- Sniegė Balčiūnaitė, BNS
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Raseinių rajono Dumšiškių kaime prieš 35 metus įrengtas Raseinių hipodromas netrukus gali turėti naujus savininkus.
Už europines lėšas rekonstruotą, bet retai žirgų lenktynėms naudotą areną ir infrastruktūrą parduoda savivaldybė bei du privatūs asmenys – anglų grynakraujų žirgų augintojai ir veisėjai bei lenktynių pradininkai Stanislovas Bagdonas ir Vilma Petrikienė.
Raseinių savivaldybės administracijos skyriaus vyriausioji specialistė Lina Vaitiekienė BNS teigė, kad savivaldybė savo dalį parduoda norėdama atsisakyti veiklų, nebūdingų jos funkcijoms.
„Esame tik pradėję procedūras. Savivaldybės dalis aukcione bus parduodama, įvertinti turtą dar reikia. Gilinsimės į turtą, vertinsime, aiškinsimės, kiek savivaldybės buvo investuota ir žiūrėsime, kokią pradinę kainą nustatyti“, – kalbėjo ji.
Savivaldybės skyriaus darbuotojas Robertas Pareigis pripažino, kad hipodromas savivaldybei jokios naudos nedavė, o jį valdanti viešoji įstaiga apmirusi.
„Patirtis parodė, kad nelabai čia mums reikalingas hipodromas. Paslaugų teikti nėra kam, veiklos vykdyti irgi nėra kam“, – BNS teigė jis.
Patirtis parodė, kad nelabai čia mums reikalingas hipodromas. Paslaugų teikti nėra kam, veiklos vykdyti irgi nėra kam.
Steigiant viešąją įstaigą Raseinių hipodromas ir didinant jos kapitalą didžiausia (79 proc. balsų) dalininkė savivaldybė investavo nekilnojamąjį turtą ir prisidėjo piniginiu beveik 0,5 mln. eurų įnašu.
Raseinių hipodromo vadovė Karina Andriulienė BNS teigė, kad nei savivaldybė, nei privatūs dalininkai suinteresuoti plėsti veiklą.
„Ta teritorija tokia didelė ir tos paklausos tokios nėra, kad savivaldybė kažką darytų (...) Savivaldybė suinteresuota parduoti šitą turtą. Ne tiek, kad netinkamai naudojamas, o kad neinvestuotų, nemėtytų pinigų, turi kur panaudoti juos – turime stadioną, miesto parką, turime tų erdvių“, – BNS aiškino K. Andriulienė.
S. Bagdonas BNS tikino, kad iš hipodromo dalininkų traukiasi, nes nesugeba rasti finansinės paramos: „Nuleidau rankas dėl finansinių reikalų, neturiu pinigų daryti tą brangų dalyką.“
Jis abejoja, ar atsirastų Lietuvoje investuotojų, kurie išlaikytų hipodromą tik lygiosioms žirgų lenktynėms.
2021-2023 metais hipodromo pajamos siekė maždaug 90 tūkst. eurų. Pastaruosius trejus metus jis dirbo nuostolingai.
22 hektarus užimantis hipodromas pastatytas 1989 metais, vėliau jis ilgai nebuvo naudojamas. Jo rekonstrukcijai prieš dešimtmetį buvo naudojamos Europos Sąjungos lėšos – 1,4 mln. eurų.
Po pertvarkos 2014 metais hipodromas virto vieninteliu Baltijos šalyse, tinkančiu organizuoti pasaulyje karališkuoju sportu vadinamas lygiąsias žirgų lenktynes, tačiau jo nuomininkai nuolat keitėsi ir veikla iš esmės nebuvo vykdoma.
Į lygiąsias žirgų lenktynes moterys Vakaruose paprastai ateina pasipuošusios sukniomis ir skrybėlėmis, vyrai – kostiumais.
Pernai pavasarį savivaldybė 15 metų nuomos sutartį pasirašė su Respublikine lenktyninių žirgų lyga, tačiau ji su hipodromo paskirtimi susijusių renginių irgi neorganizuoja.
Lygos vadovė Joana Kėrytė BNS teigė, kad hipodrome ji palaiko tvarką, šienauja, o rimtos veiklos nėra dėl ristūnų žirgų lenktynėms netinkamos infrastruktūros.
