„Klaipėdos keliai“: naujos magistralės ir sutvarkytos gatvės Pereiti į pagrindinį turinį

„Klaipėdos keliai“: naujos magistralės ir sutvarkytos gatvės

2006-05-23 09:00

„Klaipėdos keliai“: naujos magistralės ir sutvarkytos gatvės

Ten, kur šiomis dienomis darbuojasi „Klaipėdos kelių“ statybininkai, nusidrieks šiuolaikiniai keliai, atsinaujins gatvės, kuriomis daugelį metų bus patogu važiuoti ir sunkiasvorėms mašinoms, ir lengviesiems automobiliams, teigia šios bendrovės generalinis direktorius Juozas Rukšėnas.

Pagarsėjusios uostamiestyje įmonės vadovas pasidžiaugė ne tik didėjančiomis darbų apimtimis, bet ir gerėjančia darbų kokybe.

Pastaraisiais metais kelininkai modernizavo asfaltbetonio gamyklą, įsigijo nemažai našios ir galingos technikos, reikliau pradėjo kontroliuoti kelių statybos ir remonto darbų kokybę. Todėl dabar kelių statybos ir remonto objektuose išvengiama technologinių pažeidimų, visi darbai atliekami greitai ir gerai.

Artėja dviratininkų startas

Pasak pašnekovo, nuo liepos mėnesio dviratininkai galės saugiai keliauti nuo Rusnės salos iki Palangos kurorto pagal specifinius tarptautinius reikalavimus įrengta asfaltuota trasa ir gėrėtis nuostabiais Lietuvos pamario ir pajūrio kraštovaizdžiais. Įmonės darbininkai birželio pabaigoje numato perduoti užsakovams Europos Sąjungos lėšomis nutiestą 20,44 km ilgio kelio juostą su kelio ženklais, turistų poilsio aikštelėmis.

Prie šios trasos prigludusiais siauresniais takais galės pasidžiaugti pajūrio gyventojai ir svečiai - pasivaikščiojimų gamtoje pėsčiomis mėgėjai.

Šiuo metu bendrovės darbininkai intensyviai tiesia naują 4 km ilgio Klaipėdos apylankos juostą nuo Jakų žiedo iki sankirtos su Liepų gatve greta Aukštesniosios žemės ūkio mokyklos. Papildoma kelio juosta sudarys geresnes ir saugesnes sąlygas keliauti pro uostamiestį iš Kauno į Palangos kurortą vykstantiems automobilininkams, nes rekonstruota magistralė gerokai praplatės, judrioje sankryžoje bus įrengtas viadukas.

Daugiausiai įmonės kelininkų pastangų pareikalaus itin svarbus šiemetinis projektas, įgyvendinamas pagal Klaipėdos miesto savivaldybės konkurso sąlygas šiaurinėje uostamiesčio dalyje. Laimėjusi rangos darbų varžytuves bendrovė įsipareigojo rekonstruoti S.Dariaus ir S.Girėno gatvę nuo geležinkelio viaduko iki sankirtos su J.Janonio gatve. Nors vėlyvas pavasaris neleido rangovams numatytu laiku pradėti remonto darbų, tačiau atsižvelgta į miesto vadovų ir gyventojų pageidavimus kuo greičiau intensyvaus transporto eismo magistralėje atkurti normalias automobilių važiavimo sąlygas. Tai bus padaryta iki šių metų rudens - žymiai greičiau negu buvo numatyta dvejų metų rangos sutartyje. Dabar čia virte verda statybininkų darbas, optimaliai panaudojamos visos įmonės kolektyvo galimybės. Su subrangovų pagalba iš rekonstruojamos kelio dalies požemio skubiai šalinami ir perkeliami į kitas vietas dujotiekio vamzdynai, elektros ir ryšių kabeliai, platinama gatvės sankasa kartu su įvažiavimo keliais į namų kiemus, atliekama daug kitų svarbių darbų, kurie leistų kuo skubiau pradėti formuoti naują gatvės dangą.

