- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Valdžia vėl grįžta prie sprendimų dėl taršių automobilių. Vyriausybė pritarė naujam nacionaliniam oro taršos mažinimo planui. Jame numatyta, kad po penkerių metų naujai registruojamiems taršiems automobiliams nebūtų leidžiama išriedėti į gatves. Gamtą teršiančiais automobiliais valdžia laiko „Euro 4“ ir dar senesnių standartų transporto priemones. Apie tai pokalbis su aplinkos ministru Simonu Gentvilu.
– Kam Vyriausybė pritarė?
– Nutarėme, kad už 30 metų Europoje nebebus taršos. Tai optimistinis tikslas. 2030 m. esame numatę stiprius taršos mažinimo rodiklius – nuo žemės ūkio, energetikos, transporto. Transporto sektoriuje kalbame apie registravimo kartelės kėlimą, kad taršiausi automobiliai ateityje nebegalėtų būti registruojami. Europa apsisprendusi 2035 m. uždrausti vidaus degimo varikliais automobilių prekybą.
– Taršiausi „Euro 4“ standartas ir dar taršesni?
– Kalbama, kad „Euro 4“ standarto automobiliai ne visi būtų registruojami Lietuvos eisme. Reikės žiūrėti, kaip keisis parkas, kiek bus pinigų taršiems automobiliams utilizuoti. Aplinkos ministerija 10 tūkst. automobilių savininkų sumoka po 1 tūkst., kad būtų sunaikinti.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
– Ar jiems bus papildomas registracijos mokestis, ar apskritai nebus leidžiama jų registruoti?
– Kalbame apie tai, kad gatvėse nebematytume juodų arba baltų dūmų. Kad techniškai netvarkingi automobiliai nepraeitų techninių apžiūrų.
– Ar po penkerių metų nebebus įmanoma parduoti „Euro 4“ standarto 2007– 2008 m. automobilį?
– Europa valosi automobilių parką. Ar taršiausi suvažiuoja pas mus, ar ir mes kartu keliame kartelę? Bendras interesas, kad taršūs automobiliai ir netvarkingi nebūtų registruojami. Numatytas pereinamasis laikotarpis. 2027 m. turėsime kažkokių ribojimų „Euro 4“ standartui. Dauguma automobilių parkų jau dabar „Euro 5“, „Euro 6“. „Euro 4“ pradėti 2006 m., dabar jiems jau šešiolika metų. 2027 m. jiems jau bus 20 metų. Techninės apžiūros metu tik išimtiniais atvejais jiems būtų leista dalyvauti eisme.
Mūsų Aplinkos ministerijos tikslas – taršos mažinimas, o mokestinė aplinka priklauso kitoms ministerijoms.
– Nebebus galima registruoti ir „Euro 2“, „Euro 3“?
– Taip. Nekalbame apie totalų uždraudimą. Keliame standartą ir norime švaresnių automobilių.
– Tai nėra naujas automobilių taršos mokestis?
– Ne.
– Ar ruošiamas naujas taršos mokesčio variantas?
– Mūsų Aplinkos ministerijos tikslas – taršos mažinimas, o mokestinė aplinka priklauso kitoms ministerijoms.
– Ar reikėtų šalinti ir 2008–2009 m. mažalitražį benzininį automobilį?
– Ne. Matysime konkrečiai. 2027 m. bus pradėtos taikyti griežtesnės sąlygos. Visi matome, kad nieko nedarymas kenkia aplinkai – krinta didžiuliai krituliai, griūva užtvankos, temperatūrų anomalijos.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Seimas spręs, ar verslui lengvinti ginklų dalių gamybą2
Seimas spręs, kokiais atvejais ginklų dalių gamybą įtraukti į nelicencijuojamų veiklų sąrašą. ...
-
Kai kuriems elektros vartotojams – nemaloni žinia2
Nemaloni žinia elektros vartotojams, pamirštantiems ar tyčia nedeklaruojantiems suvartotos elektros energijos. Jei vartotojai naudojasi ne išmaniuoju skaitikliu ir daugiau nei metus nedeklaruoja suvartotos elektros kiekio, nuo kitų metų jiems...
-
Penktadienį protestą rengiantis maitinimo verslas prašo grąžinti 9 proc. PVM lengvatą5
Maitinimo sektoriaus atstovai penktadienį prie Vyriausybės rengia protesto akciją reikalaudami grąžinti iki šių metų galiojusį lengvatinį 9 proc. pridėtinės vertės mokesčio (PVM) tarifą. ...
-
Seimas svarstys griežtinti tvarką į Lietuvą atvykstantiems dirbti užsieniečiams3
Seimas imsis svarstyti griežtinamus reikalavimus dirbti į Lietuvą atvykstantiems užsieniečiams ir juos kviečiančioms įmonėms. ...
-
G. Nausėda palaiko pelno mokesčio didinimą gynybai, dėl PVM sako esąs „kategoriškai prieš“5
Tariantis dėl didesnio gynybos finansavimo, prezidentas Gitanas Nausėda sako palaikantis papildomą pelno apmokestinimą, tačiau pabrėžia esantis „kategoriškai prieš“ pridėtinės vertės mokesčio (PVM) kėlimą. ...
-
Seimas nustatė tvarką, kaip bus laikinai nuomojama laisva valstybinė žemė
Laisvą valstybinę žemę ir mieste, ir kaime laikinai išsinuomoti galės tik ūkininkai arba įmonės, kurie naudojo ją iki praėjusių metų pabaigos bei deklaravo joje augintas naudmenas. Jiems atsisakius toliau žemę dirbti, į tuos sklypus gal...
-
Regionuose mažėja bankų skyrių: ką daryti gyventojams?2
Regionuose mažėja bankų skyrių, gyventojams tenka važiuoti keliasdešimt kilometrų iki artimiausio banko, kad gautų konsultaciją. Bankai aiškina paprastai – žmonės į padalinius ateina vis rečiau ir ragina nuo šiol su banku...
-
Seimas palengvino neįgaliuosius vežančių automobilių parkavimą1
Nuo lapkričio lengvės neįgaliųjų vairuojamų ar juos vežančių automobilių parkavimas – jų savininkams leista nemokėti mokesčio už stovėjimą savivaldybių nustatytose vietose. ...
-
N. Mačiulis: gynybą galima finansuoti parduodant valstybės įmonių turtą10
Vyriausybei iškėlus idėją steigti specialų fondą gynybai papildomai finansuoti iš didesnių mokesčių, „Swedbank“ ekonomistas Nerijus Mačiulis sako, kad krašto apsaugą reikėtų finansuoti ne didinant mokesčius, o pard...
-
Premjerė: pratęsus bankų solidarumo įnašą valstybė negautų realių pajamų5
Lietuvoje veikiantiems bankams pernai uždirbus dukart didesnį pelną nei 2022-aisiais, premjerė Ingrida Šimonytė sako, kad pratęsus laikinąjį bankų solidarumo įnašą, pajamų iš šio mokesčio valstybė nebesurinktų, nes ma...