Konkurentų kova reklamos vėzdais

Konkurentų kova reklamos vėzdais

2008-09-04 09:00
Konkurentų kova reklamos vėzdais
Konkurentų kova reklamos vėzdais / Roko Medonio nuotr.

Dar visai neseniai vartotojai buvo raginami mobiliaisiais telefonais kalbėti tik už septynis centus per minutę. Iki šiol televizorių ekranuose tebesisuka vaizdai, kai iš sūrio pagamintą septynetuką puola pelės arba šis, regis, niekuo dėtas skaičius su akmeniu skandinamas į dugną.

Akivaizdu, kad į reklamų karą vėl veliasi dvi telekomunikacijų bendrovės, anksčiau jau sulaukusios baudų už Konkurencijos įstatymo pažeidimą.

Žaidžia asociacijomis

Mobiliojo ryšio valdytojų - "Omintel" ir "Tele2" - konkurencija dėl vartotojų bene labiausiai matoma viešumoje. Prieš kurį laiką "Omnitel" per televiziją transliavo reklamą: trims solidžiai atrodantiems vyrams siūloma suvalgyti žirnelių ir bus galima skaityti kitų žmonių mintis. Tačiau jų užvalgius "klientams" ėmė slinkti plaukai, persikreipė veidai. Iš pirmo žvilgsnio reklama atrodo linksma, tačiau kelis kartus peržiūrėjus galima nesunkiai rasti sąsajų su konkurente "Tele2". Kientams siūlomi žirneliai ir pakuotė - geltoni, o tai bendrovės "Tele2" spalva. Be to, ant įmonės "Omnitel" vaizduojamos "magiškų" žirnelių pakuotės puikavosi raidė T.

Nelabai sąžiningą žaidimą galima įžvelgti ir dabar transliuojamose bendrovės "Omnitel" reklamose, kuriose mėlyni (oficialios "Omnitel" spalvos) žmogeliukai, apsirengę nulių kostiumais, atsikrato geltonos spalvos skaičiaus 7: išmeta jį į upę, pririša prie geležinkelio bėgių arba kaip sūrį sušeria pelėms.
"Septyni centai už minutę." Tokį tarifą savo reklaminėse kampanijose neseniai akcentavo "Tele2", o dabar "Omnitel" naikina būtent septynetą.

Sąsajas neigia

Tačiau "Omintel" viceprezidentas komercijai Remigijus Štaras tikina, kad reklama tikrai nenukreipta prieš konkurentus, o septyni centai už minutę toli gražu nėra bendrovės "Tele2" patentuotas tarifas.
"Mūsų bendrovė naudoja dėmesį atkreipiančias reklamas, kuriose kūrybinėmis priemonėmis siekiama išreikšti pasiūlymo vartotojams esmę. Paskutinės reklaminės kampanijos herojais tapo įmonės "Omnitel" pasiūlymą simbolizuojantys "nuliai" ir tuo metu populiariausias, keleto rinkos dalyvių naudotas skaičius 7. Tačiau vargu ar galima jį laikyti kurios nors vienos bendrovės simboliu", - tikino R.Štaras.

Kovoja ne skundais, o akcijomis

"Tele2" stebi konkurentų veiksmus. Tačiau užuot pasiskundusi Konkurencijos tarybai bendrovė taip pat pasiūlė "tarp savų kalbėti už nulį centų". Nemokami pokalbiai galioja tarp penkių vienu vardu registruotų numerių.
"Naujoji bendrovės "Omnitel" akcija pristatyta skambiai, tačiau nėra tokia patraukli, kaip galėtų pasirodyti. Joje yra nemažai apribojimų, tarp jų - akcijos galiojimo laikas, sutarčių kiekis, ribota nemokamų pokalbių trukmė, dvi arba penkios valandos per mėnesį, ir tarifo galiojimo laikas", - konkurentų pasiūlymą kritikavo bendrovės "Tele2" rinkodaros direktorius Mindaugas Savickas.

