Lenkijos kompanijos veržte veržiasi į Lietuvos rinką. Nors kaimynų investicijos šalyje jau ir taip yra rekordinės ir siekia apie 7 mlrd. litų, lenkai, atrodo, nežada sustoti.
Vakar oficialiai paskelbta, kad didžiausio Baltijos šalyse kelionių organizatoriaus – bendrovės „Novaturas“ – kontrolinį akcijų paketą perka Lenkijos įmonė „Enterprise Investors“. Valandą vėliau „Mažeikių naftos“ savininkas – Lenkijos naftos milžinas „PKN Orlen“ – pristatė 200 mln. eurų (690 mln. litų) vertės plėtros strategiją Lietuvoje ir Latvijoje.
Kontrolinis „Novaturo“ akcijų paketas investicijų bendrovei „Enterprise Investors“ atsieis daugiau kaip 138 mln. litų. Šis pirkinys pirmoji lenkų investicija Baltijos šalyse, o sandoris yra vienas didžiausių Lietuvos paslaugų sektoriuje per pastaruosius septynerius metus.
Planuoja spartesnę plėtrą
Neatskleidžiama, kiek konkrečiai akcijų perka „Enterprise Investors“.
„Tai komercinė paslaptis“, – paslaptingai besišypsantis į žurnalistų klausimą atsakė bendrovės „Novaturas“ generalinis direktorius Vidas Paliūnas.
Neatskleidžiama ir planuojamų investicijų suma. Tačiau „Novaturo“ pirkėjas patikino, kad bendrovės pirkimas – tik pradinė minimali investicija.
„Mes norime padaryti „Novaturą“ centrine kelionių organizavimo bendrovių konsolidacijos Vidurio ir Rytų Europoje ašimi“, – sakė „Enterprise Investors“ partneris Sebastianas Krolas.
Jis teigė, kad sprendimą investuoti į „Novaturą“ lėmė didžiulės Lietuvos bendrovės plėtros galimybės. „Baltijos šalys, o ypač Lietuva, toliau augs, ir žmonės vis daugiau pinigų išleis kelionėms“, – kalbėjo S.Krolas. Anot jo, Baltijos ir kitose Centrinės bei Rytų Europos šalyse per kelerius ateinančius metus laukiama išvažiuojamojo turizmo bumo. Šis turizmo segmentas turėtų padidėti daugiau nei dukart.
Sklaido abejones
Naujieji „Novaturo“ savininkai žada, kad kompanijos vadovybė nesikeis, o pati bendrovė ir toliau glaudžiai bendradarbiaus su ankstesniais investuotojais ir įkūrėjais.
Pastaruoju metu „Novaturą“ valdė penkios kelionių agentūros: „West Express“, „Delta-Interservis“, „Baltic Clipper“, „Baltic Travel Service“ ir „Saitas“.
Pasak „Novaturo“ generalinio direktoriaus, nesikeis ir santykiai su partneriais bei kelionių agentūromis Lietuvoje.
2006 m. „Novaturo“ grupės apyvarta siekė 220 mln. litų. Šiemet laukiama didesnės nei 340 mln. litų apyvartos ir 150 tūkst. keleivių.
Apie kelionių organizatoriaus pardavimą buvo kalbama nuo vasaros, tarp galimų jo kontrolinio akcijų paketo pirkėjų buvo minimas ir Vokietijos kelionių organizatorius TUI.
Lenkai ima ir naftos sektorių
Grandiozinius planus vakar pristatė ir kita Lenkijos bendrovė – „Mažeikių naftos“ savininkas „PKN Orlen“.
Lenkijos naftos koncernas iki 2012 m. planuoja įsitvirtinti Baltijos šalyse ir užimti apie 20 proc. Lietuvos ir Latvijos mažmeninės prekybos degalais rinkos.
Į tinklo plėtrą koncernas žada investuoti 200 mln. eurų (690 mln. litų), iš kurių 4 mln. eurų (beveik 14 mln litų) bus skirti rinkodarai, susijusiai su naujų prekės ženklų „Orlen Lietuva“ ir „Orlen Latvija“ įvedimu.
