- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
-
Tyrimas: uždarbiu iš tiesioginės prekybos labiau domisi moterys
-
Tyrimas: uždarbiu iš tiesioginės prekybos labiau domisi moterys
-
Tyrimas: uždarbiu iš tiesioginės prekybos labiau domisi moterys
-
Tyrimas: uždarbiu iš tiesioginės prekybos labiau domisi moterys
-
Tyrimas: uždarbiu iš tiesioginės prekybos labiau domisi moterys
Pajamos už tiesioginį įvairių produktų pardavimą Lietuvoje labiausiai vilioja ištekėjusias, vaikus auginančias miesto moteris su universitetiniu išsilavinimu, kurių amžiaus vidurkis – 42 metai. Tai atskleidė Europos tiesioginės prekybos asociacijos „Seldia“ užsakymu atlikta tarptautinė apklausa. Tyrimas taip pat parodė, kad tarp 11-os Europos šalių lietuviai išsiskyrė didžiausiu polinkiu į savarankišką darbą ir verslumą.
Tyrimo duomenimis, net 9 iš 10-ies tiesioginės prekybos pardavėjų Lietuvoje yra moterys, tokia tendencija būdinga visai Europai (88 proc. moterų).
„Tokį didelį moterų įsitraukimą natūraliai lemia pati tiesioginės prekybos rinkos specifika – kosmetika, namų apyvokos reikmenys ir sveikatingumo prekės yra didžiausios produktų kategorijos šioje rinkoje, o jos vis dar dažniausiai tradiciškai yra nukreiptos į moterų auditoriją“, – komentuoja Lietuvos tiesioginės prekybos asociacijos direktorius ir generalinis sekretorius Baltijos šalims Gintautas Zaleckas.
Be to, pasak jo, reikšminga lietuvių moterų įsitraukimo priežastis – polinkis į savarankišką darbą ir verslumą: tiesioginė prekyba dėl darbo grafiko lankstumo ir papildomų pajamų galimybių labiausiai domina šeimyninių įsipareigojimų turinčias verslias moteris. Tyrimas atskleidė, kad net 44 proc. apklaustų Lietuvos pardavėjų prieš pasirinkdami tiesioginę prekybą svarstė apie savarankiško darbo galimybes, pavyzdžiui, nedidelio savo verslo pradžią. „Šia ypatybe Lietuva ženkliai išsiskiria iš kitų apklaustų šalių – bendras Europos vidurkis yra 18 proc., tad toks Lietuvos rezultatas maloniai nustebino“, – sako G. Zaleckas.
Dažniausios lietuvių įsitraukimo į tiesioginę prekybą paskatos – galimybė įsigyti prekių su nuolaida (72 proc.) ir papildomų pajamų galimybė (65 proc.), taip pat dažnai minimas palankumas parduodamoms prekėms (62 proc.), galimybės pagerinti savo (savo šeimos) gyvenimo kokybę (47 proc.), būti sau viršininku (42 proc.), plėsti pažinčių ratą (40 proc.) bei ugdyti verslumo įgūdžius (40 proc.).
Beveik vienas iš septynių (15 proc.) apklaustų pardavėjų tiesioginę prekybą įvardija kaip savo karjeros kelią, o kiti tai vertina kaip papildomą pajamų šaltinį ar nuolaidų galimybę. Apie 70 proc. apklaustų pardavėjų Lietuvoje turi ir kitus darbus bei tiesioginei prekybai skiria iki 8 valandų per savaitę.
Lietuvoje tiesiogine prekyba užsiima įvairiausio amžiaus žmonės – tiek studentai, tiek senjorai, o aktyviausias segmentas – 35-54-erių asmenys, jie sudaro daugiau nei pusę visų pardavėjų (55 proc.). Dažniausiai tai – žmonės, turintys aukštąjį arba aukštesnįjį išsilavinimą (atitinkamai 58 ir 22 proc.), jie yra sukūrę šeimą (69 proc.) ir auginantys 1-3 vaikus (51 proc.) bei gyvenantys mieste (76 proc.).
