„Sodra“: 264 tūkstančiams gyventojų išsiųsti svarbūs pranešimai

  • Teksto dydis:

Šią savaitę „Sodros“ pranešimus apie įtraukimą į pensijų kaupimą arba automatinį sustabdytų įmokų atnaujinimą gavo 264 tūkstančiai gyventojų. Iki birželio 30 d. jie gali apsispręsti, ar nori dalyvauti valstybės siūlomoje papildomo kaupimo pensijai sistemoje.

„Kiekvienų metų sausį „Sodra“ įtraukia gyventojus į pensijų kaupimą antroje pakopoje. Kiekvienas žmogus, įvertinęs savo finansinę situaciją ir lūkesčius, turi pats apsispręsti, ar dalyvauti kaupime. Visą aktualią informaciją šia tema galima rasti „Sodros“ internetiniame puslapyje, savo asmeninėse paskyrose www.sodra.lt/gyventojui, o mūsų konsultantai visuomet pasiruošę atsakyti į papildomus klausimus informacijos telefonu 1883 arba per elektroninę užklausą“ – sakė „Sodros“ Klientų aptarnavimo valdymo skyriaus vedėjas Evaldas Mikutis.

Šiais metais į pensijų kaupimą įtraukti beveik 89 tūkstančiai gyventojų. Tai žmonės, kurie iki šiol niekada nekaupė pensijai ir tie, kurie 2019 metais atsisakė dalyvauti pensijų kaupime. Įstatymas numato, kad žmonės įtraukiami į kaupimą kas trejus metus, kol jiems sukaks 40 metų.

Pranešimus apie siūlomą automatinį įmokų atnaujinimą gavo tie gyventojai, kurie 2019 metais neterminuotai sustabdė pensijų kaupimą. Tokių žmonių yra beveik 175 tūkstančiai. Nuo kitų metų liepos 1 d. jų įmokų pervedimas bus atnaujinamas automatiškai, jei iki birželio 30 d. jie neatsisakys įmokų pervedimo atnaujinimo. Atsisakius įmokų pervedimo atnaujinimo šiais metais, ši procedūra bus kartojama dar du kartus kas trejus metus, nepriklausomai nuo įmokas sustabdžiusio asmens amžiaus.

„Sodros“ pranešimus gavę gyventojai dėl pensijos kaupimo gali apsispręsti per pusmetį. Jie turi tris pasirinkimo variantus:

Nieko nedaryti. Tuomet nuo 2022 m. liepos 1 d. asmuo pradės kaupti (arba atnaujins kaupimą) „Sodros“ atsitiktiniu būdu parinktame pensijų fonde (arba tame pensijų fonde, kuriame šiuo metu jau investuojamas jo turimas sukauptas pensijų turtas). Priklausomai nuo pasirinkto kaupimo tarifo, į pensijų fondą bus pervedama 2,7 proc. nuo kaupiančiojo pajamų ir valstybės paskata – 1,2 proc. nuo vidutinio šalies darbo užmokesčio (VDU), arba 3 proc. nuo kaupiančiojo pajamų ir 1,5 proc. VDU iš valstybės lėšų.

Sudaryti sutartį su pasirinkta kaupimo bendrove. Jeigu asmuo buvo įtrauktas į pensijų kaupimą arba jam siūloma automatiškai atnaujinti įmokas, jis gali nelaukti liepos 1 d. ir bet kada sudaryti pensijų kaupimo sutartį arba atnaujinti pensijų įmokų pervedimą. Reikia kreiptis į savarankiškai pasirinktą pensijų kaupimo bendrovę ir sudaryti pensijų kaupimo sutartį, arba kreiptis į pensijų kaupimo bendrovę, kurioje kaupiamos pensijų įmokos su prašymu atnaujinti pensijų įmokų pervedimą.

Atsisakyti kaupti. Atsisakymo procesas ypač greitas. Įtrauktieji į pensijų kaupimą asmenys arba asmenys, kuriems automatiniu būdu siūloma atnaujinti pensijų įmokų pervedimą, savo asmeninėje „Sodros“ paskyroje mato prašymą. Prašymas yra beveik užpildytas, žmogui tereikia paspausti mygtuką ir atsisakyti dalyvauti pensijų kaupime. Paspaudus mygtuką, prašymas dingsta iš asmeninės paskyros, o žmogui siunčiama automatinė žinutė patvirtinantį jo atsisakymą.

Jei žmogus atsisakė dalyvauti pensijų kaupime arba atnaujinti pensijų įmokų pervedimą dar negavęs „Sodros“ pranešimo, jis galėjo gauti pranešimą apie įtraukimą jau pateikęs prašymą atsisakyti kaupimo. Tokiu atveju į pranešimą nereikia kreipti dėmesio.

„Dalis žmonių pareiškė norą atsisakyti pensijų kaupimo dar prieš išsiunčiant jiems pranešimus apie įtraukimą. Tokiu atveju žinutės galėjo „prasilenkti“, tai yra gyventojas atsisakė dalyvauti pensijų kaupime ir gavo tai patvirtinančią žinutę, o pranešimas apie įtraukimą į pensijų kaupimą jau buvo paleistas ir pasiekė adresatą vėliau. Nereikėtų dėl to nerimauti – visi prašymai atsisakyti kaupimo yra registruojami ir atitinkamas žmogaus sprendimas įsigalioja“ – paaiškino „Sodros“ Klientų aptarnavimo valdymo skyriaus vedėjas E. Mikutis.

Visą informaciją apie pensijų kaupimą (arba atsisakymą kaupti) galima patikrinti asmeninėje paskyroje www.sodra.lt/gyventojui arba paskambinus informacijos telefonu 1883.

Prašymą taip pat galima pateikti atvykus į „Sodros“ klientų aptarnavimo skyrių (būtina išankstinė registracija).



NAUJAUSI KOMENTARAI

Cha

Cha portretas
Su tokiu internetiniu aptarnavimu kuris vie niena veikia kita ne tai tikrai jie laiku gaus
VISI KOMENTARAI 1

Galerijos

Daugiau straipsnių