Beveik 250 mln. latų (1,2 mlrd. litų) vertės pirmo Latvijoje greitkelio statybos projektas išjudino didžiausias visos Europos kelių statybos bendroves. Tarp pretendentų į šį projektą – ir Lietuvos "Panevėžio keliai" bei "Kauno tiltai".
Kaip skelbia Latvijos verslo laikraštis "Biznes&Baltija", greitkelis projektą laimėjusiems kelininkams taps tramplinu į Latvijos rinką. Stambiu kelių statybos projektu susidomėjo net milijardus eurų metinę apyvartą turinčios Europos bendrovės. Paraiškas pateikė penki konsorciumai, kurių kiekvienas sudarytas iš keleto skirtingų šalių bendrovių. Tarp pretendentų – Portugalijos, Vokietijos, Didžiosios Britanijos, Austrijos, Italijos, Suomijos, Belgijos, Lietuvos ir pačios Latvijos kelininkai.
Lietuvos "Kauno tiltų" (valdoma "Tiltra Group"), "Kelprojekto" ir "Panevėžio kelių" konsorciumą papildė dar dvi Lenkijos bendrovės: TILTRA kelių ir tiltų įmonė "Bialystok" bei Kelių ir tiltų eksploatavimo įmonė.
"Svarbu, kad Lietuvos bendrovės pirmą kartą dalyvauja tokiame dideliame tarptautiniame konkurse. Tikimės įgyti naujos patirties naujoje rinkoje. Tai ne paskutinis tarptautinis projektas, kuriame dalyvaujame – ieškosime galimybių dalyvauti panašiuose infrastruktūros projektuose ir kitose Europos šalyse bei dar toliau", – BNS sakė "Tiltros Group" valdybos narys ir "Kauno tiltų" generalinis direktorius Nerijus Eidukevičius.
Paraiškas priimti baigta šią savaitę. Dviejų etapų konkursas uždaras. Pirmame etape atrenkami kandidatai, o antrame vertinami techniniai ir finansiniai siūlymai, priimamas sprendimas, skelbiami uždaro konkurso rezultatai ir pasirašomas susitarimas. Užsakymą gavusi kompanija per ketverius metus turės suprojektuoti ir pastatyti kelią bei 20 metų užtikrinti jo priežiūrą. Statybų vertė – 244,7 mln. latų (1,2 mlrd. litų).
"Baltija&Biznes" teigimu, kiekviename iš penkių konsorciumų yra ryškus lyderis, stambi Europos kelių statybos bendrovė, išskyrus Lietuvos ir Lenkijos bendrovių konsorciumą. Tačiau "Panevėžio keliai" nėra nežinoma įmonė Latvijoje. "Panevėžio keliai" jau ne vienus metus gauna kelių remonto užsakymus gretimoje šalyje, be to, valdo asfalto gamybos įmonę Daugpilyje. Tačiau reikia pripažinti, kad Lietuvos bendrovės konkurse dėl 244 mln. latų (1,2 mlrd. litų) vertės projekto turės įveikti rimtus konkurentus.
Konkurse dalyvauja Portugalijos koncernas "Mota-Engil". Prieš 52 metus įkurta įmonė kelius, tiltus, elektrines, namus ir biurų pastatus stato visoje Europoje, Lotynų Amerikoje ir Afrikoje. Pernai šios įmonės pelnas siekė 98 mln. eurų. Vokiečių "Hochtief PPP Solutions" sudarė konsorciumą su Latvijos kelininkais A.C.B ir "Binders".
Tarp pretendentų – ir Austrijos bendrovė "Strabag", kuri Latvijoje jau atliko keletą stambių statybos projektų. Vienas šios kompanijos savininkų – Rusijos oligarchas Olegas Deripaska. Dar vieno konsorciumų širdis – Italijos "Impresa S.P.A.".
Dienraščio teigimu, europiečių susidomėjimas Latvijos greitkelio projektu logiškas ir visai suprantamas, nes jis gali atverti vartus kitiems ne smulkesniems projektams šioje šalyje. Latvijoje apie 60 proc. kelių, arba daugiau nei 20 tūkst. km, reikia rekonstrukcijos ir remonto. Latvija iki 2012 m. kelių rekonstrukcijai ketina išleisti apie 1,4 mlrd. latų.
Apie būsimą pirmąjį Latvijos greitkelį
Planuojama, kad greitkelis bus dviejų juostų kiekviena eismo kryptimi, o vidutinis leistinas greitis – 130 km. Tik gaila, kad ruožas neilgas – vos 24,8 km. Keliu, kuris bus pertvarkytas į greitkelį, kasdien pravažiuoja 26 tūkst. automobilių, kas penktas jų yra sunkvežimis. Skaičiuojama, kad iki 2025 m. eismo intensyvumas šiame kelio ruože padidės iki 46 tūkst. automobilių kasdien.
Naujausi komentarai