Lietuvos bankas: praėjusiais metais daugėjo ginčų dėl mokėjimo paslaugų

  • Teksto dydis:

Praėjusiais metais dešimtadaliu sumažėjo gyventojų ginčų su draudikais, tačiau daugėjo ginčų dėl mokėjimo paslaugų, pranešė Lietuvos bankas (LB).

Kaip teigiama pranešime, 2019 metais tradiciškai didžiausią Lietuvos banko nagrinėtų ginčų dalį (du trečdalius) sudarė nesutarimai tarp vartotojų ir draudikų. Vis dėlto praėjusiais metais šių ginčų skaičius krito dešimtadaliu, ypač sumažėjo ginčų dėl kasko, turto ir gyvybės draudimo.

Daugiau nei penktadalį visų nagrinėtų ginčų sudarė gyventojų ginčai su bankais. Daugiausia nesutarimų kilo dėl mokėjimo paslaugų.

LB nurodo, kad tarp ginčų su kitais finansų rinkos dalyviais (12 proc. visų ginčų) dominavo gyventojų nusiskundimai dėl draudimo brokerių įmonių veiklos. Dažniausiai, sudarydamos draudimo sutartį, jos netinkamai supažindindavo vartotoją su draudimo taisyklėmis.

Praėjusiais metais didėjo ginčų, pasibaigusių taikiu susitarimu, skaičius – beveik penktadalis visų kreipimųsi (2017 metais – 15 proc., o 2018 metais – 16 proc.). Nurodoma, kad beveik 80 proc. taikių susitarimų pavyko pasiekti Lietuvos bankui pradėjus ginčo nagrinėjimą, o kitais atvejais Lietuvos bankui pakako persiųsti vartotojo pretenziją ir finansų rinkos dalyviai peržiūrėdavo vartotojo netenkinantį sprendimą.

Finansų rinkos dalyviai įgyvendino 92 proc. Lietuvos banko rekomendacijų dėl vartotojų naudai priimtų sprendimų.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių