Pabandžius nustatyti amžių, dirbtinis intelektas suklydo vieną kartą – amžių nustatė neteisingai, tačiau kasos kūrėjas tikina, kad dažniausiai technologija neklysta.
„Devyniems iš dešimt pirkėjų iš pirmo karto teisingai nustatomas amžius. Dirbtinis intelektas pagal visus bandymus dirba tiksliau nei žmogaus akis, nes jis turi milijoninę bazę profilių ir kaip tai nustatyti“, – pasakojo „StrongPoint Technology“ vadovas Julius Stulpinas.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
Esą dirbtinio intelekto apgauti nepavyks, todėl, jeigu žmogus atrodo bent kiek jaunesnis nei 25 metų, nebus praleistas ir nepadės net sukčiavimas.
„Sugeba identifikuoti, ar tai gyvas žmogus, ar pateikiama žmogaus nuotrauka. Yra tam tikros technologijos, kaip tą nustatyti“, – aiškino J. Stulpinas.
Nors gali būti, kad jūsų nepraleis ir dėl blogo parduotuvės apšvietimo.
„Apšvietimas turi įtakos, bet jis visada mokosi“, – teigė J. Stulpinas.
Tikimasi, kad dirbtinis intelektas sutaupys pirkėjų laiko, kai nebereikės laukti, kol parduotuvės darbuotojas ateis kasoje patvirtinti asmens amžiaus.
„Mūsų pirkėjai per metus praleidžia 200 tūkstančių valandų laukdami, kol jų amžius bus patvirtintas“, – tikino „IKI Lietuva“ generalinė direktorė Nijolė Kvietkauskaitė.
Paklausus pirkėjų, ar jie naudotų išmanią kasą, jie atsakė, kad bijotų – prie tokių naujovių jiems būtų sunku priprasti.
Technologijos irgi kartais klysta.
„Iki“ prekybos tinklas tokią technologiją išbando pirmasis. Tiesa, projektas pilotinis – pastatyta dar viena bandomoji kasa, kurioje galima technologiją tik išbandyti.
Dalies kitų parduotuvių atstovai į amžiaus nustatymo technologiją žiūri skeptiškai. „Maxima“ apie tokią naujovę dar nesvarsto.
„Technologijos irgi kartais klysta, tad visiškai patikėti veido atpažinimo sistemą dirbtiniam intelektui būtų šiek tiek keblu“, – teigė „Maximos“ atstovas Titas Atraškevičius.
O ir veido skenavimas gali patikti ne visiems pirkėjams.
„Vyrauja ir asmens duomenų apsaugos reglamentas, iššūkių yra visokių“, – sakė T. Atraškevičius.
„Dėl privatumo, šitas sprendimas nenaudoja nuotraukos – nuotraukos nesaugomos. Tuo metu, kai sutinkate, jūsų veidas nuskenuojamas ir jokie duomenys nekaupiami“, – aiškino „StrongPoint Technology“ vadovas.
„Lidl“ apie veido atpažinimo funkciją galvoja, tačiau dar ne artimoje ateityje.
„Tai procesas, kuris turėtų būti maksimaliai užtikrintas ir maksimaliai gerai įgyvendintas, kad tikrai atpažintų tai, ką reikia, ir amžių nustatytų tokį, koks jis turi būti“, – tvirtino „Lidl“ atstovė Lina Skersytė.
Svarsto įsigyti ir kitą technologiją, kuri atpažįsta vaisius ir daržoves.
„Pavyzdžiui, jeigu pirkėjas norėtų pasisverti obuolius ir padėtų juos ant savitarnos kasų svarstyklių, kasa atpažintų, kad tai yra obuoliai ir iškart duotų pasirinkti būtent iš obuolių kategorijos“, – samprotavo L. Skersytė.
Prekių atpažinimo sistemas jau išbando „Maxima“. Dirbtinis intelektas padeda užkardyti sukčiavimo atvejus, kai perkant brangesnę prekę specialiai pasirenkama pigesnė.
„Pavyzdžiui, vietoje riešutų pasirenka svogūnus. Dirbtinis intelektas leidžia pastebėti neatitikimus ir bendrai kovoti su sisteminėmis vagystėmis ir sukčiavimais“, – pasakojo „Maximos“ atstovas.
Vis daugiau dirbtinio intelekto technologijų įsigyja visi prekybos centrai.
„Mažmeninė prekyba bus vienas iš sektorių, kuris naudos daugiausiai dirbtinio intelekto įrankių ir jų labai laukiame“, – tikino „IKI Lietuva“ generalinė direktorė Nijolė Kvietkauskaitė.
O kada „Iki“ prekybos tinkle pradės veikti savitarnos kasos, atpažįstančios veidus, vadovė atsakė, kad viskas priklausys nuo rezultatų.
„Pats testas vyks mėnesį ir, priklausomai nuo testo rezultatų – ar būsime patenkinti, ar klaidų tikimybė nepadidės – priklausomai nuo to žiūrėsime, ar pasiteisina pati technologija, ir tada skaičiuosime, kiek reikėtų investicijų“, – teigė „IKI Lietuva“ generalinė direktorė.
Parduotuvių darbuotojai parodyti asmens dokumentą perkant alkoholį pirkėjų prašo ne visada. Tikimasi, kad dirbtinio intelekto kasos amžių nustatytų tiksliau nei žmogus.
(be temos)
(be temos)
(be temos)