Tyrimą vasario-balandžio mėn. Europos tiesioginės prekybos asociacijos „Seldia“ užsakymu atliko pasaulinė rinkos tyrimų agentūra „Ipsos“. Tyrimo metu 11-oje Europos valstybių buvo apklausta daugiau nei 30 tūkst. tiesioginės prekybos įmonių nepriklausomų pardavėjų-konsultantų, iš jų – 1742 Lietuvoje.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
D. Vilčinskas: „Invegos“ finansavimu jau domisi ir dvejopos paskirties, ir gynybos pramonė
Nacionalinės plėtros įstaigos „Investicijų ir verslo garantijos“ („Invega“) finansavimu jau domisi dvejopos paskirties ir gynybos pramonės įmonės, sako bendrovės vadovas Dainius Vilčinskas. ...
-
Seimas toliau ieškos būdų griežtinti atsakomybę už saugos pažeidimus darbo vietoje
Seimas antradienį nusprendė toliau svarstyti Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (SADM) teikiamą įstatymų pataisų paketą, kuriuo siekiama geriau užtikrinti darbuotojų saugą, ypač jei dirbama statybose. Tai, pasak iniciatorių, galima padaryti...
-
Seime pateiktas siūlymas keisti pluoštinių kanapių auginimo ir perdirbimo reguliavimą1
Ketvirtadienį Seime pateiktas Ekonomikos ir inovacijų ministerijos inicijuotas įstatymo projektas, kuriuo numatoma keisti kanapių auginimo ir perdirbimo reguliavimą. ...
-
Darbdaviai keičia požiūrį dėl vyresnių darbuotojų: kokie mitai vis dar gajūs?
Dabartinė Lietuvos demografinė situacija tokia, kad vis daugiau darbdavių atsigręžia į pensinio amžiaus darbuotojus. Apie tai LNK žurnalistas kalbėjosi su Užimtumo tarnybos direktore Inga Balnanosiene. ...
-
Prezidentūra siūlo lengvinti sąlygas verslui prekiauti Ukrainoje, dalyvauti atstatant šalį6
Skatinant Lietuvos verslą prisidėti prie Ukrainos atstatymo, Prezidentūra siūlo tokioms įmonėms palengvinti skolinimąsi, sako prezidento patarėjas Vaidas Augustinavičius. ...
-
EP galutinai patvirtino – šiemet Lietuvos ūkininkams daugiamečių pievų atkurti nereikės
Europos Parlamentui (EP) pritarus reglamentui dėl daugiamečių pievų ir ganyklų atkūrimo pokyčiams, Lietuvos ūkininkams nebeprireiks atkurti tokių pievų pagal ankstesnę tvarką, pranešė Žemės ūkio ministerija (ŽŪM). ...
-
D. Kreivys: 2030-aisiais elektra turėtų kainuoti apie 17 centų2
Energetikos ministras Dainius Kreivys sako, kad 2030-aisiais galutinė elektros kaina Lietuvos vartotojams turėtų siekti apie 17 centų už kilovatvalandę (kWh). ...
-
Vyriausybės taupymo lakštų išplatinta už 4,75 mln. eurų1
Pirmadienį baigėsi devintosios Vyriausybės taupymo lakštų (VTL) emisijos platinimas – gyventojai 243 sandoriais jų įsigijo už 4,75 mln. eurų. ...
-
Pramonės įmonių skaitmenizacijai – beveik 150 mln. eurų
Skatinant padėti sparčiau modernizuoti Lietuvos pramonės sektorių, „Invega“ numato 150 mln. eurų finansavimą šalies pramonės įmonėms. Beveik 50 mln. eurų ketinama skirti įmonių skaitmeninimo projektams vidurio ir vakarų Lietuvos...
-
Seimas linkęs švelninti Alkoholio kontrolės įstatymą5
Antradienį Seimas po svarstymo pritarė įstatymo pataisoms, kuriomis būtų suvienodintas renginiuose leidžiamų pardavinėti alkoholinių gėrimų stiprumas. Taip pat siūloma leisti maisto pristatymo platformoms teikti informaciją apie gėrimų gamintoj...