Be to, nemokami pokalbiai siūlomi tik pusmečiui, sudarant dvejų metų trukmės sutartį. Likusį laikotarpį vartotojai kalbės po 16 arba po 24 centus už minutę, atsižvelgiant į pasirinktą mokėjimo planą.

"Kitaip tariant, reklamoje nutylimos aplinkybės, kurios vartotojui gali būti labai svarbios. Galbūt mūsų pasiūlymas neatrodo toks patrauklus, kaip galimybė kalbėti nemokamai. Bet mes bent jau elgiamės sąžiningai su vartotojais. Jei sakome, kad skambučio kaina - septyni centai už minutę, nurodome ir faktą, kad ši kaina galioja penkioms pokalbių valandoms, o išnaudojus šį limitą skambutis kainuos 18 centų už minutę", - gyrėsi M.Savickas.
Jo nuomone, konkurentus neramina spartus bendrovės "Tele2" augimas. O šis nerimas neva ir matomas jų reklamose.

Kariauja ne pirmus metus

Reklamos karas tarp šių dviejų bendrovių prasidėjo dar 2004 m., kai buvo transliuojama reklama, kurioje į tris vienodus apelsinus buvo įsmeigtos kainos. Bendrovės "Tele2" apelsine ji buvo mažiausia. "Omnitel" atsakydama į šią reklamą padarė panašią - tik apelsinas, kuris neva turėtų būti "Tele2", - supuvęs.
Tais pačiais metais už lyginamąją ir klaidinamą reklamą mobiliojo ryšio valdytojai buvo nubausti. Konkurencijos taryba bendrovei "Omnitel" paskyrė 30 tūkst. litų baudą už neleistiną lyginamąją reklamą. Konkurentų atsakomąją kampaniją Konkurencijos taryba pripažino neleistina ir skyrė 60 tūkst. litų baudą. Dar 60 tūkst. litų bauda įmonei "Tele2" buvo skirta už kitą transliuotą reklamą.

Nors 2005 m. pavasarį "Omnitel" paragino įmonę "Tele2" prisijungti prie Reklamos garbės kodekso, abi bendrovės ir toliau tęsė karą reklamos plotuose, tiesa, subtilesnėmis priemonėmis.


Specialisto komentaras

Aurimas Jankauskas, laikinai einantis Konkurencijos tarybos Vartojimo skyriaus vedėjo pareigas

Kol kas į mus niekas nesikreipė nei dėl netinkamos lyginamosios reklamos, nei dėl kitokių pažeidimų. Jeigu matome, kad reklama akivaizdžiai klaidina vartotojus, imamės iniciatyvos ir pradedame tyrimą. Tačiau pati Konkurencijos taryba negali nuspręsti pradėti tyrimo dėl lyginamosios reklamos. Reikia, kad vartotojai arba kuri nors įmonė pateiktų prašymą. Taigi kol kas abiejų mobiliojo ryšio bendrovių reklamų netyrėme ir nesiruošiame to daryti.

Be to, labai sunku įrodyti, kad tie simboliai - spalva ar konkretus skaičius - turi kokių nors sąsajų būtent su konkrečia telekomunikacijų bendrove.

Pyragas
Rinkos dalis pagal pajamas (proc.)
"Omnitel" 42,76
"Bitė" 27,60
"Tele2" 26,18
Kiti 3,46

Pyragas
Rinkos dalis pagal aktyvių abonentų skaičių (proc.)
"Omnitel" 40
"Tele2" 37
"Bitė" 20,7
Kiti 2,3

Aktyvių abonentų skaičius*
Bendrovė Vartotojų skaičius (mln.)
"Omnitel" 1,97
"Tele2" 1,83
"Bitė" 1,02
*2008 m. kovo 31 d. duomenimis, bendras aktyvių abonentų skaičius - 4,94 mln.

Šaltinis: Ryšių reguliavimo tarnyba

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra

Daugiau naujienų