„Mes esame ristūnai, mums reikalinga kardinaliai kita danga, o tam, kad investuotum milijonus į dangą, kai objektas nuomojamas, tikrai nėra protingas žingsnis“, – teigė J. Kėrytė.
Tačiau, pasak jos, jeigu bus palankios aplinkybės – savivaldybė parengs tinkamas konkurso sąlygas, lyga dalyvautų jo pardavimo aukcione. Pasak moters, tada jis būtų rekonstruojamas. Tačiau J. Kėrytė apgailestavo, kad nebebūtų galima gauti europinių lėšų.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Pažeidimai nustatyti 23 Palangos maitinimo įstaigose iš 33
Daugumoje šiemet patikrintų Palangos maitinimo įstaigų Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos specialistai nustatė pažeidimų, šeštadienį praneša portalas tv3. ...
-
Šileika: e. tollingo sistema turės įtakos krovos Klaipėdos uoste apimtims
Lietuvos jūrų krovos kompanijų asociacijos vadovas Vaidotas Šileika sako, kad elektroninės kelių rinkliavos informacinės sistema, vadinamasis e. tollingas pabrangins krovinių pervežimus automobiliais, todėl turės įtakos Klaipėdos jūrų uost...
-
Naujųjų naktį viešbučiai bus užpildyti, tačiau metų pradžia bus sunkesnė5
Naujųjų metų naktį Lietuvos viešbučiai bus beveik visiškai užimti, tačiau pirmoji sausio savaitė jiems bus sunki, sako šio verslo atstovai. ...
-
LEA – apie prieššventinės savaitės vidutinę elektros kainą biržoje2
Prieššventinės savaitės vidutinė elektros kaina biržoje sudarė 0,056 Eur/kWh ir buvo viena mažiausių 2024-aisiais, o per savaitę šalyje pagaminta net 88 proc. visos suvartotos elektros energijos. Kaip praneša Lietuvos energe...
-
Interneto parduotuvių atstovai: „Juodojo penktadienio“ savaitė ateityje aplenks kalėdinę
Prekybininkai pastebi, kad „Juodojo penktadienio“ išpardavimų savaitė ne vienerius metus iš eilės tampa bene didžiausiu apsipirkimo įvykiu Baltijos šalyse ir reikšmingai konkuruoja su kalėdinio laikotarpio pardavim...
-
LEA: degalai šiuo metu pigesni nei pernai
Šiemet švenčių dienomis degalai Lietuvos degalinėse 3–4 proc., arba 4–5 centais už litrą pigesni nei pernai tuo pačiu metu, praneša Lietuvos energetikos agentūra (LEA). ...
-
Ekonomistai įvertino, kas 2025 m. brangs labiausiai1
Statistikams gruodį fiksuojant 1,8 proc. išankstinę metinę bei 0,1 proc. mėnesio infliaciją, BNS kalbinti ekonomistai prognozuoja, jog vartotojų kainų indeksas kitais metais toliau augs. ...
-
Panevėžio savivaldybė: pabėgėliai iš Ukrainos ir kitąmet galės naudotis lengvatomis1
Penktadienį posėdžiavusi Panevėžio miesto savivaldybės taryba nusprendė pratęsti nuo 2022 m. pavasario Ukrainos karo pabėgėliams taikomas viešojo transporto lengvatas. ...
-
Čmilytė-Nielsen: Žemaitaitis kelia įtampą koalicijoje visai kitu tikslu46
Liberalų sąjūdžio pirmininkė Viktorija Čmilytė-Nielsen sako, kad socialdemokratų vedamos Vyriausybės programos vykdymas reikalaus ambicingų ir skausmingų planų, kaip surinkti daugiau lėšų į valstybės biudžetą. Politikė jau dabar įžv...
-
Uostamiesčio skolų kreivė: kaip klaipėdiečiai tvarko savo finansus?
Baigiantis kalendoriniams metams, paprastai siekiama nepalikti skolų naujiesiems. Tačiau tarp klaipėdiečių yra tokių, kurie šių nuostatų nepaiso. Vis dėlto antstoliai, vertinantys uostamiesčio skolininkų situaciją, konstatuoja, kad Klaipėdo...