- Eleonora Budzinauskienė, ELTA
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Auganti infliacija, kylančios degalų kainos, tolimųjų reisų vairuotojų trūkumas, Mobilumo paketo reikalavimai transporto ir logistikos įmonėms brangina teikiamų paslaugų kaštus, todėl jau liepą jos bus priverstos vėl kelti pervežimo paslaugų kainas. Prognozuojama, kad pervežimai gali brangti penktadaliu ir daugiau. Tai lems dar labiau augančias maisto produktų, tekstilės, medienos, pramonės produkcijos kainas, o šį kainų šuolį vėl pajus gyventojai.
Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos „Linava“ viceprezidentas Vytas Bučinskas sako, kad krovinių pervežimų kainos kyla dėl kelių priežasčių, o didžiausią įtaką turi pabrangę degalai, kurių kainos kasdien siekia rekordus.
„Pervežimų versle degalų kaina sudaro didžiąją galutinės paslaugos kainos dalį, todėl ji kyla brangstant jos sudedamosioms dalims. Be to, brangsta ir vilkikai, kuriais pristatomos prekės klientams ir kuriuos vis sunkiau įsigyti, nes jų tenka laukti vis ilgiau. Dėl augančios infliacijos kyla ir transporto priemonių detalių, aptarnavimo, draudimo paslaugų kainos. Pervežimų kainos didėjimą lemia ir Mobilumo paketo reikalavimai, nes daliai jų išpildyti reikia įdarbinti daugiau tolimųjų reisų vilkikų vairuotojų“, – sakė V. Bučinskas.
Jo teigimu, būtent todėl jau liepą pervežimai brangs apie 20 proc., o tai labiausiai pajus žmonės, perkantys prekes, gaminius, užsakantys įvairias paslaugas.
„Dalis vežėjų pervežimus jau pabrangino, kiti ketina tai padaryti netolimoje ateityje. Įvairių prekių pardavėjai ir prekybininkai, mokantys brangiau už krovinių pristatymą, taip pat yra priversti didinti prekių kainas, o tai vis labiau jaučia vartotojai“, – sakė V. Bučinskas.
„Linavos“ prezidiumo narys Artūras Telmentas sako, kad dėl brangstančių degalų, Mobilumo paketo reikalavimų, įpareigojančių vilkiką kas 8 savaites grąžinti į kilmės šalį, kylančių vairuotojų atlyginimų vežėjams kyla didžiulių ekonominių iššūkių, todėl Vyriausybė ir atsakingos ministerijos turėtų lanksčiau ieškoti priemonių infliacijai suvaldyti, o ne papildomai kurti sunkumus transporto verslui.
„Priemonių suvaldyti augančias paslaugų kainas yra. Pavyzdžiui, panaikinti kvotas trūkstamai tolimųjų reisų vairuotojų profesijai, supaprastinti ilgas procedūras įdarbinant naujus vairuotojus iš trečiųjų šalių. Taip pat mažinti akcizą degalams ir grąžinti vežėjams dalį sumokėto akcizo, kas yra įprasta praktika Vakarų Europos šalyse. Jei valstybė taikytų kompensacinius mechanizmus ir kitas antiinfliacines priemones, tai leistų bent iš dalies amortizuoti augančias išlaidas verslui, o gyventojai parduotuvėse galėtų įsigyti pigesnių prekių“, – teigė A. Telmentas.
Pasak jo, dėl palankesnių verslui sąlygų, greitesnių trečiųjų šalių piliečių įdarbinimo procedūrų, dalis Lietuvos transporto įmonių ir toliau kelia veiklas į Lenkiją, kitas Vakarų Europos valstybes.
„Dalis įmonių jau persikėlė į Lenkiją, kur trečiųjų šalių piliečius galima įdarbinti per savaitę vietoj Lietuvoje įprastų kelių mėnesių. Lenkai supranta, kad tolimųjų reisų vairuotojai – ekonomikos variklis, todėl, priešingai nei Lietuvoje, leidžia įdarbinti ir Baltarusijos piliečius. Kai kurios įmonės jau žvalgosi galimybių Latvijoje. Didesnės įmonės savo filialus jau atidarė Vokietijoje, Olandijoje, Belgijoje“, – pabrėžė A. Telmentas.
