- Vytenis Radžiūnas, LRT.lt
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Nors lietuviai – vokiškų automobilių mylėtojai, į automobilių turgų užsukęs jaunimas vis dažniau dairosi japoniškų ar itališkų mašinų. Be to, nebespjaunama į benzinu varomus automobilius – jų pardavimai taip pat auga.
Tokius pokyčius įžvelgia Kauno autoturgų valdančios bendrovės „Varanas“ direktorius Valentinas Naujanis. Jis skeptiškai vertina „Regitros“ pateikiamus duomenis apie automobilių statistiką Lietuvoje – tiksliausiai sužinoti, ką vairuoja lietuviai, esą galima per šventes, kai į gatves išrieda visos transporto priemonės.
„Neseniai vieną šeštadienį buvo prastas oras – lijo, tačiau turguje buvo nemažai pirkėjų. Kai susirenka konkretūs pirkėjai, kurie žino, ko nori, netrukdo ir prastas oras“, – LRT.lt sako V. Naujanis. Jo teigimu, dabar turguje automobilių dairosi ne tik lietuviai, bet latviai, estai bei lenkai, taip pat vis dažniau atvyksta ir ukrainiečiai, o tai – nauja tendencija.
„Pas juos išleistas naujas įstatymas. Jei automobilis atitinka vadinamąjį „Euro 5“ standartą ir techninius parametrus, jam taikomas mažas muitas. Taigi ukrainietis sau gali nusipirkti vieną automobilį ir muitas bus labai nedidelis. Tačiau yra viena sąlyga – jis trejus metus negali parduoti automobilio, o jei parduos – turės kompensuoti skirtumą, susidariusį dėl gautos nuolaidos“, – aiškina Kauno automobilių turgų valdančios bendrovės direktorius.
V. Naujanis teigia, kad labai laukiama meto, kai ukrainiečiai galės pirkti tiek automobilių, kiek nori, be jokių apribojimų. „Ten rinka labai „alkana“. Ukrainoje yra labai gerų automobilių arba labai senų. [Panaikinus apribojimus] ukrainiečiai gausiai pirktų automobilius tiek kitose Europos šalyse, tiek Lietuvoje“, – įsitikinęs pašnekovas.
Aktyvūs pirkėjai, pasak direktoriaus, yra ir moldavai. „Jie – aktyvūs, bet automobilius išsiveža su lietuviška registracija. Išrašomas įgaliojimas ir automobilis iškeliauja važinėti į tuos kraštus. Jie perka pigius automobilius, kurių kaina – iki 2 tūkst. eurų. Jie lyg sanitarai „išvalo“ iš Lietuvos senus automobilius. Tačiau įdomu tai, jog šie automobiliai lieka „Regitros“ duomenyse, nors realiai automobilis į Lietuvą negrįš ir tik po kurio laiko bus išregistruotas. Taigi „Regitros“ vidurkis truputį iškreiptas. Nėra taip, kad tai, kas yra „Regitros“ duomenyse, yra ir Lietuvos keliuose“, – aiškina V. Naujanis.
Pasak „Varano“ direktoriaus, geriausias būdas išsiaiškinti, ką vairuoja lietuviai, stebėti eismą per didžiąsias šventes, kai į gatves išrieda visi vairuotojai – tuomet esą ir atsispindi šalies autoparkas. „Suraskite dabar seną „Volkswagen Jetta“ ar „Golf II“ automobilį. Buvau Baltarusijoje, tai net įdomu pažiūrėti, kokių automobilių ten yra, o pas mus „Jetta“ ar „Lada“ pasirodo tik per šventes“, – kalbėdamasis su LRT.lt sako V. Naujanis.
Lietuvos pirkėjai reabilituoja benzininį variklį
Pasak V. Naujanio, po truputį keičiasi lietuvių pirkėjų įpročiai – jaunimas vis dažniau renkasi ne vokiškus automobilių modelius, bet dairosi japoniškų ar itališkų. Lietuviai dažniausiai perka 5–10 metų senumo automobilius.
„Kiekvienas ateina turėdamas vaizdinį, kokį automobilį nori įsigyti. Žinoma, daug nuperkama „Audi“, „Volkswagen“, labai sparčiai auga „Škoda“ markės automobilių pardavimai tiek fiziniams asmenims, tiek įmonėms“, – teigia V. Naujanis.
Portalui LRT.lt V. Naujanio pasiteiravus, kada turėtų gerokai atjaunėti Lietuvos autoparkas, pašnekovas teigė, jog tai priklauso nuo daugelio veiksnių.
„Žinoma, labai daug kas priklauso nuo mūsų pajamų. Tačiau svarbu atsižvelgti ir į automobilio nuvertėjimą. Sumokėk už naują automobilį 30 tūkst., o po metų liks kiek daugiau nei 20 tūkst. – automobilio kaina pradės kristi. Jei įsigysi automobilį už 6–8 tūkst. eurų, automobilis kasmet nuvertės po 1 tūkst. eurų. Žinoma, smagu važinėti su nauju automobiliu, tačiau reikia skaičiuoti ir pinigus. Kai gausime didesnius atlyginimus, kaip Vakaruose, ir liks rezervui, tuomet jaunės ir parkas“, – teigia V. Naujanis.
