Gediminas Kirkilas sakė, kad sprendimas privačios bendrovės lėšomis statyti trečią keleivių terminalą TVOU būtų ekonomiškai naudingas Lietuvai. „Viena priežasčių, kodėl pas mus neateina užsienio investicijos, yra neišvystytas oro uostas. Be to, jei nieko nesiimsime, pagal keleivių skaičių atsiliksime nuo Rygos ir Talino“, – sakė G.Kirkilas.
Jis taip pat tikino, kad statyti privatų terminalą nereikia net skelbti konkurso, mat „flyLAL“ darbus vykdys bendrovei priklausančiame sklype. Iš tiesų ši žemė priklauso valstybei, o verslininkams – tik sklype esantys pastatai.

Įvertino patenkinamai

Po posėdžio kliuvo ir TVOU vadovui M.Ivanauskui. Susisiekimo ministras Algirdas Butkevičius sakė kol kas negalvojantis jį keisti, tačiau pripažino nesąs visiškai patenkintas jo darbu.
„Vadovas bus keičiamas tada, jeigu nevykdys strateginių planų, kurie yra iškelti Vyriausybės ir ministerijos. Aš poną M.Ivanauską vertinu dvejopai. Jis puikiai gynė valstybės turtą. Tačiau turi labai silpną strateginį mąstymą. Dešimties balų sistemoje vertinu penkiais“, – sakė A.Butkevičius.

Ketina mažinti kainas

Bendrovės „flyLAL Group“ valdybos pirmininkas Gediminas Žiemelis sakė, kad terminalas kainuos 100–120 mln. litų. Leidimus statyti terminalą tikimasi gauti šiemet spalio mėnesį, o statybas baigti maždaug per dvylika mėnesių. „Mūsų skrydžių bendrovė yra nuostolinga, kitos grupės veikla – pelninga. Terminale norime geriau aptarnauti savo keleivius ir manome, kad investavę tuos milijonus, kuriuos siūlome, galėtume tai padaryti“, – sakė G.Žiemelis.
Nuostolingiems oro skrydžiams finansuoti per metus grupei reikės apie 40 mln. litų.
Jis prognozavo, kad skraidinti keleivius įmonių grupei bus nuostolinga dar 3 ar 4 metus, tačiau naujas keleivių terminalas galėtų nuostolius sumažinti maždaug perpus.
Be to, „flyLAL Group“ skaičiuoja, kad kiekvienas naujas maršrutas bilietų kainas sumažintų maždaug 6 proc.
„flyLAL Group“ planuoja, kad šalia oro uosto galėtų kurtis viešbučiai, prekybos ir biurų pastatai, o pirmas plėtros žingsnis – naujasis terminalas, kuriame būtų aptarnauta iki 5,5 mln. keleivių. Tolesnėje ateityje sostinės oro uoste įmonė norėtų statyti ir ketvirtą terminalą. Čia per metus būtų aptarnaujama dar 5 mln. keleivių.

 

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra

Daugiau naujienų