Įspėja dėl fiktyvių elektroninių parduotuvių

  • Teksto dydis:

Pastarosiomis dienomis Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (toliau – Tarnyba) sulaukia vartotojų prašymų bei pasiteiravimų dėl elektroninėje parduotuvėje www.telemaxi.lt užsakytų, tačiau nepristatytų prekių.

Tarnyba ragina vartotojus išlikti budriems ir teikia kelis svarbiausius patarimus apie tai, kaip išvengti galimai fiktyvių internetinių parduotuvių.

Patikrinkite, kokia informacija yra nurodoma apie pardavėją. Pardavėjas privalo nurodyti buveinės adresą, telefono, fakso numerius, el. pašto adresą, kuriais vartotojas gali susisiekti su pardavėju. Nerizikuokite pirkti elektroninėse parduotuvėse, kurios susisiekimui pateikia tik el. pašto adresą ar kreipimosi formą tiesiogiai internete.

Jeigu prekės kaina yra gerokai mažesnė, nei įprasta rinkoje, taip pat neapsigaukite. Labai tikėtina, kad tai sukčiai.

Įsitikinkite, kad tinklalapis yra registruotas.

Atkreipkite dėmesį, ar tinklalapyje pateikta informacija yra rišli, o ne išversta automatinio vertimo programos pagalba.

Patikrinkite atsiliepimus apie elektroninę parduotuvę, iš kurios ketinate pirkti. Jei abejojate dėl internetinės parduotuvės patikimumo, patikrinkite informaciją apie pardavėjo veiklą Registrų centro ir Valstybinės mokesčių inspekcijos interneto svetainėse.

Jei yra galimybė pinigus sumokėti atsiimant prekes, rinkitės tokį atsiskaitymo būdą, taip pat nesiųskite grynųjų pinigų ir nesinaudokite piniginių perlaidų bendrovių paslaugomis, nes iškilus nesklandumų neturėsite galimybės jų susigrąžinti. Saugiau naudoti kreditinę kortelę.

Pardavėjo pareiga pristatyti prekę

Tarnyba primena, kad vadovaujantis Civiliniu kodeksu, pardavėjas privalo  ne vėliau kaip per 30 dienų nuo sutarties sudarymo dienos (jeigu nebuvo susitaria kitaip) pristatyti daiktus juos perduodant pirkėjui arba perleidžiant pirkėjui jų valdymą. Tuo atveju, jeigu pardavėjas nepagrįstai atsisako perduoti daiktus vartotojui, vartotojas turi teisę atsisakyti vykdyti pirkimo–pardavimo sutartį ir reikalauti atlyginti nuostolius.

Kaip elgtis nukentėjus?

Vartotojas, kuriam nebuvo pristatytos jo užsakytos prekės, pirmiausia privalo raštu kreiptis į pardavėją ir nurodyti savo reikalavimą. Pardavėjas privalo neatlygintinai išnagrinėti vartotojo kreipimąsi ir, kai nesutinka su vartotojo reikalavimais, privalo ne vėliau kaip per 14 dienų nuo vartotojo kreipimosi gavimo dienos, pateikti vartotojui išsamų motyvuotą rašytinį atsakymą, pagrįstą dokumentais. Jei per 14 kalendorinių dienų nuo vartotojo kreipimosi į pardavėją vartotojui nėra pateikiamas atsakymas, arba pardavėjo atsakymas vartotojo netenkina, vartotojas turi teisę kreiptis į Valstybinę vartotojų teisių apsaugos tarnybą dėl ginčo nagrinėjimo alternatyvia (ne teismo) ginčų nagrinėjimo tvarka. Taip pat siūloma kuo skubiau kreiptis į savo banką bei pasiteirauti dėl pinigų susigrąžinimo galimybės.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių