Olimpinės žaidynės – proga užsidirbti

Olimpinės žaidynės – proga užsidirbti

2008-07-31 09:00

Verslas neatsispiria pagundai pasinaudoti tarptautinių sporto renginių populiarumu ir susižerti gražaus pelno

Artėjant Pekino olimpinėms žaidynėms prie starto linijos rikiuojasi ne tik sportininkai, svarbiausiam sporto įvykiui rengiasi ir sirgaliai bei verslininkai. Pamažu olimpinė karštinė jaučiama Lietuvos miestų gatvėse – jose ima daugėti automobilių, padabintų trispalvėmis. Iš anksto pasirengę svarbiausiam sporto pasaulyje įvykiui verslininkai jau skaičiuoja gražų uždarbį: graibstomos paskutinės kelionės į olimpiadą, o tautinė ir olimpinė atributika tiesiog šluojama nuo parduotuvių lentynų.

Kaina – ne rodiklis

Kelionėmis į olimpines žaidynes Kinijoje prekiaujanti kelionių agentūra „Baltic Clipper“ trina rankomis. Nepaisant prastėjančios šalies ekonominės padėties, atsirado nemažai žmonių, kurie už galimybę atsidurti olimpinių žaidynių sūkuryje nepagailėjo net 13–19 tūkst. litų. Tiek kainuoja 9–12 dienų kelionė į Kinijos sostinę.
Iki žaidynių likus mažiau kaip dviem savaitėms buvo parduota per 500 kelialapių.
„Lietuviams aktualiausios vyrų ir moterų krepšinio varžybos.
Krepšinio aistruoliams jų mėgstamos komandos laimėjimas – neįkainojamas. Taigi krepšinio gerbėjų į olimpiadą vyksta daugiausia. Nemažo dėmesio sulaukė ir lengvosios atletikos, bokso ir irklavimo rungtys“, – teigė agentūros „Baltic Clipper“ specialiųjų projektų vadovė Asta Žirlytė.
Kitos agentūros maždaug 9–12 dienų keliones į Kiniją (Pekiną, Šanchajų) siūlo už 7–10 tūkst. litų. Tačiau jas pasirinkę keliautojai olimpiados aistrų neišvys – tai pažintinės kelionės. Vykti patiems dar pigiau, tačiau patartina iš anksto užsisakyti kambarius viešbučiuose ir bilietus į varžybas. Pastaruosius Lietuvoje parduoda oficialus olimpinių žaidynių bilietų platintojas „Baltic Clipper“. Agentūra visų bilietų dar nepardavė. Tačiau į atidarymo ir uždarymo ceremonijas, vyrų krepšinio ketvirtfinalio, pusfinalio ir finalo varžybas jų jau neliko.

Keitėsi bilietais

Agentūros „Baltic Clipper“ generalinio direktoriaus Romo Vitkausko teigimu, oficialieji olimpinių žaidynių agentai visame pasaulyje dar prieš pusantrų metų privalėjo užsakyti nustatytą bilietų skaičių. Tačiau pradėjus pardavinėti bilietus į rungtynes paklausa gerokai viršijo pasiūlą, todėl daugelis Europos šalių gavo mažiau nei 20 proc. užsakytų bilietų.
„Išaiškėjus sporto rungčių pogrupiams, varžovams ir konkrečiam varžybų laikui, visoje ES vyko tarptautiniai bilietų į olimpines rungtynes mainai.
Olimpinių žaidynių bilietų parda-vėjai įsigijo daugiau bilietų į savo šalių sirgaliams aktualias ir pamėgtas sporto varžybas, kurių trūko po pirmų bilietų pardavimo etapų“, – aiškino R.Vitkauskas.
Olimpinės nuolaidos
Jau nuo liepos olimpines žaidynes reklamoms naudoja ir prekybos buitine, vaizdo bei garso technika tinklas „Topo centras“. Prekybos tinklas olimpiniais „Topo centro“ litais grąžina 31,5 proc. įsigytų prekių vertės. Už sukauptus litus rudenį bus galima sumokėti dalį prekių kainos.
„Pagrindinis mūsų partneris yra koncernas „Samsung“. Šis elektronikos gamintojas taip pat yra ir olimpinių žaidynių bei jų transliacijų rėmėjas Lietuvoje. Taigi pasitarę nusprendėme surengti nuolaidų akciją, nes olimpinės žaidynės pastaruoju metu yra viena aktualiausių temų, akciją susiejome su jomis“, – dienraščiui sakė „Topo centro“ komunikacijos projektų vadovė Janina Sabaitė-Melnikovienė.

Pelningiausias krepšinis

Nesnaudžia ir bankininkai. Prieš Pekino olimpines žaidynes bankas „DnB Nord“ atnaujino Krepšinio indėlio akciją. Bankas siūlo indėlį, kurio palūkanos tiesiogiai susijusios su Lietuvos vyrų krepšinio rinktinės sėkme. Už kiekvieną mūsų rinktinės pergalę olimpiadoje indėlio palūkanos didėja 0,1 proc. Pasibaigus žaidynėms iki indėlio termino pabaigos bus skaičiuojamos tokios palūkanos, kokios buvo nustatytos po paskutinių laimėtų rungtynių. Tiesa, šį indėlį bankas sugalvojo dar gerokai anksčiau, ir siūlo jį prieš kiekvienas reikšmingesnes Lietuvos krepšinio rinktinės rungtynes. Artėjant olimpinėms žaidynėms nuspręsta atnaujinti reklamos kampaniją.

Graibsto vėliavas

Olimpinis virusas neaplenkė ir sporto prekių parduotuvių. Prekybos tinklas „Sportland“ prieš dvi savaites pradėjo prekiauti marškinėliais su Lietuvos krepšinio rinktinės simbolika. Anot šias parduotuves valdančios bendrovės „Sport Line“ rinkodaros vadovo Mykolo Ševčenkos, marškinėliai – viena populiariausių prekių.
„Jau pardavėme apie trečdalį visų marškinėlių. Iki olimpinių žaidynių pradžios sirgaliai, manau, išpirks visus ar bent jau 90 proc.“, – įsistikinęs pašnekovas.
Trispalvėmis, marškinėliais, kepuraitėmis, šalikais, kojinėmis ir krepšinio kamuoliais su Lietuvos simbolika apsirūpino ir didieji šalies prekybos centrai. Šie atributai pastarosiomis dienomis tiesiog graibstomi. Populiariausi – marškinėliai, kepuraitės ir įvairių dydžių vėliavos. Prekybos tinklas „Rimi Lietuva“ jau pardavė visas turėtas trispalves, tad užsakė papildomą siuntą.
Vėliavas gaminančios Kauno įmonės „Vellera“ savininko Arūno Matušaičio teigimu, vėliavų pardavimas, palyginti su praeitais metais, padidėjo apie 30 proc. „Skaičiai labai netikslūs, bet jaučiame, kad mažmenininkai vėliavų užsako kur kas daugiau. Prieš olimpiadą paklausa veikiausiai gerokai išaugo“, – teigė jis. Populiariausios esą vėliavėlės, tvirtinamos prie automobilių, natūralaus dydžio trispalvės ir mažos popierinės vėliavėlės.

Mažieji sirgaliai

Drabužių su Lietuvos simboliais galima nupirkti ir patiems mažiausiems sporto aistruoliams. Reklamos agentūra „Rodiklis“ sukūrė ir savo firminėse parduotuvėse prekiauja seilinukais, šliaužtinukais ir vaikiškomis kepuraitėmis su užrašu „100 proc. lietuvis“. Tiesa, tokių drabužių sukurta ir suaugusiesiems.
„Nė viename populiariausių Europos miestų – Milane, Barselonoje, Briuselyje ir kituose – nesu matęs nieko orginalaus. Visur pilna suvenyrinių marškinėlių. Tačiau ant jų dažniausiai būna tik miesto arba šalies pavadinimas, geriausiu atveju – dar ir miesto simbolika. Nusprendėme sukurti kažką išskirtinio. Pasiteisino, žmonės perka“, – džiaugėsi „Rodiklio“ generalinis direktorius Robertas Reklaitis.
Anot jo, labai populiarūs ir šalmai su gėrimų laikikliais bei kiti gaminiai su šalies atributika: šalikai, žiebtuvėliai, kuprinės, kepuraitės ir kiti. Tačiau bene populiariausi yra marškinėliai.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra

Daugiau naujienų