Lietuvos gyventojai yra vieni labiausiai nepatenkintų vartotojų tarp 27 Europos Sąjungos šalių, rodo Europos Komisijos (EK) paskelbtas tyrimas.
39 proc. Lietuvos gyventojų 2011 metais pasitikėjo šalies vartotojų teisių gynimo organizacijomis - tai buvo antras prasčiausias rodiklis ES. Tiek pat jų manė, jog yra adekvačiai ginami pagal galiojančias apsaugos priemones (taip pat antras), antradienį naujausius tyrimo duomenis paskelbė EK.
Bendras vartotojų aplinkos indeksas, kuriuo EK vertina vartotojų apklausas, rinkos tyrimus, Lietuvoje per metus pagerėjo 3 punktais iki 52, tačiau pagal jį šalis lenkė tik Rumuniją, Graikiją ir paskutinėje vietoje likusią Bulgariją (indekso reikšmė - 49).
Pagal vartotojų teisių indeksą sąraše pirmavo Liuksemburgas (74), toliau rikiavosi Didžioji Britanija, Danija ir Austrija.
Lietuvoje 39 proc. gyventojų buvo patenkinti tuo, kaip išnagrinėtas jų skundas (antras prasčiausias rodiklis ES). 58 proc. gyventojų manė, jog pardavėjai iš esmės gerbia jų, kaip vartotojų, teises (žemiau ES rodiklių).
16 proc. vartotojų Lietuvoje susidūrė su problema, pirkdami prekę (ES vidurkis - 16 proc.), o 41 proc. teigė manantys, jog lengva išspręsti ginčus su pardavėjais (52 proc.).
Tik 19 proc. Lietuvos vartotojų - mažiausiai tarp 27 ES šalių - teigė atsižvelgiantys į tai, ar jų vartojimas daro neigiamą poveikį aplinkai.
Vartotojų teisių gynimo užtikrinimui Lietuvoje skiriama suma 1000 gyventojų siekė 5 eurus (apie 17 litų). ES tokių duomenų nepateikė.
Naujausi komentarai