Mėgstamo autoriaus knyga vis dar randa vietą tautiečių pirkinių krepšelyje. Tai patvirtina ir gausėjantys leidyklų bei knygynų uždarbiai.
Tapo kasdiene preke
Pieno, mėsos ir kitų kasdienio vartojimo prekių gamintojai skundžiasi, kad, lėtėjant ekonomikos augimui, mažėja gyventojų perkamoji galia, todėl jie taupiau apsiperka, išrankiau komplektuoja net būtiniausių prekių krepšelį.
"To pasakyti apie knygų rinką negalėtume. Iš tiesų kelerius pastaruosius metus juntamas stabilus knygų rinkos augimas, kuris daugiausia susijęs su tuo, kad vis daugiau dėmesio žmonės skiria savišvietai, skaito knygas", – sakė "Alma littera" įmonių grupės vadovas Arvydas Andrijauskas. Jo teigimu, knyga – jau nebe laisvalaikio prekė, ji, atrodo, tapo privaloma lietuvio pirkinių krepšelyje.
A.Andrijauskas pabrėžė, kad per šių metų devynis mėnesius skaitytojai jau įsigijo tiek leidyklos išleistų knygų, kiek per visus praėjusius metus.
Populiarūs užsienio autoriai
Knygų skaitymo kultūros klestėjimu džiaugiasi ir bendrovės "Baltų lankų leidyba" vykdomoji direktorė Rasa Meiduvienė: "Atvirai pasakysiu, kad negalėčiau nurodyti nė vienos nesėkmingai mūsų išleistos knygos per pastaruosius kelerius metus – žmonės domisi literatūra ir jai negaili pinigų".
Visos leidyklos akylai stebi pasaulines tendencijas, ieško produktų, kurie sudomintų mūsų šalies skaitytojus.
"Tokių knygų, kaip "Haris Poteris", kitų bestselerių pasirodymas lietuvių kalba, pasaulinių literatūros žvaigždžių vizitai Lietuvoje atkreipia žmonių dėmesį į knygas, skatina užsukti į knygynus", – įsitikinęs A.Andrijauskas.
Minkšti viršeliai nepaklausūs
Siekdamos vartotojams pasiūlyti pigesnių knygų, kai kurios leidyklos literatūrą leidžia minkštais viršeliais, ant prastesnio popieriaus.
"Vadinamasis kišeninis formatas paklausus, nes patogus, tačiau vis tiek daugiau žmonės dairosi į knygas kietais viršeliais ir yra linkę sumokėti pora litų daugiau, bet turėti patvaresnę knygą", – pastebi R.Meiduvienė.
"Alma littera" atstovas A.Andrijauskas skaičiuoja, kad leidžiant knygas minkštais viršeliais nelabai pavyktų pasiūlyti jas pigiau, nes mūsų šalies rinka – nedidelė.
Skaitytojams knyga yra vertybė, jie tikisi, kad ji savo išvaizdos nepraras ir tuomet, kai ją bus perskaitę keli žmonės. Be to, kai kurie žmonės leidinių ieško ir bibliotekose, kur vieną knygą perskaito keli šimtai skaitytojų, o knygos minkštais viršeliais labai greitai taptų nepatrauklios.
Klesti prekyba internetu
Nusipirkti knygą galima ne tik knygyne – kiek panaršius internete nesunkiai surasime bent penkias interneto parduotuves, kuriose galima įsigyti bet kokią ieškomą knygą.
Užsisakytus leidinius paštu pristato bendrovė "Rekona", įsigyti knygų galima www.books.lt, www.apuokas.com, www.knygunamai.lt ir kitose interneto parduotuvėse. Tiesa, viena populiariausių, vienijanti daugiau kaip 45 tūkst. knygų mėgėjų, yra www.knyguklubas.lt. Nuo 2003 m., kai šis klubas pradėjo veikti, lietuviai įsigijo per 600 tūkst. leidinių.
"Knygų klubas – tai netradicinė elektroninė parduotuvė, nes klubo veikla neapsiriboja vien tik prekyba. Suteikiame galimybę bendrauti su rašytojais, diskutuoti apie knygas", – sakė A.Andrijauskas.
Jo teigimu, knygų klubai yra populiarūs visame pasaulyje. Šis klubas buvo sukurtas atsižvelgiant į užsienyje veikiančių knygų klubų patirtį ir yra skirtas tiems klientams, kurie neturi laiko ar galimybių lankytis knygynuose. Visuose elektroniniuose knygynuose įsigyti knygų galima bet kuriuo paros metu.
Medžioja nuolaidas
Kiekviena leidykla bent kartą per metus skelbia didįjį knygų išpardavimą – kai kurioms knygoms per tokias akcijas taikoma ypač didelių nuolaidų.
"Knygų mėgėjai seka tokias akcijas ir per jas pasipildo namų bibliotekas. Iš tiesų pirkti tiesiai iš leidyklos yra visada pigiau", – sakė "Baltų lankų" vykdomoji direktorė R.Meiduvienė. Pastaroji leidykla paprastai išpardavimus rengia kiekvienų metų pabaigoje.
Visą spalį "Pegaso" knygynuose suaugusiųjų grožinei, vaikų, paauglių, jaunimo, informacinei ar pažintinei literatūrai taikomos rudeninės nuolaidos, kurios siekia iki 70 proc.
"Panašią akciją rengėme pavasarį ir ji pasitvirtino – knygynuose tuomet apsilankė daugiau kaip 71 tūkst. pirkėjų, todėl nuolaidų siūlome ir vėl", – aiškino knygynų tinklo "Pegasas" vadovas Mindaugas Balčiūnas.
Kai kurias knygas iki 3 litų nukainoti sutiko "Alma litteros", "Baltų lankų", "Nieko rimto", "Tyto albos" ir kitos leidyklos.
Akcijos sėkmė
Per pirmąją akcijos savaitę "Pegaso" knygynuose apsilankę skaitytojai įsigijo daugiau kaip 30 tūkst. akcijai pateiktų knygų.
Daugiausia dėmesio sulaukė Johno Irvingo "Sidro namų taisyklės". Šį romaną nusipirko daugiau nei 2500 skaitytojų.
Ne mažiau populiarios brolių Grimų "Vaikų ir namų pasakos" – visų keturių tomų buvo nupirkta daugiau kaip 6500.
Lietuvoje išleista knygų ir brošiūrų
2005 m. 4223
2006 m. 4548
2007 m. 4567
Šaltinis: Statistikos departamentas
Naujausi komentarai