Suomijos bendrovė „Vicus“ su Lietuvos įmone „GB projektai” užsimojo Vilniuje pastatyti dar vieną prekybos centrą. Ekspertai įspėja, kad naujokams teks kažkuo išsiskirti.
Rudeniop sostinės Pašilaičių mikrorajone, prie būsimo vakarinio aplinkkelio ir Pavilnionių gatvės sankirtos, prasidės naujo prekybos centro „Olinda“ statybos. 40 tūkst. kv. metrų ploto pastatas duris turėtų atverti 2010 m. pradžioje.
Nekilnojamojo turto plėtros ir investicijų bendrovė „Vicus“ su Lietuvos įmone „GB projektai“ į šį projektą žada investuoti apie 170 mln. litų.
Statydami prekybos centrą viename tankiausiai gyvenamų sostinės rajonų investuotojai ir vystytojai tikisi nemažo gyventojų susidomėjimo ir greitos investicijų grąžos. Mat be dukart mažesnio BIG, „Olinda“ bus vienintelis prekybos centras Pašilaičiuose ir aplinkiniuose rajonuose.
„Čia jau dabar gyvena daug žmonių, tačiau didelio prekybos centro arti nėra. Kad galėtų rinktis iš didelės prekių ir paslaugų įvairovės, Pašilaičių ir aplinkinių rajonų gyventojai priversti gaišti laiką transporto spūstyse ir vykti į miesto centrą arba „Akropolį“, – sakė „Olindos“ projektui vadovaujantis įmonės „Inresco“ verslo plėtros direktorius Vladas Venskutonis.
Ekspertai siūlo pristabdyti
Nekilnojamojo turto specialistai skaičiuoja, kad sostinėje prekybos ploto beveik pakanka, o užbaigus šiuo metu vykdomus projektus „Panorama“ ir „Ozas“, Lietuva pagal prekybos centrų plotą maždaug trečdaliu viršys ES vidurkį. Be to, potencialių pirkėjų entuziazmą slopina dviženklė infliacija.
„Pagal prekybos plotą, tenkantį tūkstančiui gyventojų, nuo ES vidurkio kol kas atsiliekame apie 15–20 proc. Tačiau duris atvėrus dabar statomiems prekybos centrams, prilygsime Bendrijos lyderiams: Suomijai, Švedijai ar Prancūzijai. Įvertinus dabartines tendencijas, tiek prekybos centrų tikrai per daug, nes lietuvių perkamoji galia kol kas gerokai mažesnė nei, pavyzdžiui, švedų. Plėtotojams rekomenduojame plėtros planus kuriam laikui pristabdyti“, – padėtį komentavo finansų ir nekilnojamojo turto konsultacijų bendrovės „Re&Solution“ Investicijų ir analizės departamento vadovė Neringa Rastenytė.
Konkurencijos nebijo
„Re&Solution“ atstovė prognozavo, kad naujokams teks atlaikyti rinkos senbuvių konkurenciją, nebent jie pasiūlytų mažesnes nuomos kainas nei kiti prekybos centrai ir priimtų nuomininkus, kurie siūlytų produkciją vidutines ir žemesnes pajamas gaunantiems gyventojams.
Tačiau didėjant prekybos centrų skaičiui nuomininkų migracija neišvengiama. Prekybininkai ir kiti verslininkai, turėdami pasirinkimo galimybę, ieško geresnių sąlygų.
„Didėjanti prekybos centrų konkurencija, manau, bus teigiama ir vilniečiams, ir patiems prekybos centrams. Žmonės turės didesnį pasirinkimą, o prekybos centrus konkurencija skatins dar labiau pasitempti, ieškoti naujovių, kurios būtų patrauklios lankytojams“, – dėl gausėjančių konkurentų gretų nesijaudina „Akropolio” Nuomos departamento vadovė Renata Jakubčionienė.
Naujausi komentarai