- Parengė Andrius Matuliauskas
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Partizaninės rinkodaros guru Jay'us Conardas Levinsonas, praėjusią savaitę lankęsis Lietuvoje, dalijosi patarimais, kokios priemonės įmonėms gali padėti išgyventi per sunkmetį.
Investicijos. Tradicinė rinkodara teigia, kad reikia investuoti pinigus. O imdamasis partizaninės rinkodaros, pinigų gali ir neinvestuoti. Vietoj to reikia pasitelkti savo laiką, energiją, vaizduotę ir žinias. Kai investuoji šiuos dalykus, tau nebereikia pinigų. Priemonių didinti savo verslo žinomumą gali būti labai įvairių: laiku ir vietoje įteikta vizitinė kortelė, klientams siunčiamas naujienlaiškis su įdomiomis įžvalgomis ar mieste iškabinėti skelbimai.
Detalės. Tradiciškai siekiant parduoti produktą dėmesys kreipiamas tik į pagrindines reklamos priemones: reklamą televizijoje, laikraščiuose, radijuje ar internete. Tačiau yra ir daugybė mažesnių detalių, nuo kurių gali priklausyti verslo sėkmė, pavyzdžiui, kaip darbuotojai atsiliepia telefonu, kokiais drabužiais jie vilki, ar pakankamai švarios įmonės patalpos.
Psichologija. Nereikia žiūrėti į tai, kas buvo veiksminga praeityje, aklai sekti kitais, nes tai gali visai netikti jums. Svarbiausia – savo veiksmus, kiek įmanoma, paremti psichologija. Pavyzdžiui, apie 90 proc. vartotojo sprendimų pirkti tam tikrą daiktą yra paremti pasąmone, o ją pasiekti galima nuolat kartojant, vadinasi, primenant apie save ir savo produktus.
Kryptis. Dažnai teigiama, kad klestinčios įmonės sėkmės paslaptis yra veiklos diversifikacija. Paskui tokios bendrovės kaip "Coca-Cola" nusprendžia įsigyti vyno daryklą. Kai dėl to patiria 89 mln. JAV dolerių nuostolių, vis dėlto apsisprendžia užsiimti nealkoholinių gėrimų gamyba. Be abejonės, auginti savo verslą būtina, tačiau reikia sutelkti dėmesį ir pastangas viena kryptimi ir negalvoti apie tai, kuo dar būtų galima užsiimti.
Plėtra. Klaidingai manoma, kad pajamas didinti galima tik auginant klientų būrį per tradicines reklamos priemones. Tai užtruks ilgai ir brangiai. Tuo pačiu metu reikia stengtis augti įvairiomis kryptimis: didinti klientų būrį, siekti, kad esami klientai pirktų daugiau, skatinti teigiamus jų atsiliepimus ir rekomendacijas.
Ryšys. Įmonės mano, kad sėkmingos rinkodaros rodiklis yra įvykęs pardavimas, tuo ir baigiamos visos pastangos. Vien dėl tokios nuostatos 68 proc. verslų yra praradę bent vieną klientą. Klientus jie praranda dėl to, kad nepasirūpina jais po to, kai šie išeina įsigiję pirkinį. Jeigu ką nors pardavei žmogui, tavo darbas tik prasideda, tai galimybė užmegzti ir palaikyti ryšį su klientais. Puoselėjami santykiai su klientais yra verslo sėkmės garantas. Beje, bendrovės kaip savo sėkmės įrodymą skaičiuoja uždirbtus pinigus, tačiau jį vertėtų pakeisti užmegztų kontaktų skaičiumi.
Partneriai. Remiantis tradicinės rinkodaros dėsniais, visuomet reikia stengtis išsiaiškinti konkurentus ir nušluoti juos nuo žemės paviršiaus. Tačiau XXI a. pirmiausia reikia rūpintis kitkuo – partneriais ir bendradarbiavimu. Reikia rasti į savo bendrovę panašių verslų, turinčių tokias pačias perspektyvas ir besilaikančių tų pačių standartų, ir sujungti savo pastangas rinkodaros srityje.
Lavinimas. Tradicinė rinkodara visada kalba apie ėmimą: kiek galime gauti iš kliento, kokią naudą jis įmonei atneš per ilgą laiką? Tačiau pirmiausia reikia galvoti ne apie tai, ką gali paimti, o apie tai, ką gali duoti. Kadangi gyvename informacijos amžiuje, geriausias dalykas, kurį galima duoti savo klientams, yra informacija. Todėl vienas pagrindinių rinkodaros tikslų turėtų būti klientų lavinimas. Per rinkodarą žmonėms galima suteikti žinių, kaip jie galėtų įgyvendinti savo tikslus, pavyzdžiui, uždirbti daugiau pinigų, geriau žaisti tenisą, numesti svorio ar rasti partnerį. Tinkama rinkodara suteikia šansą parodyti žmonėms, kaip jie gali įgyvendinti savo tikslus, ir pelnyti jų dėmesį.
