Po skandalo dėl „Teltonikos“ – liūdnos išvados: niekas nežino, kaip išlipti iš biurokratų pelkės

Niekas negali pasakyti, kaip išlaisvinti valstybę iš biurokratų pelkės. Naudos Lietuvai turinčios siekti valstybės įmonės ne tik nesusikalba, bet netgi konkuruoja. Stringa tiek daug projektų, kad lėtėja visos valstybės vystymasis. Akivaizdu ir tai, kad darbą baigianti Vyriausybė nieko iš esmės nebepakeis.

Kaip sakė „Teltonikos“ vadas, jam tik reikia elektros, už kurią kas mėnesį gautų sąskaitą. Ne jo rūpestis, kodėl kelininkai nesutaria su energetikais nutiesti kabelį. 

Ir nors per skandalo savaitę kalbėta apie pakeitimus, panašu, kad valstybės kelių valdytojai ir valstybės energetikos įmonės ne tik nesusikalba, bet net konkuruoja ir vieni kitiems bando numesti bet kokias su investuotojų poreikiais susijusias išlaidas.  

„Matau didesnę problemą – brangiai apmokami energetikos įmonių vadovai su mūsų „Via Lietuva“ vadovu tiek laiko negali susėsti ir surasti sprendimų, kad visiems, panaudojant valstybės turtą, būtų nauda“, – teigė laikinasis susisiekimo ministras Marius Skuodis.

D. Labučio / ELTOS nuotr.

Investicijų stabdymu apkaltinta „Via Lietuva“ pati save vadina situacijos įkaite. Esą ir taip trūksta pinigų keliams tvarkyti, o dar reikia mokėti milijonus eurų už po keliais ar po tiltais nutiestų laidų priežiūrą. Dažnai už valstybės pinigus tvarkomi privačių įmonių laidai.  

Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:

„Sudarydami galimybę pasinaudoti kelių infrastruktūra, įstatymais turime numatyti atsakomybes ir pareigas, kad po to iš mokesčių mokėtojų pinigų nereikėtų dengti atsiradusių papildomų kaštų“, – kalbėjo „Via Lietuvos“ vadovas Marius Švaikauskas. 

„Tai yra institucinis egoizmas, kai tu toliau savo daržo nematai ir nesupranti, kad sukuriama vertė, galu gale, visai visuomenei, visai šaliai yra nauda, o ne kaštai“, – pastebėjo paskirtasis ministras pirmininkas Gintautas Paluckas.

„Via Lietuva“ siūlo keisti įstatymus.

„Prieš beveik pusmetį pristatėme šį paketą ministerijai. Turime galimybę ir artimiausiame naujame Seime juos pristatyti“, – sakė „Via Lietuvos“ vadovas. 

Tačiau Energetikos ministerija sako, kad nieko apie pakeitimus negirdėjusi ir nemano, kad jų apskritai reikia. Esą pagal „Via Lietuvos“ siūlymus, įstatymas jau pakeistas pernai, o nauja tvarka įsigaliojo ką tik.  

„Šių metų lapkričio 1 dieną įsigaliojo nauji Elektros energetikos įstatymo pakeitimai. Jei elektros tinklai bus įrengti daugiau kaip prieš 5 metus – už perkėlimą ar rekonstravimą mokės ESO, o jei elektros tinklai bus įrengti ne daugiau kaip prieš 5 metus – mokės kelių ar geležinkelių valdytojai – „Via Lietuva“ ar „LTG Infra“, – rašė Energetikos ministerija.

Tris savaites galiojančią tvarką „Via Lietuva“ siūlo vėl keisti. Susisiekimo ministras kaltina energetikus, esą šie nenori tartis. 

„Klausykite, tai jei tokie kieti vadovai, tai negali tarpusavyje iki šiol susitarti“, – pastebėjo M. Skuodis. 

Paprastai tariant, „Teltonikos“ bėdos po skandalo sprendžiamos, bet šimtai mažesnių įmonių lieka įstrigusios, nes valstybės turtą valdantys biurokratai nesusikalba ir mėto atsakomybę vieni kitiems.  

„Visi pertekliniai reguliavimai ir neteisinga biurokratija, kuri nekuria vertės, tai su ja bus kovojama nuožmiai ir ji bus tikrai kapojama“, – akcentavo G. Paluckas. 

O. Gurevičiaus / ELTOS nuotr.

Naujuoju susisiekimo ministru minimas Eugenijus Sabutis kaltų ieškoti neketina. 

„Visą gyvenimą turiu vieną taisyklę: galime rasti kaltus, juos keisti, tačiau problemos neišspręsime vien suradę kaltus, nes problema liks toliau“, – pabrėžė Seimo narys E. Sabutis. 

Darbus baigianti premjerė situacijos nekomentuoja.  

Tai yra institucinis egoizmas.

„Akivaizdu, kad politines vadybos čia buvo nulis. Šiek tiek panašu į tai, kad bandoma šį kamuoliuką perduoti naujai Vyriausybei, naujai daugumai“, – kalbėjo Seimo narys Lukas Savickas. 

Kadenciją baigiantis susisiekimo ministras jau kalba, kad biurokratijos pelkę sutvarkyti iš esmės galima tik radikaliai – kelius, geležinkelius sujungiant su energetikos įmonėmis, kad nustotų varžytis.  

„Turime kelių, geležinkelių sektorių, turime elektros tinklus. Ir kai šios įmonės stumdosi viena tarp kitų, tai yra problema“, – patikino laikinasis susisiekimo ministras. 

A. Ufarto / ELTOS nuotr.

O po „Teltonikos“ vis naujos įmonės skelbia, koks pribloškiantis yra dėl biurokratų stojančių projektų mastas. Nestatomos gamyklos, stringa vėjo, saulės elektrinių statybos, užmiestyje, kur labiausiai reikia, neatsiranda elektromobilių krovimo stotelės.

Prieš dešimtmetį Lietuva didžiavosi, kad internetas yra vienas greičiausių pasaulyje. Dabar jau ir čia esame vidutiniokai. Ryšių reguliavimo tarnyba skelbia, kad šviesolaidžio plėtra stoja, nes „Via Lietuva“ su Lietuvos geležinkeliais neleidžia kloti laidų.


Šiame straipsnyje: Teltonikaskandalasbiurokratija

NAUJAUSI KOMENTARAI

alis...

alis... portretas
padaryti biurokratų auditą... 2 trečdalius atleisti,- ir pajudės reikalai...

Net nežinai,antikonservatorini

Net nežinai,antikonservatorini portretas
liurbi,kad archyvus užslaptino dabar valdžioj esantys tavo išrinktieji -komuniagos ..

ne iš biurokratų pelkės , o iš konservKGB-tų -

ne iš biurokratų pelkės  , o iš konservKGB-tų - portretas
s ą m o n i n g a i nusikalstamos veiklos.---Būtina primti konkrečias priemones , kaip sumažinti- net visiškai a p r i b o t i konservKGB-tų veiklą Lietuvoje-- pirmiausia kuo greičiau išviešinti -- p a s l ė p t u s KGB-tus
VISI KOMENTARAI 15

Galerijos

Daugiau straipsnių