- Parengė Andrius Matuliauskas
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Partizaninės rinkodaros guru Jay'us Conardas Levinsonas, praėjusią savaitę lankęsis Lietuvoje, dalijosi patarimais, kokios priemonės įmonėms gali padėti išgyventi per sunkmetį.
Investicijos. Tradicinė rinkodara teigia, kad reikia investuoti pinigus. O imdamasis partizaninės rinkodaros, pinigų gali ir neinvestuoti. Vietoj to reikia pasitelkti savo laiką, energiją, vaizduotę ir žinias. Kai investuoji šiuos dalykus, tau nebereikia pinigų. Priemonių didinti savo verslo žinomumą gali būti labai įvairių: laiku ir vietoje įteikta vizitinė kortelė, klientams siunčiamas naujienlaiškis su įdomiomis įžvalgomis ar mieste iškabinėti skelbimai.
Detalės. Tradiciškai siekiant parduoti produktą dėmesys kreipiamas tik į pagrindines reklamos priemones: reklamą televizijoje, laikraščiuose, radijuje ar internete. Tačiau yra ir daugybė mažesnių detalių, nuo kurių gali priklausyti verslo sėkmė, pavyzdžiui, kaip darbuotojai atsiliepia telefonu, kokiais drabužiais jie vilki, ar pakankamai švarios įmonės patalpos.
Psichologija. Nereikia žiūrėti į tai, kas buvo veiksminga praeityje, aklai sekti kitais, nes tai gali visai netikti jums. Svarbiausia – savo veiksmus, kiek įmanoma, paremti psichologija. Pavyzdžiui, apie 90 proc. vartotojo sprendimų pirkti tam tikrą daiktą yra paremti pasąmone, o ją pasiekti galima nuolat kartojant, vadinasi, primenant apie save ir savo produktus.
Kryptis. Dažnai teigiama, kad klestinčios įmonės sėkmės paslaptis yra veiklos diversifikacija. Paskui tokios bendrovės kaip "Coca-Cola" nusprendžia įsigyti vyno daryklą. Kai dėl to patiria 89 mln. JAV dolerių nuostolių, vis dėlto apsisprendžia užsiimti nealkoholinių gėrimų gamyba. Be abejonės, auginti savo verslą būtina, tačiau reikia sutelkti dėmesį ir pastangas viena kryptimi ir negalvoti apie tai, kuo dar būtų galima užsiimti.
Plėtra. Klaidingai manoma, kad pajamas didinti galima tik auginant klientų būrį per tradicines reklamos priemones. Tai užtruks ilgai ir brangiai. Tuo pačiu metu reikia stengtis augti įvairiomis kryptimis: didinti klientų būrį, siekti, kad esami klientai pirktų daugiau, skatinti teigiamus jų atsiliepimus ir rekomendacijas.
Ryšys. Įmonės mano, kad sėkmingos rinkodaros rodiklis yra įvykęs pardavimas, tuo ir baigiamos visos pastangos. Vien dėl tokios nuostatos 68 proc. verslų yra praradę bent vieną klientą. Klientus jie praranda dėl to, kad nepasirūpina jais po to, kai šie išeina įsigiję pirkinį. Jeigu ką nors pardavei žmogui, tavo darbas tik prasideda, tai galimybė užmegzti ir palaikyti ryšį su klientais. Puoselėjami santykiai su klientais yra verslo sėkmės garantas. Beje, bendrovės kaip savo sėkmės įrodymą skaičiuoja uždirbtus pinigus, tačiau jį vertėtų pakeisti užmegztų kontaktų skaičiumi.
Partneriai. Remiantis tradicinės rinkodaros dėsniais, visuomet reikia stengtis išsiaiškinti konkurentus ir nušluoti juos nuo žemės paviršiaus. Tačiau XXI a. pirmiausia reikia rūpintis kitkuo – partneriais ir bendradarbiavimu. Reikia rasti į savo bendrovę panašių verslų, turinčių tokias pačias perspektyvas ir besilaikančių tų pačių standartų, ir sujungti savo pastangas rinkodaros srityje.
Lavinimas. Tradicinė rinkodara visada kalba apie ėmimą: kiek galime gauti iš kliento, kokią naudą jis įmonei atneš per ilgą laiką? Tačiau pirmiausia reikia galvoti ne apie tai, ką gali paimti, o apie tai, ką gali duoti. Kadangi gyvename informacijos amžiuje, geriausias dalykas, kurį galima duoti savo klientams, yra informacija. Todėl vienas pagrindinių rinkodaros tikslų turėtų būti klientų lavinimas. Per rinkodarą žmonėms galima suteikti žinių, kaip jie galėtų įgyvendinti savo tikslus, pavyzdžiui, uždirbti daugiau pinigų, geriau žaisti tenisą, numesti svorio ar rasti partnerį. Tinkama rinkodara suteikia šansą parodyti žmonėms, kaip jie gali įgyvendinti savo tikslus, ir pelnyti jų dėmesį.
