Mažų kainų medžiotojai

Mažų kainų medžiotojai

2008-03-13 09:00

Lietuvoje įsigali išpardavimo kultūra – dėl didelių nuolaidų tautiečiai aukoja laisvalaikį ir yra pasiryžę valandų valandas stumdytis minioje

Nei lietus, nei sniegas nesutrukdys lietuviams su nuolaida nusipirkti kompiuterio arba fotoaparato. Kraštiečiams nebaisios ir bemiegės naktys, kurias praleidžia laukdami paskutinės minutės skrydžių bendrovių ar kelionių organizatorių pasiūlymų. Svarbiausia – trokštamą prekę ar paslaugą gauti pigiau.

Naktinė prekyba

Prekybininkams paskelbus ypatingas nuolaidų akcijas, parduotuves šturmuoja minios žmonių. Prieš metus dėl gerokai pigesnių kompiuterių vidurnaktį pirkėjai užgulė vieną „Topo centro“ parduotuvę sostinėje. Pigių prekių skaičius buvo ribotas, tad ne vienas klientas vietą prie parduotuvės durų užsiėmė iš anksto. Apie 100 žmonių eilėje prastovėjo net 4 valandas. Kai kurie jų buvo atvažiavę net iš kitų miestų. Specialus naktinis išpardavimas buvo surengtas naujos operacinės sistemos „Windows Vista“ pasirodymo proga.
Durys atsivėrė vidurnaktį. Prie jų arčiausiai stovėję žmonės stumdydamiesi alkūnėmis veržėsi į vidų. Pirmieji prasibrovę iki prekybos salės gale stovinčio pardavėjo kompiuterį su įdiegta nauja operacine sistema galėjo įsigyti perpus pigiau.
„Suvaldyti tokį didžiulį žmonių srautą buvo tikrai sunku. Akcijai skirti kompiuteriai buvo išpirkti vos per keliolika minučių“, – pasakojo pirkėjų antplūdį ištvėręs darbuotojas.
Vos per pirmą prekybos valandą buvo parduota technikos už daugiau kaip 40 tūkst. litų.

Gyvuliškas pirkimo instinktas

Istorija pasikartojo ir spalio 30-osios naktį, kai „Topo centras“ paskelbė naktinę fotoaparatų išpardavimo akciją. Nuo 22 val. iki vidurnakčio didžiausioje „Topo centro“ parduotuvėje fotoaparatus buvo galima įsigyti 50 proc. pigiau. Kadangi vienam pirkėjui leista įsigyti tik vieną aparatą, daugelis į naktinę prekybą atėjo su šeima ir draugais.
Per 2 naktinės prekybos valandas buvo parduota per 500 fotoaparatų, o apyvarta viršijo 300 tūkst. litų. Tiesa, spūstys ir gausybė žmonių kai kuriuos pirkėjus atbaidė.
„Daugiau į tokią akciją neičiau. Jau nuo aštuntos valandos vakaro gausus būrys žmonių kantriai laukė už durų. Bet likus pusvalandžiui iki akcijos pradžios prasidėjo velniava: visi stumdėsi, klykė, brovėsi vieni kitiems per galvas. Kai atidarė duris, pirkėjai jas sulaužė, o pribėgę prie lentynų griebė po kelis fotoaparatus ir bruko juos draugams ar giminaičiams į rankas, net nežiūrėdami, ką ima“, – prisiminė „Topo centro“ naktinėje fotoaparatų medžioklėje dalyvavęs Saulius Gintautas.
Vaikinas prisipažino, kad pagrindinis stimulas tąkart apsilankyti parduotuvėje buvo perpus sumažinta kaina. Nors jis taip ir nenusipirko nusižiūrėto fotoaparato, pigiau įsigijo kito modelio gaminį.