Pasak Juozo Rukšėno, įmonės darbuotojai apgailestauja, kad dėl šio remonto miestelėnai ir uostamiesčio svečiai patiria nemažai problemų, deja, kitos išeities nėra, nes patogesnio rekonstrukcijos metodo kol kas niekas nesugalvojo. Jis kviečia žmones kantriau palaukti, kol ši gatvė bus sutvarkyta, ir tada kartu su kelininkais pasidžiaugti šio darbo rezultatais.

Įmonė laimi konkursus

Vadovas pasakojo, kad pernai buvo rekonstruota ir dujofikuota bendrovės asfaltbetonio gamykla. Tai leido sumažinti aplinkos taršą ir įmonės išlaidas, susijusias su darbo ir kuro sąnaudomis, ekologinių mokesčių naštą, atpiginti kelio dangų mišinių gamybą.

Praėjusiais metais bendrovė už pusantro milijono litų įsigijo naujos vokiškos ir japoniškos kelių tiesimo ir remonto technikos. Mechanizmų parką papildė našus asfalto dangos klotuvas, suirusių dangų šalinimo freza, greideris ir buldozeris. Palyginti su anksčiau naudotais dvigubai našesni ir tobulesni įrenginiai leido gerokai padidinti kelininkų darbų spartą.

Šios priemonės padėjo įmonei laimėti rangos darbų konkursus, nes ji galėjo pasiūlyti užsakovams mažesnes įvairių rangos darbų kainas.

Be to, anot Juozo Rukšėno, konkursų organizatoriai atsižvelgia ir į tai, kad bendrovė pranoksta konkurentus kokybiniais rodikliais – jau senokai dirba pagal kompleksinės kokybės valdymo sistemos ISO 9001 standarto reikalavimus.

Visuose kelių statybos ir remonto etapuose įmonės laboratorijos darbuotojai kruopščiai analizuoja asfaltbetonio mišinių sandaros parametrus, akylai seka kelio arba šaligatvio pagrindų, daromų iš smėlio, žvyro ir skaldos sluoksnių, sutankinimo „surišimo“ būklę, siekia, kad visuose objektuose mechanizatoriai taikytų pažangiausias kelių tiesimo ir dangų įrengimo technologijas. „Klaipėdos keliai“ naudoja tik granitinės skaldos asfaltbetonį, nes tokia danga apklotos magistralės žymiai ilgiau už dolomitines garantuoja saugų ir patogų automobilių eismą.

Bendrovės vadovo nuomone, užsakovai gerai vertina ir įmonės specialistų bei mechanizatorių kvalifikaciją. Darbų vadovai ir meistrai kasmet gerina savo žinias Kelininkų asociacijos rengiamuose kursuose Vilniuje, o žiemą darbininkams įmonėje organizuojami specialūs mokymai. Nors, pasak jo, keletas gerų darbuotojų, vildamiesi didesnių uždarbių, pasuko Vakarų link, pagrindinį kelininkų branduolį įmonei pavyko išsaugoti. Juos nuramino pakankamai dideli atlyginimai, galimybė vietoje išmokti valdyti naujausią techniką, o gyventi savo namuose. Todėl specializuotuose įmonės padaliniuose iki šiol tebedirba per 200 žmonių.

Kokybiškas darbas ir sutarčių vykdymas laiku lemia gerus galutinius rezultatus. Įmonei pavyksta rasti užsakovų visoje Klaipėdos apskrityje. Palyginti su praėjusiais metais, padidėjo statybos ir remonto darbų apyvarta.

Nauji užmojai

Pasak vadovo, mechanizmų parko atnaujinimui bendrovė kasmet ketina skirti apie 2 milijonus litų. Tai labai svarbi darbo apimčių augimo prielaida, nes kelininkų įmonės mechanizatoriai susiduria su darbų sezoniškumo problema, reikalaujančia sparčių darbo tempų palankiausiais metų mėnesiais.

Bendrovė jau rengiasi įgyvendinti aplinkosaugos vadybos sistemą pagal ISO 14001 standarto reikalavimus.

Naujieji užmojai kaskart tampa aktualesni, nes Klaipėdos ir kitų miestų savivaldybės kasmet griežtina viešųjų konkursų sąlygas, nepriekaištingos darbo kokybės reikalauja ir kiti užsakovai.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra

Daugiau naujienų