Iki oro uosto – per 12 minučių

Iki oro uosto – per 12 minučių

2008-07-31 09:00

Jei viskas vyks kaip planuojama, jau šį rudenį tarp geležinkelio stoties ir oro uosto pradės riedėti traukinys. Dėl to kelionė nuo miesto centro iki oro uosto gerokai sutrumpės.

Tai vakar prieš Tarptautiniame Vilniaus oro uoste (TVOU) vykusį pasitarimą patvirtino ir susisiekimo ministerijos sekretorė Liudmila Zumerienė ir oro uosto bei „Lietuvos geležinkelių“ vadovai.
Susisiekimo ministerijos iniciatyva įgyvendinamas projektas jau eina į pabaigą. Oro uoste priešais keleivių terminalą statomas peronas, platinami takai ir pritaikoma infrastruktūra.

Naujoje stotelėje bus įrengtas peronas su stogine keleiviams, prie jo nusileisti reikalingi laiptai ir liftas, kuriame telpa apie 15 žmonių, keleivių informavimo sistema, apšvietimas ir vaizdo stebėjimo kameros. Stotelė bus įrengta atsižvelgiant į negalia turinčių keleivių poreikius.

Važinės visą dieną

Pasak „Lietuvos geležinkelių“ generalinio direktoriaus pavaduotojo Albino Ragausko, tarp oro uosto ir stoties važinės specialus vieno vagono traukinys. Jame numatyta 90 sėdimų ir tiek pat stovimų vietų.
Tikimasi, kad Lenkijoje gaminamas traukinys Lietuvą pasieks rugsėjo–spalio mėnesiais. Tuo metu turėtų būti baigiami ir perono statybos darbai.
Planuojama, kad atidarius jungtį, traukinys maršrutu stotis–oro uostas per dieną riedės apie 60 kartų – numatyta 30 reisų iš Vilniaus ir 31 reisas iš oro uosto. Jis turėtų važinėti kas 15 minučių per piką ir maždaug kas 50 minučių kitu laiku.
„Atstumas nuo oro uosto iki Vilniaus centrinės geležinkelio stoties yra vos 4,3 km. Taigi kelionė truks ne ilgiau kaip 12 minučių“, – sakė A.Ragauskas.

Jungties kaina – 8 mln. litų

„Ši idėja kilo dar prieš keletą metų, tačiau viskas buvo ilgai derinama. Dabar jau sukurtas techninis projektas, užsakyti riedmenys ir darbai sparčiai juda. Netrukus oro uostą kur kas greičiau galės pasiekti ir vilniečiai, ir miesto svečiai. Manau, tai ypač aktualu atvykstantiems autobusais ar traukiniais“, – kalbėjo L.Zumerienė.
Viso projekto kaina – apie 8 mln. litų. Įrengti peroną ir infrastruktūrą kainuos per 2 mln. litų, traukinys – dar 6 mln. litų. Didžiąją dalį lėšų skiria „Lietuvos geležinkeliai“. TVOU skirs tik apie 400 tūkst. litų infrastruktūrai oro uosto teritorijoje įrengti.
Vilniaus oro uostas bus vienintelis Baltijos šalyse, turintis tiesioginę geležinkelio jungtį su miesto centru.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra

Daugiau naujienų