Būdas patraukti dėmesį

Prekybos tinklo „Topo centras“ generalinis direktorius Česlovas Steigvila tikino, kad tiek pasaulinė, tiek paties prekybos tinklo patirtis parodė, kad naktinis išpardavimas – itin patraukli priemonė atkreipti vartotojų dėmesiui į tam tikrus produktus ar paslaugas.
„Įprastos akcijos ar išpardavimai dažnai ištirpsta gilioje rinkos jūroje. O naktinė prekyba leidžia sukoncentruoti šiuos siūlymus į vieną vietą. Taip suteikiama galimybė patiems azartiškiausiems kainų medžiotojams įsigyti kokybiškos technikos. Viena aišku, Lietuvoje tokių kainų medžiotojų yra pakankamai – kad ir kiek paruoštumėm prekių akcijai, jų visada trūks“, – sakė Č.Steigvila. Jis prasitarė, kad panašių akcijų ateityje Lietuvoje dar bus, tačiau neatskleidė kada ir kokių.

Būta ir nuostolių

Prekybos tinklo vadovas neslėpė, kad išpardavimai reikalauja daug jėgų ir iš pačių prekybininkų bei parduotuvės darbuotojų. Vykdant akcijas sustiprinama apsauga, padidinamas darbuotojų skaičius. Tačiau ir tai ne visada padeda. Per minėtus išpardavimus „Topo centro“ parduotuvės vis tiek nukentėjo: buvo apgadinti prekystaliai ir sulaužytos durys. Tačiau rimtesnių incidentų tarp pirkėjų pavyko išvengti.
„Negalime teigti, kad naktį perkantis žmogus kuo nors ypač skiriasi nuo kitų mūsų klientų. Tiesiog tai smalsesnis pirkėjas, azartiškesnis, besidomintis naujovėmis ir ieškantis mažesnių kainų“, – paklausta apie kainų medžiotojo portretą teigė „Topo centro“ komunikacijos projektų vadovė.

Paskutinės minutės pasiūlymai

Kainų medžiotojai tyko ir skrydžių bendrovių, kelionių agentūrų skelbiamų akcijų. Patrauklūs paskutinės minutės pasiūlymai išgraibstomi žaibiškai.
Marius Aukštaitis yra užsiprenumeravęs bene visų iš Vilniaus ir Kauno oro uostų skraidinančių bendrovių naujienas. Vyras kasdien peržiūri pasiūlymus, o suradęs tinkamą, skuba įsigyti bilietus.
„Su darbdaviais ir kolegomis tariuosi vėliau, bet dažniausiai jie nieko prieš, ir mane porai dienų išleidžia. Už tai atidirbu savaitgaliais ar švenčių dienomis. Taip jau į užsienį skridau aštuonis kartus ir už bilietus į vieną pusę nesu mokėjęs daugiau kaip 150 litų“, – pasakojo kompiuterinių sistemų administratoriumi dirbantis M.Aukštaitis.
Jis prisiminė, kad Airijos pigių skrydžių bendrovės „Ryanair“ lėktuvu porą kartų pas draugus į Škotiją pavyko nuskristi vos už 70 litų.
„Iš tikrųjų galima rasti ir pigių kelionių, ir daiktų, ir net butų. Reikia tik turėti kantrybės, palaukti ir gerai paieškoti“, – patirtimi dalijosi M.Aukštaitis.

Sutaupo tik pirmieji

Pigesnius skrydžių bilietus labai greitai išparduoda ir Lietuvos skrydžių bendrovė „flyLAL-Lithuanian Airlines“. Tiesa, tokių bilietų būna tik po 5 per kiekvieną reisą. Tačiau per visą sezoną jų parduodama apie 30 tūkst.
„Kol kas lietuviai planuoti ateities nelinkę. Tad tik pasirodžius pigesniems bilietams, beveik visi jie staigiai išperkami. Jeigu bandysite užsisakyti bilietą kovo mėnesiui ar balandžio mėnesio pradžiai, pigesnių, kainuojančių apie 150 litų, tikrai jau nerasite. Aišku, daug priklauso nuo maršruto. Bet populiariausiomis kryptimis tas penkias vietas išgraibsto per valandą“, – sakė skrydžių bendrovės atstovė Roma Stankutė.
Kainų medžiotojai kitą mėnesį tikriausiai trauks į Vilniaus centrinę universalinę parduotuvę, ten balandžio 13 d. žadama surengti įspūdingą išpardavimą – visos be išimties prekės esą bus parduodamos su nuolaida.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra

Daugiau naujienų