Ragina atsisakyti papildomų mokesčių dyzeliniams automobiliams

Trys Seimo Tėvynės sąjungos-Lietuvos krikščionių demokratų frakcijos nariai kreipėsi premjerą Saulių Skvernelį ir aplinkos ministrą Kęstutį Navicką dėl liepos pabaigoje Aplinkos ministerijos įregistruoto Nacionalinio oro taršos mažinimo plano projekto.

Pasak kreipimąsi pasirašiusių Audroniaus Ažubalio, Lauryno Kasčiūno ir Pauliaus Saudargo, tokio plano įregistravimas rodo ne tik politinės atsakomybės stoką, tačiau plane numatyti apribojimai ir mokesčių didinimas jau dabar sukėlė chaosą visuomenėje.

Seimo nariai savo rašte ragina Vyriausybę atsisakyti skubotų, per artimiausius 2 metus planuojamų įgyvendinti priemonių ir mokesčių įvedimo, o į strategijos parengimą įtraukti kuo platesnę transporto sektoriaus atstovų bei kitų suinteresuotų grupių dalį.

„Susipažinę su planu konstatuojame, kad įregistruotas dokumentas buvo neišdiskutuotas su visuomene ir šalies transporto sektoriui atstovaujančiomis grupėmis. Dauguma plane numatytų oro taršos mažinimo priemonių itin neigiamai paveiktų mažiausias pajamas gaunančias ir socialiai labiausiai pažeidžiamas visuomenės grupes.

Automobilį ir net po kelis Lietuvoje turi kone kiekviena šeima, o automobilis ne prabangos, bet ir būtinybės dalykas.

Besąlygiškas siekis įvedant naujas oro taršos mažinimo priemones pasivyti ir aplenkti tokias valstybes, kaip Vokietija ar Norvegija, gali privesti prie katastrofiškų padarinių - padidėjusios socialinės ir galimybių nelygybės”, - teigė A. Ažubalis.

Parlamentaro L. Kasčiūno teigimu, apribojimai ir papildomi mokesčiai palies ne tik pavienius gyventojus, bet ir visą Lietuvoje išplėtotą transporto sektorių.

„Automobilį ir net po kelis Lietuvoje turi kone kiekviena šeima, o automobilis ne prabangos, bet ir būtinybės dalykas, todėl plane numatytų mokesčių didinimo ir ribojančiųjų oro taršos mažinimo priemonių įgyvendinimas apribotų didelės dalies gyventojų galimybes įsigyti automobilį, sumažintų gyventojų mobilumą.

Plane numatyti apribojimai ir mokesčių didinimas neigiamai paveiks ir visą Lietuvoje išplėtotą transporto rinką bei galiausiai prisidės prie kainų augimo. Todėl esame įsitikinę, kad mokesčių už automobilius didinimo ir kitų ribojančių priemonių turi būti atsisakyta“, - kreipimosi turinį komentavo L. Kasčiūnas.

Konservatorius Paulius Saudargas ragina neskubėti su papildomais mokesčiais ir užsimena apie alternatyvas.

„Pavyzdžiui, manome, jog tiek naujų, tiek naudotų elektromobilių įsigijimas turėtų būti skatinamas tiesioginėmis kompensacijomis, nes tai ne tik padėtų siekti Lietuvos įsipareigojimų ES dėl klimato kaitos kontrolės, bet ir augintų visos visuomenės sąmoningumą renkantis transporto priemonę, varomą visiškai netaršia kuro rūšimi.

Tokia skatinamoji priemonė padėtų pagrindus ne tik naujų elektromobilių rinkos plėtrai mūsų šalyje, bet kurtų ir konkurencingą naudotų elektromobilių rinką, kuri būtų prieinama didesnei Lietuvos gyventojų daliai“, - teigė P. Saudargas.

ELTA primena, kad Aplinkos ministerija paskelbė, jog siekiant pradėti diskusijas, kaip reikėtų mažinti taršą, ministerija kartu su konsultantais parengė Nacionalinį oro taršos mažinimo planą. Pirminis šio plano projektas pateiktas suinteresuotoms institucijoms ir visuomenei derinti.

Pasak ministerijos, Nacionaliniame oro taršos mažinimo plane turi būti suderintos priemonės, kurios veiksmingiausiai leis sumažinti direktyvoje nurodytų teršalų kiekį žemės ūkio, energetikos, transporto, pramonės ir kituose sektoriuose.

Priemonių plane numatomos skirtingos poveikio priemonės, tarp jų ir rengiamas taršos mokestis automobiliams, skatinant piliečius įsigyti mažiau taršias transporto priemones, taip pat - siūlymai riboti dyzelinių automobilių judėjimą didžiuosiuose savivaldybių miestuose ir taikyti didesnį dyzelinio kuro akcizą, kuris šiuo metu yra vienas iš mažiausių ES šalyse.

Apie šį planą išgirdęs ministras pirmininkas Saulius Skvernelis sakė, kad jis nėra net preliminariai aptartas Vyriausybėje.

„Jis ne tik, kad yra diskutuotinas, bet kai kurios pozicijos visai nesuprantamos, ir galiu pasakyti, kad šitas planas Vyriausybės nepasieks“, - sakė premjeras.

Vyriausybės vadovas priminė, kad svarstomas vienintelis galimas naujas automobilių mokestis, skatinantis neįsigyti taršių automobilių - didesnis registravimo mokestis naujai įsigyjamiems seniems, labai taršiems automobiliams.

Aplinkos viceministras Martynas Norbutas po to patvirtino, kad ministerijos parengtas Nacionalinis taršos mažinimo planas yra tik juodraštis ir kad iki jo patvirtinimo dar laukia ilgas derinimo procesas.

„Tai yra juodraštis, kuris yra derinamas tarp institucijų, tada bus spalio mėnesį viešas pristatymas visuomenei, antras derinimas su visomis institucijomis, tuomet bus pateikta Vyriausybėje. Vyriausybėje bus pasitarimas, tada (klausimas, - ELTA) ateis iki posėdžio, tada tik, gruodžio mėnesį, išeis iš Vyriausybės į Seimą“, - Eltai tada sakė M. Norbutas.

Anot jo, dabartinis planas yra „įvairių galimybių juodraštis, kuriomis linkmėmis būtų galima kalbėtis“.



NAUJAUSI KOMENTARAI

visi tersiantys aplinka dyzeliai turi buti uzdrausti

visi tersiantys aplinka dyzeliai turi buti uzdrausti portretas
uzdrausti dizelius, uzdrausti dizelius, uzdrausti dizelius, uzdrausti dizelius, uzdrausti dizelius, uzdrausti dizelius, uzdrausti dizelius, uzdrausti dizelius, uzdrausti dizelius, uzdrausti dizelius, uzdrausti dizelius, uzdrausti dizelius, dizeliai uzkniso juodai.............. arba bausti savininkus uz smirdancius dyzelinius automobilius
VISI KOMENTARAI 1

Galerijos

Daugiau straipsnių