Dar viena jaučiama nauja tendencija, pasak Kauno automobilių turgų valdančios bendrovės direktoriaus, yra ta, kad vis labiau populiarėja benzinu varomi automobiliai.
„Anksčiau benzinu varomi automobiliai keliaudavo tik į Rusiją ir Baltarusiją, o dabar lietuviai pradeda ieškoti tokių automobilių ir juos pirkti. Naujų modelių ekonomiškumas yra geresnis, be to, žiemą patiri mažiau problemų, jei vairuoji benzininį automobilį. Kai kurių pirkėjų sprendimui įtakos turi ir triukšmo aspektas – jie tylesni už varomus dyzelinu. Taigi Lietuvos pirkėjai reabilituoja benzininį variklį“, – tendencijas pateikia V. Naujanis.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Atskleista, kiek per metus papilnėjo turtuolių piniginė: sąraše – ir V. Germanas10
Lietuvoje – šeši milijardieriai. Žurnalas „Top“ paskelbė 500 turtingiausių Lietuvos žmonių sąrašą. O šiųmečio reitingo netikėtumas – už finansinius nusikaltimus teistas ir dabar už grotų dėl &bd...
-
R. Pocius: dujų kainos kitą pusmetį turėtų išlikti stabilios
Valstybinės energetikos reguliavimo tarybos (VERT) vadovas sako, kad dujų kainos kitų metų sausį–birželį turėtų išlikti stabilios, o priešingą tendenciją lemtų geopolitiniai veiksniai. ...
-
Lietuva neįgyvendina elektronikos atliekų tvarkymo tikslų: tai lemia ne tik sąmoningumo trūkumas?
Lietuvoje elektros ir elektronikos įrangos atliekų surenkama per mažai, sako elektronikos atliekų tvarkymo ekspertai ir pažymi, kad tokią situaciją iš esmės lemia dvi priežastys – gyventojų sąmoningumo trūkumas ir nelegali tokių atlie...
-
Verslo bendruomenė steigia komisiją prieš biurokratizmą4
Šalies verslui kalbant apie biurokratines kliūtis įvairiems projektams Lietuvos verslo konfederacijos (LVK) iniciatyva steigiama visuomeninė Efektyvios valstybės komisija. Jos iniciatoriai, be to, kviečia naują Vyriausybę steigti Dvišalę ...
-
Maisto produktų importui augant, pirkėjas renkasi lietuvišką kokybę2
Periodiškai atliekamos apklausos rodo, kad šalies pirkėjai pirmenybę teikia lietuviškiems populiariausiems maisto produktams ir vertina jų kokybę. Tačiau statistiniai duomenys byloja, kad daugelio panašių gaminių vis daugiau ...
-
Kandidantas į susisiekimo ministrus E. Sabutis: vienas svarbiausių darbų – kelių fondas3
Naujiems valdantiesiems žadant įkurti naują kelių fondą ir taip didinti investicijas į kelius, kandidatas į susisiekimo ministrus Eugenijus Sabutis sako, kad tai bus vienas svarbiausių jo darbų. ...
-
VERT: gruodį didėja ir vidutinė šilumos kaina
Vidutinė centralizuotos šilumos kaina Lietuvoje gruodį sieks 7,72 cento (be PVM) už kilovatvalandę (kWh) – 7,2 proc. daugiau nei lapkritį, skelbia Valstybinė energetikos reguliavimo taryba (VERT). ...
-
L. Savickas dėl deportuojamų vietnamiečių: reikės išsiaiškinti, kaip dirba Migracijos departamentas5
Kandidatas į ekonomikos ir inovacijų ministrus Lukas Savickas sako, kad svarbu turėti lanksčią migracijos politiką, kuri siektų išlaikyti verslą kuriančius užsieniečius Lietuvoje, o ne taikytų griežčiausias sankcijas remdamasi formalumais....
-
Prezidentas iš I. Ruginienės tikisi sprendimų dėl antros pensijų pakopos2
Prezidentas iš būsimos socialinės apsaugos ir darbo ministrės Ingos Ruginienės pirmiausia tikisi sprendimų dėl galimybės anksčau laiko pasitraukti iš antros pakopos pensijų sistemos, sako šalies vadovo patarėja. ...
-
VERT patvirtino kainas: kai kuriems vartotojams nuo sausio už dujas ir elektrą teks mokėti brangiau
Valstybinė energetikos reguliavimo taryba (VERT) ketvirtadienį patvirtino maždaug 4 proc. didesnius bendrovės „Ignitis“ visuomeninius elektros tarifus 2025 metų pirmajam pusmečiui. ...