Įvertino siūlomą automobilių taršos mokestį: tai yra gyventojų apgavystė

Seimo Ekonomikos komiteto pirmininko pavaduotojo, socialdemokrato Gintauto Palucko teigimu, socialdemokratai nelinkę palaikyti valdančiųjų siūlomo automobilių apmokestinimo modelio, nes prie taršos mažinimo jis  „visiškai neprisidės“.

„Dabar siūlomas ne taršos, o turto mokestis. Ir tai yra didžioji gyventojų apgavystė. Mokestis niekaip nepakeistų didelės kubatūros automobilių savininkų, galinčių susimokėti ir turinčių pinigų, įpročių. Tuo tarpu tie, kurie gauna mažesnes pajamas, nuo tokio mokesčio nukentėtų daug labiau, o jų įpročių pakeisti taip pat nepavyks. Bet ne dėl to, jog jie nenori mažiau taršių automobilių, bet todėl, jog to negali sau leisti. Jie neturi galimybės gyventi kitaip“, – teigia G. Paluckas.

Pasak Seimo Socialdemokratų partijos frakcijos nario, dabartinis pasiūlymas aplinkosauginiu požiūriu yra „netaiklus ir beprasmis“, o socialiniu – neteisingas, nes labiausiai paveiks gaunančius mažesnes pajamas.

Dabar siūlomas ne taršos, o turto mokestis. Ir tai yra didžioji gyventojų apgavystė. Mokestis niekaip nepakeistų didelės kubatūros automobilių savininkų, galinčių susimokėti ir turinčių pinigų, įpročių.

„Toks mokestis labiausiai „guls“ ant regionų, mažesnių miestelių gyventojų, kurie tiesiog neturi pasirinkimo ir važinėja senu, sąlyginai taršiu automobiliu. Galų gale, asmenys, važinėjantys su 5 litrų tūrio variklį turinčiu BMW, susimokės ir toliau važinės, nes gali sau tai leisti“, – pabrėžia socialdemokratas.

G. Palucko teigimu, tie, kurie automobilį naudoja kelias savaites per metus, likusį laiką jį laiko garaže, mokestį, pagal siūlomą tvarką, taip pat turės mokėti, nors jis teršia nepalyginamai mažiau nei jo pavyzdžiu minėtas, tarkime, penkių litrų tūrio BMW.

Parlamentaro siūlymu, norint mažinti automobilių išmetamą taršą būtų galima peržiūrėti kuro akcizus ir iš jų gautas lėšas investuoti į visų regionų, ne tik didmiesčių, viešojo transporto sistemas bei raginti keisti komercinio transporto priemones.

„Akcizas yra ta priemonė, kurią reikia naudoti, o gaunamas pajamas nukreipti į viešojo transporto – troleibusų ir autobusų – sistemas ne tik didmiesčiuose, o ypač regionuose, mažesniuose miesteliuose. Jeigu norime mažinti taršą transporto sektoriuje, turime pradėti nuo lengviausių, greičiausiai įgyvendinamų ir efektyviausių aspektų – visos Lietuvos savivaldybių autobusų parkų bei komercinio transporto“, – mano G. Paluckas.

Aplinkos ministerijos siūlymu vienkartinis registracijos (taršos) mokestis gali siekti nuo 115 eurų iki 2258 eurų, o kasmetinis mokestis už naudojimą (taršą) – nuo 29 iki 564 eurų.

Motorinių transporto priemonių registracijos mokesčio įstatymo pakeitimus planuojama svarstyti Seimo rudens sesijoje.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Vladas

Vladas  portretas
Tarša. Idiotai!! Tie kalneliai, turi stabdyt, po to, kad iki 50 km/h įsibėgėti turi biški ekscialeratoriu paspaust, o keliai kelialiai Vilniuje??!?? Babach, Babach!!! Ir tokių būdų kovojama už ekologiją??? Norvegai jau verkia-trūksta el. energijos, dėl elmobiliu.

Avinai

Avinai portretas
Labotoriniai tirimai sako kad bendzinis variklis tarsesnis uz dizelinius,o viriausibe nori apmokestinti dizeliunius .o elektrini automobili pagaminti 2daugiau tarsos nei 10metu pravazineti su dizelinu. Ir dar reikia tureti 2 elektrinius automobilius vienas darbe o kitas namie su viena parvaziuji dedi krauti. Kad normaliai tenkintu porikius. Arba prie elektrinio automobiliu prisikabinti bendzinini generaturiu ir krautis kelije tai kur cia ekologija Niekas nekalba apietai kad 1 lektuvas praskrides per lietuva co ismeta tiek kie klaipedos miestas visa diena vazinedamas ismeta co. O gal karves apmokestinti co mokesti nusisiko 1kleskas 30 g co bet neina paimti pinigu o is zmogaus tai eina paimti pinigus.nes mes dibilai.pasake moketi ir begam moketi .STOP. ar nors vienas isjusu zino kas mazina co tai miskai musu miskai.tai yra medziai kaip kempine sugeria i aplinka ismesta co. O is mokiescio uz tarsa surinkti pinigai ar bus nor vienas medis pasodintas.

Europa

Europa portretas
Tai grynai mokestis už orą,ką toliau apmokestins....gal lietų,kaip pasakoj apie čipolina.. .
VISI KOMENTARAI 16
  • Skelbimai
  • Pranešk
    naujieną
  • Portalo
    svečias
  • Orai
  • TV
    programa
  • Žaidimai
  • Horoskopai
  • Facebook
  • Twitter
  • RSS

Galerijos

Daugiau straipsnių