Poreikiai. Tradicinė reklama dažnai bando atspėti, ko klientai nori. Tačiau reikia stengtis žmonėms parduoti tai, ko jiems reikia. Jeigu vartotojams parduodi tai, ko jie nori, o vėliau paaiškėja, kad produktas nepateisina lūkesčių, klientai kaltins tave, nes jiems pardavei blogą daiktą. Tačiau jei klientams parduosi tai, ko jiems iš tiesų tuo metu reikia, jie visada tai atsimins ir įvertins.
Sutikimas. Anksčiau produktą buvo galima parduoti vien jį pareklamavus. Dabar visa, ką gali rinkodara, tai užsitikrinti žmonių sutikimą, kad jie sutinka gauti daugiau reklaminės informacijos iš tavęs. Daugelis žmonių sutikimo neduos. Tik 4 proc. norės įsigyti tavo produktą. Kiti 4 proc. norės sužinoti daugiau apie tai, ką tu parduodi. Likusiems 92 proc. tu paprasčiausiai šiuo metu nerūpi. Taigi rinkodara pirmiausia turi būti naudojama identifikuoti tikslinei auditorijai, o gavus šios sutikimą, visas savo reklamos pastangas nukreipti į ją. Taip galima efektyviai sumažinti reklamos išlaidas ir padidinti pajamas.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Atskleista, kiek per metus papilnėjo turtuolių piniginė: sąraše – ir V. Germanas10
Lietuvoje – šeši milijardieriai. Žurnalas „Top“ paskelbė 500 turtingiausių Lietuvos žmonių sąrašą. O šiųmečio reitingo netikėtumas – už finansinius nusikaltimus teistas ir dabar už grotų dėl &bd...
-
R. Pocius: dujų kainos kitą pusmetį turėtų išlikti stabilios
Valstybinės energetikos reguliavimo tarybos (VERT) vadovas sako, kad dujų kainos kitų metų sausį–birželį turėtų išlikti stabilios, o priešingą tendenciją lemtų geopolitiniai veiksniai. ...
-
Lietuva neįgyvendina elektronikos atliekų tvarkymo tikslų: tai lemia ne tik sąmoningumo trūkumas?
Lietuvoje elektros ir elektronikos įrangos atliekų surenkama per mažai, sako elektronikos atliekų tvarkymo ekspertai ir pažymi, kad tokią situaciją iš esmės lemia dvi priežastys – gyventojų sąmoningumo trūkumas ir nelegali tokių atlie...
-
Verslo bendruomenė steigia komisiją prieš biurokratizmą4
Šalies verslui kalbant apie biurokratines kliūtis įvairiems projektams Lietuvos verslo konfederacijos (LVK) iniciatyva steigiama visuomeninė Efektyvios valstybės komisija. Jos iniciatoriai, be to, kviečia naują Vyriausybę steigti Dvišalę ...
-
Maisto produktų importui augant, pirkėjas renkasi lietuvišką kokybę2
Periodiškai atliekamos apklausos rodo, kad šalies pirkėjai pirmenybę teikia lietuviškiems populiariausiems maisto produktams ir vertina jų kokybę. Tačiau statistiniai duomenys byloja, kad daugelio panašių gaminių vis daugiau ...
-
Kandidantas į susisiekimo ministrus E. Sabutis: vienas svarbiausių darbų – kelių fondas3
Naujiems valdantiesiems žadant įkurti naują kelių fondą ir taip didinti investicijas į kelius, kandidatas į susisiekimo ministrus Eugenijus Sabutis sako, kad tai bus vienas svarbiausių jo darbų. ...
-
VERT: gruodį didėja ir vidutinė šilumos kaina
Vidutinė centralizuotos šilumos kaina Lietuvoje gruodį sieks 7,72 cento (be PVM) už kilovatvalandę (kWh) – 7,2 proc. daugiau nei lapkritį, skelbia Valstybinė energetikos reguliavimo taryba (VERT). ...
-
L. Savickas dėl deportuojamų vietnamiečių: reikės išsiaiškinti, kaip dirba Migracijos departamentas5
Kandidatas į ekonomikos ir inovacijų ministrus Lukas Savickas sako, kad svarbu turėti lanksčią migracijos politiką, kuri siektų išlaikyti verslą kuriančius užsieniečius Lietuvoje, o ne taikytų griežčiausias sankcijas remdamasi formalumais....
-
Prezidentas iš I. Ruginienės tikisi sprendimų dėl antros pensijų pakopos1
Prezidentas iš būsimos socialinės apsaugos ir darbo ministrės Ingos Ruginienės pirmiausia tikisi sprendimų dėl galimybės anksčau laiko pasitraukti iš antros pakopos pensijų sistemos, sako šalies vadovo patarėja. ...
-
VERT patvirtino kainas: kai kuriems vartotojams nuo sausio už dujas ir elektrą teks mokėti brangiau
Valstybinė energetikos reguliavimo taryba (VERT) ketvirtadienį patvirtino maždaug 4 proc. didesnius bendrovės „Ignitis“ visuomeninius elektros tarifus 2025 metų pirmajam pusmečiui. ...