Prekė viena, o kainos dvi Pereiti į pagrindinį turinį

Prekė viena, o kainos dvi

2010-08-25 06:59
Gudrybė: cigaretes pabranginti sumanę tabako gamintojai pakelius papuošė antru, didesnę kainą nustatančiu brūkšniniu kodu.
Gudrybė: cigaretes pabranginti sumanę tabako gamintojai pakelius papuošė antru, didesnę kainą nustatančiu brūkšniniu kodu. / Šarūno Černiausko nuotr.

Ant Lietuvoje parduodamų populiarių cigarečių pakelių galima rasti du skirtingus brūkšninius kodus. Skiriasi ne tik brūkšneliai, bet ir kainos.

Kaina slepia kainą

Vargu ar daug pirkėjų yra atkreipę dėmesį, kad žinomų cigarečių pakuotes dabina net du brūkšniniai kodai. Pirmasis, kaip įprasta, yra ant paties pakelio. Antrasis atsiranda ant celofano, į kurį įvyniotas cigarečių pakelis. Naujas brūkšninis kodas įtaisytas taip, kad visiškai uždengtų senąjį.

Tai pastebėjęs 1diena.lt žurnalistas atliko paprastą eksperimentą ir prekybos centre paprašė patikrinti, kokią kainą reikia mokėti kasos aparatui nuskaičius abu brūkšninius kodus. Pirmiausia parduotuvės kasininkas nuskaitė brūkšninį kodą ant celofano. Kasos aparate sušvito maksimali ant tabako gaminio esančioje banderolėje nurodyta kaina – 7,8 lito. Nuskaičius antrąjį brūkšninį kodą, kasa "paprašė" 20 centų mažesnės kainos.

Viskas teisėta

Valstybinės mokesčių inspekcijos (VMI) manymu, tabako gamintojai, žymėdami vieną prekę dviem brūkšniniais kodais, įstatymams nenusižengia.

Kaip 1diena.lt teigė VMI Akcizų administravimo skyriaus vyriausiasis specialistas Vygandas Maleckas, cigarečių gamintojai elgtųsi neteisėtai, jei naujo brūkšninio kodo nurodoma kaina būtų didesnė nei kaina, nurodyta ant banderolės. "Akcizų įstatymu nustatyta, kad cigaretės negali būti parduodamos už didesnę kainą negu didžiausia mažmeninė kaina, nurodyta ant banderolės, kuria paženklinta jų pakuotė, t. y. cigaretes uždrausta pardavinėti didesne kaina, kuri atspausdinta ant banderolės, o ne kokia užprogramuota brūkšniniame kode", – kalbėjo V.Maleckas.

Tokios pat nuomonės laikosi ir cigarečių gamintojos "JT International" rinkodaros direktorius Ramūnas Mačius. Anot jo, mažesnę kainą nurodantys brūkšniniai kodai ant pakelių atsidūrė seniai, ir keičiant kainodarą buvo nuspręsta rūkalus pažymėti antru kodu, nustatančiu didesnę kainą.

"Kai gaminame cigaretes, pirmiausia pagaminame pakuotę. Kadangi Lietuva – maža rinka, pakuočių prigaminame metams ar keleriems. Rinkoje kaina gali kisti kelissyk per metus. Kai pasikeičia kainos, tam, kad išvengtume painiavos, gaminant daroma tam tikra korekcija – naujas brūkšninis kodas užklijuojamas ant celofano", – aiškino R.Mačius.

"Maxima": galima mokėti mažiau

"JT International" atstovo manymu, pirkėjams neturėtų būti sudaromos galimybes rūkalus pirkti už mažesnę kainą, kurią nurodo paslėptas brūkšninis kodas. Esą parduotuvių kasininkai turėtų naudoti tą kodą, kurį tabako gamintojai uždėjo ant celofaninės pakuotės. Tačiau su tokia nuomone nesutinka didžiausias šalies prekybos tinklas "Maxima".

Kaip dienraščiui teigė tinklą valdančios bendrovės "Maxima LT" atstovė spaudai Renata Saulytė, pirkėjai turi teisę reikalauti, kad kasininkai naudotų tą brūkšninį kodą, kuris leidžia mokėti mažesnę kainą.

"Cigarečių pakelio kaina gamintojo iniciatyva buvo padidinta 20 centų, todėl ant gamyklinių pakuočių su anksčiau galiojusiu brūkšniniu kodu buvo rankiniu būdu klijuoti nauji brūkšniniai kodai. Ant kai kurių pakelių naujasis brūkšninis kodas galėjo būti užklijuotas netinkamoje vietoje. Dėl to parduotuvių kasose galima nuskaityti ir vieną, ir antrą kainą. Tokioje situacijoje pirkėjas turi teisę už prekę sumokėti mažesnę kainą, – teigė R.Saulytė. – Kartu su gamintoju stengsimės kuo greičiau išspręsti kilusius nesklandumus. Atsiprašome pirkėjų už patirtus nepatogumus."

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra

Daugiau naujienų