Skandalų vėjai angaro nesugriovė

Skandalų vėjai angaro nesugriovė

2007-12-08 09:00

Po daugiau nei metus trukusio teismų maratono Tarptautiniame Vilniaus oro uoste (TVOU) atidarytas konfliktų lydėtas skrydžių bendrovės „flyLAL–Lithuanian Airlines“ angaras.

Užsakymų netrūksta
Lietuvos oro bendrovė nuo šiol galės girtis vienu moderniausių lėktuvų techninio aptarnavimo angarų Europoje. Jo statyba ir įrenginiai kainavo 25 mln. litų. Techninės lėktuvų priežiūros bendrovės „flyLAL Technics“ angare bus tvarkomi tiek Rytų, tiek Vakarų šalių oro bendrovių orlaiviai.
Angaras dydžiu beveik prilygsta futbolo aikštei ir užima daugiau nei 5 tūkst. kvadratinių metrų. Jame vienu metu galės būti remontuojami du bet kurio tipo „Boeing 737“ ir „Airbus 320“ grupei priskiriami orlaiviai.

„Pagaliau galėsime patenkinti augantį aptarnavimo paslaugų poreikį. Užsakymų šiuo metu jau turime iki 2009 m., – teigė bendrovės „flyLAL Technics“ direktorius Andrejus Belotelovas.

Ambicingi tikslai

„Siekiame tapti vienu pagrindinių lėktuvų techninės priežiūros centrų buvusiose sovietinio bloko šalyse ir visoje Rytų Europoje“, – sakė „flyLAL Technics“ vadovas. Iki šiol bendrovė turėjo vieną, beveik 2,6 tūkst. kv. metrų angarą, galėjusį priimti tik „Boeing“ tipo lėktuvus.
Pastačiusi antrą angarą, kitąmet bendrovė „flyLAL Technics“ tikisi gauti apie 80 mln. litų pajamų.
Angaro statybas buvo planuota pradėti dar praėjusių metų viduryje, o pats angaras turėjo būti atidarytas 2006-ųjų gruodį. Tačiau kilo aršus TVOU ir bendrovės „flyLAL–Lithuanian Airlines“ konfliktas.

Statybas lydėjo ginčai

2006 m. spalio mėnesį „FlyLAL“ net kreipėsi į Konkurencijos tarybą ir Vilniaus vyriausiąjį policijos komisariatą, nes TVOU į savo teritoriją neįsileido aviakompanijos pasamdytų statybininkų. Konflikto pretekstu tapo senas Vilniaus Gedimino technikos universitetui (VGTU) priklausantis angaras, kurio neleista griauti. TVOU atstovai tuo metu kaltino oro bendrovę, esą ši nebuvo pateikusi visų reikalingų dokumentų statyboms pradėti.
Šis VGTU pastatas taip ir nebuvo nugriautas. Dabar jis yra „fly LAL“ angaro viduje.

Skundė vieni kitus

Reaguodamas į „flyLAL“ veiksmus, TVOU po savaitės kreipėsi į Vilniaus apygardos teismą dėl maždaug 2 mln. litų oro bendrovės skolos už einamuosius mokėjimus – orlaivių tūpimo ir išvykstančių keleivių mokesčius. Bendra oro linijų skola tuomet siekė 20 mln. litų.
2006 m. lapkričio mėnesį Vilniaus apygardos teismas įpareigojo oro uostą į savo teritoriją įleisti bendrovės pasamdytus darbininkus ir uždraudė trukdyti darbams. Oro uostas apskundė sprendimą, tačiau nieko nepešė.
Tuo konfliktas nesibaigė. Šių metų pradžioje sostinės savivaldybės administracija Vilniaus apskrities viršininko administracijos prašė sustabdyti „flyLAL“ išduoto leidimo statyti oro uoste galiojimą. Savivaldybės siųstame rašte buvo nurodyta, kad leidimą statyti reikia sustabdyti, nes pasikeitė statinio projektas.
Tačiau Vilniaus apskrities viršininko administracija nusprendė to nedaryti, nes savivaldybės pateiktų argumentų nepakako stabdyti statyboms.

Pasirašė taikos sutartį

Kiek vėliau Vilniaus miesto apylinkės prokuratūra gavo Valstybinės teritorijų planavimo ir statybų inspekcijos išvadą, kad leidimas statyti „flyLAL“ išduotas neteisėtai.
Prokuratūra kreipėsi į Vilniaus apygardos administracinį teismą prašydama panaikinti šį leidimą.
Šių metų kovo mėnesį „flyLAL“ pagaliau pasirašė taikos sutartį su TVOU. Pastarasis įsipareigojo per mėnesį pasirašyti žemės nuomos sutartį ir vykdyti teismo įpareigojimus – netrukdyti statyti angarą.
Savo ruožtu oro bendrovė atsisakė išieškoti žalos, kurią esą patyrė sustabdžiusi statybas, atlyginimą.
Nors abiejų pusių konfliktas užbaigtas taikos sutartimi, vakar angaro atidarymo šventėje oro uosto vadovų nebuvo matyti.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra

Daugiau naujienų