Poreikiai. Tradicinė reklama dažnai bando atspėti, ko klientai nori. Tačiau reikia stengtis žmonėms parduoti tai, ko jiems reikia. Jeigu vartotojams parduodi tai, ko jie nori, o vėliau paaiškėja, kad produktas nepateisina lūkesčių, klientai kaltins tave, nes jiems pardavei blogą daiktą. Tačiau jei klientams parduosi tai, ko jiems iš tiesų tuo metu reikia, jie visada tai atsimins ir įvertins.
Sutikimas. Anksčiau produktą buvo galima parduoti vien jį pareklamavus. Dabar visa, ką gali rinkodara, tai užsitikrinti žmonių sutikimą, kad jie sutinka gauti daugiau reklaminės informacijos iš tavęs. Daugelis žmonių sutikimo neduos. Tik 4 proc. norės įsigyti tavo produktą. Kiti 4 proc. norės sužinoti daugiau apie tai, ką tu parduodi. Likusiems 92 proc. tu paprasčiausiai šiuo metu nerūpi. Taigi rinkodara pirmiausia turi būti naudojama identifikuoti tikslinei auditorijai, o gavus šios sutikimą, visas savo reklamos pastangas nukreipti į ją. Taip galima efektyviai sumažinti reklamos išlaidas ir padidinti pajamas.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Seimo Biudžeto ir finansų komitete – kitų metų biudžeto svarstymas
Kadenciją baigiantis Seimo Biudžeto ir finansų komitetas (BFK) trečiadienį svarstys 2025 metų valstybės biudžeto projektą. ...
-
Vilniaus rajono savivaldybė Bezdonių aikštelę ir sklypus Riešėje skirs gyventojų poreikiams
Vilniaus rajono savivaldybės taryba nusprendė Bezdonyse esančios aikštelės teritoriją ir du Riešės žemės sklypus pritaikyti visuomenės poreikiams. ...
-
EK turėtų išmokėti Lietuvai dar 463 mln. eurų RRF subsidijos bei paskolos
Europos Komisija (EK) preliminariai teigiamai įvertino trečią Lietuvos prašymą išmokėti dalį paramos bei paskolos iš Europos Sąjungos (ES) Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano (RRF). ...
-
V. Lopeta palieka „Swedbank“4
Vieno didžiausių bankų Lietuvoje „Swedbank“ Komunikacijos ir tvarumo tarnybos vadovas Valdas Lopeta traukiasi iš pareigų. ...
-
Ekspertai apie pirmąsias šildymo sąskaitas: džiaugtis dar anksti1
Gyventojus jau pasiekė pirmosios šildymo sąskaitos. Tiesa, šiemet pirmą kartą jos stebina maloniai. Sostinėje šilumos kilovatvalandė pigo trečdaliu. Tiesa, ekspertai atviri – džiaugtis gerokai mažesnėmis sąskaitomis dar an...
-
Ekonomistai skeptiškai vertina būsimos Vyriausybės žadamus pokyčius1
Pirmadienį pasirašius būsimos valdančiosios koalicijos sutartį, ekonomistai įvertino naujosios valdžios žadamus pokyčius. Nors ekspertai sako pritariantys poreikiui didinti valstybės biudžeto pajamas, jie įspėja, kad planuojami pokyčiai gal...
-
Juodąjį penktadienį kviečia pakeisti Žaliuoju1
Kasmet visame pasaulyje minint Juodąjį penktadienį, šiemet asociacija „Investors’ Forum“ kartu su partneriais kviečia atkreipti dėmesį į tvaresnį bet atsakingesnį vartojimą tądien minint Žaliąjį penktadienį. ...
-
V. Ąžuolas siūlo valstybės biudžete numatyti beveik 17 mln. eurų Mažeikių sporto arenos statybai2
Seimo narys, „valstietis“ Valius Ąžuolas registravo pasiūlymą 2025–2027 metų valstybės biudžeto projektui, kuriuo siūloma skirti 16,87 mln. eurų planuojamam statyti Mažeikių sporto ir pramogų centrui. ...
-
LEA: vidutinė elektros energijos kaina „Nord Pool“ išaugo 5,5 proc.
Vidutinė elektros energijos kaina „Nord Pool“ biržoje pirmoje lapkričio pusėje buvo 5,5 proc. didesnė nei spalio mėnesį ir siekė 0,096 Eur/kWh be PVM. Lietuvos energetikos agentūros (LEA) duomenimis, praėjusios savaitės vidutinė elektro...
-
Lietuviai nuogąstauja, kad atvykėliai perims darbo vietas: ar tai realu?24
Lietuvoje daugėjant imigrantų, tautiečių požiūris į juos, deja, keičiasi į blogąją pusę. Lietuviai nuogąstauja, kad atvykėliai perims darbo vietas, apkraus socialinių paslaugų sistemą ar bus linkę daryti nusikaltimus. Apie tai, kiek pagrįsto...