Mažmeninio prekybos degalais tinklo Lietuvoje ir Latvijoje kūrimas vyks trimis etapais.
Pirmiausia „Orlen Lietuva“ pavirs „Mažeikių naftai“ priklausančios „Ventus“ degalinės. Vėliau bus įgyvendinami kiti plėtros etapai.
Lygiuosis į „Lukoil“
„PKN Orlen“ viceprezidentas pardavimams Wojciechas Heydelis teigė, kad per artimiausius 5 metus koncernas Lietuvoje ir Latvijoje ketina atidaryti 120 naujų degalinių. Abejose valstybėse koncernas iš viso ketina valdyti 230 degalinių. Tačiau 75 degalinės turėtų dirbti pagal franšizės sutartį (Lietuvoje – 45) ir kol kas neaišku, ar jos naudosis „Orlen“ ženklu.
Jei šis planas pavyktų, „PKN Orlen“ prilygtų rinkos lyderiui „Lukoil“, kuris Lietuvoje valdo 114 degalinių tinklą.
Lenkijos koncerno vadovas Piotras Kownackis pripažino, kad iki kitų metų pabaigos „PKN Orlen“ veikla Lietuvoje bus orientuota į pasirinktų degalinių arba jų tinklų perėmimą. Tam tikros degalinės bus perimtos iš smulkiųjų operatorių. Tačiau nei P.Kownackis, nei W.Heydelis nenorėjo atskleisti, su kuo vedamos derybos.
W.Heydelis tepasakė, kad iki 2012 m. Lenkijos bendrovė, be dabar valdomų 34 degalinių, bus įsigijusi dar 20 degalinių Lietuvoje ir apie 25 Latvijoje.
Su smulkiaisiais jau kalbasi
„Vilniaus diena“ jau buvo rašiusi, kad „PKN Orlen“ dar prieš mėnesį kalbėjosi su kai kuriais Lietuvos degalinių operatoriais.
„Kalbos buvo, jie buvo atvykę, bet nieko konkretaus nepasakė – derybos tikrai nevyko. Ir mes jiems nieko nesiūlėme. Jeigu gautume gerą pasiūlymą, gal ir parduotume vieną kitą degalinę, kodėl gi ne“, – dienraščiui buvo sakęs degalinių tinklą „Trevena“ valdančios bendrovės direktoriaus pavaduotojas Darijus Kraynas.
„2009–2010 m. bus tęsiamas degalinių perėmimų procesas, tačiau pagrindinis dėmesys bus skiriamas naujoms degalinėms statyti. Didžiausius darbus planuojame ateityje, nes tam reikia tinkamai pasirengti – rasti vietas naujoms degalinėms ir gauti atitinkamų institucijų leidimus joms statyti“, – teigė „PKN Orlen“ viceprezidentas.
Keisis ir vidus, ir išorė
Lietuvoje jau veikia šešios „Orlen Lietuva“ degalinės. Iki šių metų pabaigos planuojama pertvarkyti dar devynias „Ventus“ degalines.
Daugumoje „Orlen Lietuva“ degalinių įsikurs parduotuvės, kuriose bus galima įsigyti būtiniausių kasdienių prekių ir maisto produktų. Taip pat dings 92 markės benzinas ir žemdirbiams skirtas dyzelinas (juo bus prekiaujama tik keliose žemės ūkio rajonuose esančiose degalinėse). Tačiau be įprastų bešvinių degalų, bus prekiaujama ir Lenkijos koncerno sukurtais „Verva 95“ ir „Verva Diesel“ degalais. Tokius patobulintus ir šiek tiek brangesnius degalus šalyje pardavinėja ir „UnoX“ („Nitro 3000“) bei „Statoil“ („Statoil Ultima“) tinklai.
Visi Lietuvoje ir Latvijoje parduodami degalai bus gaminami „PKN Orlen“ valdomoje „Mažeikių naftoje“.
Naujausi komentarai