Infliacija atima dviračių pardavėjų uždarbį
Populiarėjant dviračiams jų pardavimas auga kaip ant mielių. Tačiau prekybininkai su nerimu laukia kitų metų ir prognozuoja lėtesnę verslo plėtrą.
Pelnas auga
Dviračių pardavėjai tikina, kad jau apie porą metų pardavimas auga po 15–20 proc. kasmet. "Pardavimo augimą stebime jau antrus metus. Dabar net mažiau reklamos reikia, nes žmonės patys ieško parduotuvių ir dviračių, o ne mes klientų", – tikino dviračių prekybos tinklo parduotuvės "Dviratis Tau" pardavėjas-konsultantas Tomas Fabijanskas. Anot jo, per dieną vienoje "Dviratis Tau" parduotuvėje vidutiniškai parduodami 3–5 dviračiai.
Parduotuvės "Umarai" atstovas pasakojo, kad gyventojai beveik nebeperka pačių prasčiausių dviračių, o renkasi brangesnius.
Auga ne tik dviračių pardavimas – vis daugiau jų surenkama Lietuvoje. Dviračius gaminančios Šiaulių bendrovės "Baltic vairas" antrinės įmonės "Baltic trade" direktorė Gerda Suchorukovaitė tikino, kad kitąmet įmonė ketina didinti gamybą ir plėsti asortimentą. Įmonė surenka "Panther", "Texo" ir "Minervos" dviračius.
Naujokams sekasi
Verslu nesiskundžia ir "Hawaii Express". Bendrovės rinkodaros vadovė Siiri Part tikslaus parduotų dviračių skaičiaus nurodyti nenorėjo, bet tikino, kad pardavimas auga ne procentais, o kartais.
Tiesa, "Hawaii Express", palyginti su kitais pardavėjais, naujas žaidėjas Lietuvoje. Įmonė dirba tik apie trečius metus. O verslo pradžioje pardavimas auga sparčiausiai, bendrovė plečiasi, atidaromos naujos parduotuvės ir pan. Be to, nuo pat įsikūrimo bendrovė reklamavosi intensyviau nei kiti pardavėjai.
"Paklausa tikrai didėja. Be to, pastebėjome, kad žmonės renkasi kokybiškesnius dviračius. Matyt, supranta, kad šie ilgiau laikys", – sakė S.Part. Tačiau ji pripažino, kad populiariausi vis dėlto yra vidutinės klasės, 800–1200 litų kainuojantys dviračiai.
Apgaulingas populiarumas
O štai parduotuvės "Geras dviratis" direktorius Egidijus Ivanauskas sako, kad dviračių populiarumas apgaulingas. Pašnekovo skaičiavimu, jei dviračiai būtų populiarūs, Lietuvos didmiesčiuose, kaip ir kituose Europos miestuose, esančios vidutinės parduotuvės turėtų parduoti apie 2300–2700 dviračių per metus. Dabar vienoje parduotuvėje Lietuvoje prekybininkai jų parduoda vos po 700–1200 vienetų per metus.
"Kas sakė, kad lietuviai iš mašinų persėda ant dviračių? Stoviu gatvėje ir aplinkui nematau nė vieno dviračio, užtat automobilių – į valias. Rajonuose mes dviračių pardavimo verslą jau palaidojom, mieste – dar judam", – ne itin optimistiškai padėtį piešė parduotuvės "Geras dviratis" direktorius.
Džiaugiasi ne visi
Brangesniais dviračiais prekiaujančios įmonės tikina, kad pelnas smunka, nes kylant kainoms dviračiai tampa prabangos preke. Netgi prognozuojama, kad kitąmet Lietuvoje dviračių pardavimas gali kristi, nes žaibiškai kylančios elektros, šildymo ir maisto bei kitų prekių kainos kainos suris didelę gyventojų pajamų dalį. Tam dviračių pardavėjai ruošiasi iš anksto – kitiems metams užsako mažiau prekių ir, orientuodamiesi į turtingesnių gyventojų sluoksnį, siūlo daugiau brangesnių dviračių.
"Latvijoje, Estijoje dviračių pardavimas šiemet, palyginti su pastaraisiais metais, smukęs apie 20 proc. Tai netrukus nutiks ir pas mus. Apskritai šalyje dviračių pardavimo rodikliai šiuo metu kyla, tačiau reikia atsiminti, kad nuolat kyla ir kainos. Dėl to mums brangiau kainuoja dviračius pirkti iš gamintojų ir atsigabenti. Gyventojai savo ruožtu renkasi pigesnes prekes – apie 800–1500 litų kainuojančius dviračius, nes jau dabar didelę jų pajamų dalį suryja būtinosios išlaidos. O pas mus dviračių kainos prasideda nuo 1500–1600 litų. Taigi apyvarta ir pelnas krinta", – aiškino parduotuvės "Geras dviratis" direktorius.
Sugundo kaina
Specialistų teigimu, geras dviratis kainuoja apie 2–3 tūkst. litų. Tačiau retas lietuvis leidžia sau tokią prabangą. Kaip minėjo prekeiviai, daugelis renkasi dviračius už vidutinę 800–1500 litų kainą, bet ir ši įkandama ne visiems. Nors nei pardavėjai, nei meistrai nesiūlo pirkti dviračių prekybos centruose, nemažai gyventojų pigesnės prekės sugundo. Prekybos centruose dviračiai vidutiniškai kainuoja 300–600 litų.
"Didžioji dalis dviračių nuperkama didmiesčiuose, tačiau jie ne mažiau populiari transporto priemonė ir miesteliuose. Daugiausia dviračių parduodama balandžio–gegužės mėnesiais, kai žmonės ima aktyviau ruoštis vasaros sezonui", – dienraščiui pasakojo "Maximos LT" atstovė ryšiams su visuomene Renata Saulytė.
Maždaug trečdalis "Maximose" parduodamų dviračių pagaminti Lietuvoje.
Naudoti irgi paklausūs
Ne vieną pirkėją suvilioja siūlymai įsigyti gerokai pigesnius, jau pavažinėtus dviračius. Tokios transporto priemonės kainuoja bene perpus pigiau nei naujos. Jų pasiūla gausi. Laikraščiuose ir internete galima rasti šimtus skelbimų.
"Aš dviratį pirkau pagal skelbimą. Nenorėjau pirkti pigaus šlamšto iš prekybos centro, o geri dviračiai specializuotose parduotuvėse kainuoja per 1600 litų. Internete radau tokį, kokio norėjau – už 800 litų. Tik tiek, kad jis nenaujas", – pasakojo vilnietis Marius Greičiūnas.
Užuodę pelningą verslą nesnaudžia ir apsukrūs tautiečiai. Ne vienas gabena naujus ir pavažinėtus dviračius iš Vokietijos, Belgijos ar Olandijos ir pardavinėja juos mūsų šalyje. Tačiau oficialūs dviračių pardavėjai įspėja, kad šitaip dažnai parduodami vogti dviračiai.
Populiariausi Lietuvoje
Kitaip nei Europoje, Lietuvoje populiariausi kroso dviračiai, turintys kalnų dviračių važiuoklę ir didesnius – 28 colių – ratus bei kiek siauresnes nei kalnų dviračių padangas.
Taip pat nemažai parduodama treko, arba plento, dviračių, kurie turi visus kelyje reikalingus atributus: purvasaugius, bagažinę, lempas ir atšvaitus.
Naujausi komentarai