Skrydžių bendrovės "flyLAL-Lithuanian Airlines" padėtis kritinė. Akcininkai siūlo valstybei už 1 litą įsigyti 51 proc. įmonės akcijų paketą mainais į 30–35 mln. litų paskolą su valstybės garantija.
Rinkos lyderiai pasiduoda
Vakar Susisiekimo ministerija gavo "flyLAL" akcininkų pasiūlymų paketą, kuris padėtų pagerinti įmonės būklę.
"Dėl lėšų trūkumo padėtis tapo kritinė", – vakar spaudos konferencijoje pripažino vienas iš "flyLAL" netiesioginių akcininkų Gediminas Žiemelis, vos prieš kelias dienas neigęs, kad įmonę ketina siūlyti valstybei.
"Jau kurį laiką mūsų bendrovė užima labai geras pozicijas rinkoje, keleivių srautas didėja, tačiau lygiagrečiai su juo augo ir nuostoliai", – dėstė "flyLAL" generalinis direktorius Vytautas Kaikaris.
Jis įsitikinęs, kad bendrovė jau 2010 m. gali dirbti pelningai: "Tačiau išlipti iš šios keblios padėties reikia investicijų. Pirmam etapui – nuo sausio iki spalio – 30 mln. litų. Dėl to paprašėme Vyriausybės paskolos ir pasiūlėme valstybei už tai įsigyti kontrolinį "flyLAL-Lithuanian airlines" akcijų paketą."
Patys nesužlugdė
Bendrovės vadovai pripažįsta, kad įmonės skolos, nepadengtos turtu, siekia 89 mln. litų. Pagrindiniai oro įmonės kreditoriai yra jos akcininkai, jiems įmonė skolinga apie 47,5 mln. litų.
Paskutinė finansinė akcininkų injekcija skrydžių įmonę pasiekė prieš tris savaites. Anot G.Žiemelio, ji bus skirta keleivių vežimui šventiniu laikotarpiu užtikrinti. Jis atmetė kaltinimus, neva savininkai sąmoningai sužlugdė įmonę: "Kai kas nors žlugdo bendrovę, iš jos ima pinigus, o ne į ją deda."
"flyLAL-Lithuanian Airlines" šiemet gali patirti apie 100 mln. litų nuostolių. Anot įmonės vadovybės, vien pirmą šių metų pusmetį nuostoliai siekė apie 45 mln. litų.
Ieško užuovėjos
Aviacijos įmonė paskelbė paruošusi bendrovės restruktūrizavimo veiksmų planą, kuriam įgyvendinti reikia 30–35 mln. litų. Tam įmonė planuoja imti banko paskolą ir prašo valstybės garantijos. Didžioji dalis šių lėšų būtų panaudota lėktuvų parkui diversifikuoti, t. y. turimiems lėktuvams pakeisti į mažesnius ir ekonomiškesnius.
Veiksmų plane taip pat numatyta optimizuoti įmonės veiklą, organizuoti bendrus skrydžius su Skandinavijos oro vežėja SAS, jau pranešusia apie pasitraukimą iš Latvijos valstybinės skrydžių bendrovės "airBaltic".
"Viskas suderinta, popieriai yra, tačiau mes procesą pristabdėme, kol paaiškės tolesnė įmonės situacija. Elgiamės etiškai ir norime užtikrinti, kad SAS bendradarbiaus su įmone, kuri veiks stabiliai", – vakar sakė "flyLAL" generalinis direktorius V.Kaikaris.
Išvadas dėl "flyLAL" siūlymo susisiekimo ministro sudaryta darbo grupė ketina pateikti kitą savaitę.
Naujausi komentarai