„Snaigė“ kelia savo vertę

„Snaigė“ kelia savo vertę

2008-03-06 09:00

Šaldytuvų gamintoja mažina sąnaudas ir ieško pelningiausių rinkų

Praėję metai į „Snaigės“ istoriją nebus įrašyti kaip svaiginančios sėkmės laikas: įmonė neišvengė nuostolių, nutrūko derybos su potencialiu strateginiu investuotoju. Vos prieš du mėnesius bendrovės vairą perėmęs Gediminas Čeika neabejoja, kad šie metai vienai didžiausių šalies įmonių bus geresni.

Skaudus dolerio kirtis

Oficialiai paskelbta, kad 2007-aisiais Alytaus įmonės nuostoliai dėl 11 proc. pabrangusių žaliavų ir gerokai nuvertėjusio JAV dolerio padidėjo nuo 10,1 iki 10,6 mln. litų.
„Snaigės“ generalinis direktorius G.Čeika pripažįsta, kad dolerio kurso kritimas buvo gana staigus ir netikėtas – į šiuos pokyčius nespėta laiku reaguoti. „Jei būtume tikėjęsi tokios padėties rinkoje, būtume apsidraudę. Vėliau ėmėmės veiksmų, kurie sumažino riziką patirti dar didesnių nuostolių“, – sakė jis.
Vis dėlto pernai įmonei pavyko pasiekti 16 proc. didesnę apyvartą nei 2006 m. Pernai „Snaigė“ pardavė 658 tūkst. šaldytuvų, šiemet tikisi jų parduoti apie 700 tūkst.

Geografija per plati

„Snaigės“ produkcija keliauja į daugelį Rytų ir Vakarų Europos šalių. Savo vardo šaldytuvais įmonė prekiauja Baltijos šalyse, Rusijoje, Ukrainoje, Vokietijoje. Lietuviška produkcija pasiekia ir kitas Vakarų Europos valstybes, tik čia prekiaujama Alytuje pagamintais, tačiau kitais prekių vardais pavadintais šaldytuvais.
„Mūsų įmonės gaunamų užsakymų geografija pakankamai plati, kartais net pernelyg plati. Todėl pardavimą ketiname koncentruoti pelningiausiose rinkose“, – ateities planus dėstė G.Čeika. Pašnekovo teigimu, svarbiausia, kad gamyklos Alytuje ir Kaliningrade išnaudotų visą gamybos pajėgumą.
„Kai gamyklos veikla efektyvi, galima tikėtis geriausių finansinių rezultatų“, – įsitikinęs G.Čeika.

Naujovės pasiteisino

Tiesa, įmonės vadovas pripažino, kad prastėjančios vartotojų nuotaikos jau atsiliepia buitinės technikos pardavimo rezultatams Baltijos šalyse. Tačiau šioje rinkoje parduodama vos 3 proc. visų „Snaigės“ pagamintų šaldytuvų, didžioji dalis eksportuojama. Tad nepaisant lėtėjančio Baltijos šalių ekonomikos tempo, įmonė jaučiasi gana tvirtai.
Beje, „Snaigės“ naujojo dizaino šaldytuvai sulaukė itin didelio populiarumo Rusijoje ir Ukrainoje. Artimiausiu metu Alytaus įmonė ketina pradėti gaminti šaldytuvus su „No frost“ ir nulinės temperatūros zonos funkcijomis. Jų pageidauja tiek Rytų, tiek Vakarų Europos pirkėjai.
Visi Kaliningrado gamykloje pagaminti šaldytuvai parduodami Rusijoje ir Ukrainoje. Šių šalių gyventojai nuperka apie 50 proc. „Snaigės“ produkcijos.

Kaliningradas – ne klaida

Abejojantieji „Snaigės“ veiklos sėkme neretai užsimena, kad įmonė išgyvena ne pačius geriausius laikus, o gamykla Kaliningrade įvardijama kaip ne itin sėkmingas sprendimas.
G.Čeika sutinka, kad anksčiau galėjo būti priimta neteisingų taktinių sprendimų, tikėtasi pernelyg optimistinių rezultatų, tačiau esminis žingsnis buvo teisingas ir Kaliningrado gamykla tebėra perspektyvi įmonė. Apie ketvirtį savo produkcijos Rusijoje parduodanti „Snaigė“ džiaugiasi Rusijos srities teikiamomis ekonominės zonos mokesčių lengvatomis ir galimybe nemokėti muitų, nes produkciją gamina Kaliningrade.
„Jei pardavimas Rusijoje šiemet augs taip kaip pernai, gamyklos projektinis pajėgumas bus beveik išnaudotas. Planavome 15 proc. augimą, tačiau pirmieji šių metų mėnesiai yra gerokai sėkmingesni“, – tikino G.Čeika.
Pernai Rusijoje parduota beveik 200 tūkst. šaldytuvų, arba 50 proc. daugiau nei 2006-aisiais. Šiemet įmonė šioje rinkoje tikisi parduoti 233 tūkst. šaldytuvų.
Maksimalus projektinis Kaliningrado gamyklos pajėgumas – 300 tūkst. šaldytuvų per metus.

Investuotojų medžioklės neatsisako

Praėjusiais metais nutrūko derybos dėl galimo „Snaigės“ pardavimo. Nesutarus dėl kainos Slovėnijos buitinės technikos gamintoja „Gorenje“ netapo strategine „Snaigės“ investuotoja. Finansų specialistų teigimu, strateginis investuotojas galėtų padėti Alytaus įmonei įveikti finansinius sunkumus.
„Viena pagrindinių mano užduočių, kuri buvo aptarta ir su valdybos nariais, – pakelti akcinio kapitalo vertę, kad įmonės vertinimas investuotojų akyse būtų geresnis, nei yra šiandien. Tam reikia sukurti efektyvų verslo modelį, padidinti įmonės pelningumą. Kai įmonė veikia efektyviai, akcininkai gali rinktis, ar ją valdyti toliau, ar parduoti“, – kalbėjo G.Čeika.
Šiuo metu peržiūrimi įmonės valdymo ir gamybos procesai siekiant padaryti juos efektyvesnius, sumažinti sąnaudas.
Paklaustas, ar toliau ieškoma strateginių investuotojų ir vyksta derybos, G.Čeika siūlė apie tai kalbėti su valdybos nariais: „Per trumpai dirbu. Negalėčiau atsakyti. Galbūt per anksti. Reikia dar daug žingsnių padaryti.“

Mintyse – viryklės

Naujasis įmonės vadovas neslepia nuolat pasvarstantis apie galimybę „Snaigei“, be šaldytuvų, gaminti ir kitą buitinę techniką. Tai esą būtų galima daryti ne tik Lietuvoje ar Kaliningrade, bet ir kitose šalyse.
„Daug mąstau apie tai. Tačiau reikia gerai įvertinti, ar tai duos naudos įmonės veiklos rezultatams. Be to, „Snaigės“ vardas pirkėjams pirmiausia asocijuojasi su šaldytuvais, o ne, tarkime, su viryklėmis. „Gorenje“ pirmiausia siejama su viryklėmis, o ne su šaldytuvais. Tokie niuansai priverčia gerai viską apsvarstyti ir atsargiai vertinti kiekvieną žingsnį“, – kalbėjo G.Čeika.
„Snaigė“ yra įvertinusi galimas rinkas ir apskaičiavusi investicijas, jei būtų imamasi naujos veiklos.
„Jei nuspręsime, kad verta imtis kitų produktų gamybos, mėginsime tai daryti. Toks variantas galimas“, – sakė pašnekovas.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra

Daugiau naujienų