Pradėti renovaciją gyventojams atrodo sunkiausia

  • Teksto dydis:

Raktas į renovacijos sėkmę – administruojančios įmonės atstovų ir gyventojų bendradarbiavimas. Jis ypač reikalingas modernizacijos pradžioje, ruošiantis rangos darbams. Būtent pirmieji renovacijos žingsniai didesnei daliai renovuotinų būstų gyventojų atrodo sudėtingiausia modernizacijos proceso dalis.

Tokią informaciją atskleidė atliktas kiekybinis visuomenės nuomonės tyrimas, kurį inicijavo Aplinkos projektų valdymo agentūra (APVA).

Rinkos tyrimų bendrovės atliktame tyrime dalyvavo 1 015 Lietuvos nuolatinių gyventojų, 409 jų – renovuotinų daugiabučių namų gyventojai. Apklausus pastaruosius, paaiškėjo, kad renovuotinų daugiabučių gyventojai kaip sudėtingiausias būsto atnaujinimo proceso dalis dažniausiai įvardija gyventojų suorganizavimą (40 proc.) ir biurokratinę dalį – paraiškų rengimą, administravimą, investicinio plano derinimą (28 proc.).

„Natūralu, kad, pradėjus domėtis būsto renovacija, iš pirmo žvilgsnio visas procesas atrodo labai sudėtingas ir reikalaujantis didžiulio gyventojų indėlio. Tačiau nuo pat pirmųjų žingsnių būtų savininkams išsiaiškinti kylančius klausimus ir planuoti renovacijos darbus padeda modernizacijos projektų administratoriai“, – teigia APVA Pastatų energinio taupumo departamento patarėja Gintarė Burbienė.

Svarbu ne tik informuoti, bet ir išsiaiškinti lūkesčius

Kaune daugiabučių modernizacijai atstovaujančios bendrovės specialistas Edvinas Bindokas pasakoja, kad butų savininkų nepasitikėjimo ar atsargumo lygis pirmuosiuose susirinkimuose tikrai aukštas. Nors administratoriui labai svarbu ištirpdyti tuos ledus, pirminės informacijos pateikimas turi būti konkretus, aiškus ir jokiu būdu nepagražinantis situacijos. Visuomet svarbu informuoti butų savininkus apie laukiamus sunkumus ir iššūkius, o ne tik renovacijos naudą.

„Iš mūsų praktikos paaiškėjo, kad dažnai nepakanka programoje numatyto susirinkimų skaičiaus, todėl naudinga padaryti kelis susitikimus su butų savininkais. Netgi tos pačios informacijos pakartojimas yra tikrai efektyvus. Be to, būtina ne tik teikti informaciją butų savininkams, bet ir išgirsti juos – kas gyventojams rūpi, kokias problemas jie norėtų spręsti, kas jiems trukdo kokybiškai gyventi. Šis ryšys yra sėkmingo renovacijos projekto įgyvendinimo pagrindas“, – teigia E. Bindokas.

Administratorius pataria, o gyventojai priima sprendimus

Specialistas pastebi, kad pirmųjų susirinkimų metu ypač svarbu konkrečiai pateikti informaciją apie programą, jos etapus ir laukiančius iššūkius projekto įgyvendinimo metu. Ne ką mažiau svarbu išsiaiškinti butų savininkų lūkesčius.

„Susirinkimų metu mes dalijamės savo patirtimi ir patarimais. Tačiau svarbu suprasti, kad administratorius tik pataria, o galutinius sprendimus priima savininkai. Viso procesu metu mes, kaip administratorius, nepaliekame butų savininkų vienų ir reaguojame į kylančias problemas“, – sako E. Bindokas.

APVA primena gyventojams, kad renovaciją daugiabutyje jie turi inicijuoti patys. Norėdami gauti atsakymus į dominančius klausimus ir aptarti modernizacijos galimybes visuomet gali kreiptis į Pastatų energinio taupumo ir priežiūros skyriaus specialistą, atsakingą už daugiabučių namų atnaujinimą tame rajone, arba daugiabučio administratorių.

Daugiau informacijos apie Daugiabučių atnaujinimo (modernizavimo) programą galite rasti: www.betalt.lt arba tel. 8 614 99 699.

Norėdami aptarti modernizacijos galimybes gyventojai visuomet gali kreiptis į to rajono Pastatų energinio taupumo ir priežiūros skyriaus specialistą arba daugiabučio administratorių.

 



NAUJAUSI KOMENTARAI

Anonimas

Anonimas portretas
Nesifi gyventojai renovacija.
VISI KOMENTARAI 1
  • Skelbimai
  • Pranešk
    naujieną
  • Portalo
    svečias
  • Orai
  • TV
    programa
  • Žaidimai
  • Horoskopai
  • Facebook
  • Twitter
  • RSS

Galerijos

Daugiau straipsnių