Apie tikėtiną kainų šuolį, jei nebus numatyta priemonių, kaip kompensuoti brangstančius degalus, dar šiemet kovą įspėjo Tarptautinė kelių transporto sąjunga (angl. International Road Union, IRU), kurios narė yra asociacija „Linava“. Tuomet IRU kvietė pasaulio vyriausybes mažinti akcizus degalams, siekiant išvengti ekonominės krizės ir staigaus kainų šuolio. „Linava“ tada ragino atsakingas šalies institucijas išgirsti šį IRU kvietimą.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Asociacijos: santykių nutraukimas su Kinija paveiktų Lietuvos konkurencingumą
Kinijai pareiškus apie nutraukiamus ryšius su Lietuva susisiekimo srityje, Nacionalinės aviacijos asociacijos vadovas sako, kad šalies aviacija tiesioginių ryšių su Kinija neturi, tačiau tokie veiksmai gali paveikti šalie...
-
Paradoksas: Lietuvoje – rekordiškai daug turistų, nors užsienyje skelbiama, esą čia nebesaugu2
Paradoksali situacija – jau kurį laiką iš verslininkų girdime, kad ir Vilniuje, ir visoje Lietuvoje turistų nėra. Iš užsienio atkeliauja blogi straipsniai, kad Lietuva yra nesaugi šalis, tačiau naujausia statistika rodo visi&s...
-
Daugėja bankrotų ir masinių atleidimų: ar nebus kaip 2008-aisiais?3
Lietuvoje daugėja įmonių bankrotų, labiausiai didmeninėje ir mažmeninėje prekyboje, automobilių remonte, statybose ir apgyvendinimo, maitinimo paslaugas teikiančiose įmonėse. Taip pat daugėja ir masinių darbuotojų atleidimų. Per šiuos met...
-
Po viceministrės vizito Taivane Kinija nutraukia ryšius su Lietuva susisiekimo srityje50
Reaguodama į susisiekimo viceministrės vizitą Taivane šią savaitę Kinija pareiškė įvedanti jai sankcijas ir nutraukianti bendradarbiavimą su ministerija ir apskritai susisiekimo srityje su Lietuva, penktadienį pranešė naujienų a...
-
Lietuvoje beveik susilygino benzino ir dyzelino kaina
Pastarąją savaitę, rugpjūčio 1 – 8 dienomis, vidutinės benzino ir dyzelino kainos visose lyginamose šalyse sumažėjo. Benzino vidutinė kaina daugiausiai sumažėjo Lenkijoje (0,08 Eur/l arba 5,0 proc.), mažiausiai – Latvijoje (0,02 ...
-
V. Sinius: valdžia turi aiškiai pasakyti, ar Kaliningrado tranzitas yra valstybei svarbus2
Lietuvos institucijoms ir komerciniams bankams aiškinantis, kaip aptarnauti Rusijos mokėjimus už sankcionuotų prekių tranzitą į Kaliningradą per Lietuvą, nuo rugsėjo šiuos mokėjimus ketinančio nutraukti Šiaulių banko vadovas sa...
-
Mokėjimams už Kaliningrado tranzitą bankai reikalauja išimties, kuri teisiškai nereikalinga
Komerciniai bankai, prieš priimdami sprendimą vykdyti mokėjimus už tranzitu į Kaliningradą keliaujančias rusiškas prekes, pirmiausiai nori sulaukti atitinkamų šalies institucijų patvirtinimo, kad tokios transakcijos būtų laikomos...
-
Jurbarko rajone – ekstremali situacija dėl afrikinio kiaulių maro4
Plintant afrikiniam kiaulių marui Jurbarko rajono savivaldybė paskelbė ekstremalią situaciją. Pasak rajono mero, siekiama apsaugoti rajone esančius ūkius, kuriuose laikoma apie 35 tūkst. kiaulių. ...
-
Turgavietėse – patikrinimai: už dyką dalijantiems plastikinius maišelius gresia baudos6
Rugpjūčio mėnesį Aplinkos apsaugos inspekcija vykdo patikrinimus Lietuvos turgavietėse, siekiant patikrinti, ar prekybininkai neatlygintinai nedalija lengvų plastiko maišelių. Už pažeidimus gresia baudos, praneša LNK. ...
-
A. Armonaitė apie paskirstyto pelno mokestį: palaikymo Vyriausybėje nėra labai daug3
Diskusijos dėl paskirstyto pelno mokesčio modelio vyksta ir toliau, sako ekonomikos ir inovacijų ministrė Aušrinė Armonaitė. Nors ji teigia neketinanti atsitraukti nuo idėjos atsisakyti įmonių veikloje panaudojamo pelno apmokestinimo, tačiau k...