Aviacijos verslo įmonių grupė „flyLAL Group“ ruošiasi skrydžiui į užsienį. Dvi grupės bendrovės netrukus debiutuos Varšuvos vertybinių popierių biržoje. Vilniaus birža verslininkams per maža.
Šiuo metu aktyviai ruošiamasi dviejų grupės įmonių – „Aviation Asset Management“ ir „flyLAL Technics“ – pirminiam viešam akcijų platinimui Varšuvos biržoje.
„Abi įmones pertvarkėme į akcines bendroves, glaudžiai bendraujame su vienu Lenkijos banku – „Bank zachodni WBK“, kuris veda jas į biržą ir tvarko visas parengiamąsias procedūras. Preliminariai akcijos Varšuvos biržos sąrašuose turėtų atsirasti maždaug spalio lapkričio mėnesiais“, – dienraščiui sakė įmonių grupės „flyLAL Group“ valdybos pirmininkas Gediminas Žiemelis.
Paklaustas, kodėl akcijų nenorima kotiruoti Vilniaus biržoje, verslininkas atsakė, kad ši tiesiog per maža.
„Džiugu, kad šios įmonių grupės gimtinė – Lietuva. Daugiausia čia ir dirbame. Bet mūsų siūlomo akcijų paketo dydis atitinka didesnes biržas, o ir aviacijos verslas labiau rūpi stambesniems žaidėjams, kurių Lietuvoje ne tiek jau daug“, – pasirinkimo motyvus aiškino G.Žiemelis. Jis atskleidė, kad ateityje grupė gali eiti ir į kitų šalių biržas, plėtoti veiklą užsienio šalyse.
Lenkijos spaudoje buvo pasirodžiusi informacija, kad „flyLAL“ ne tik planuoja žengti į Varšuvos biržą, bet ir įsigyti šioje rinkoje veikiančių aviacijos sektoriaus įmonių.
Klaustukų dar yra
Pašnekovo teigimu, kol kas dar neaišku, ar Varšuvoje debiutuos abi įmonės. „Abi bendrovės turi daug galimybių plėstis. Tam, kad visiškai jas išnaudotume, nusprendėme pasitelkti ir viešojo kapitalo lėšas. Tačiau dar neaišku, ar biržos sąrašuose atsidurs abi įmonės. „Aviation Asset Management“ pasirodys tikrai, o dėl „flyLAL Technics“ dar yra tam tikrų niuansų“, – sakė „flyLAL Group“ valdybos pirmininkas.
Pertvarkius įmones į akcines bendroves ir pritraukus papildomo kapitalo, jų vertė gerokai padidės ir bus galima aktyviau plėsti jų veiklą. Tiesa, dalį lėšų grupė ketina skirti ir kitoms reikmėms. Pavyzdžiui, lėktuvų parko plėtrai.
Suplanuota ir „Aviation Asset Management“ plėtra į užsienio rinkas. Be aštuonių lėktuvų, dabar nuomojamų bendrovės „flyLAL – Lithuanian Airlines“, du orlaiviai „Boeing 737-500“ artimiausiu metu bus išnuomoti Kazachstano oro bendrovei.
Kertinis akmuo – terminalas
Ateityje „flyLAL Group“ tikisi biržose pasiūlyti ir kitų savo valdomų įmonių akcijų. Grupė taip pat nuolat žvalgosi ir užsienio įmonių, kurias galėtų pirkti. Tačiau kol kas jokių konkrečių planų G.Žiemelis įvardyti nenorėjo. „Šie metai visos šalies ekonomikai buvo sunkūs, mums irgi. Bet kai užbaigsime keleivių terminalo statybas, bus lengviau. Tada žiūrėsime – galbūt ir kitos mūsų įmonės po tam tikrų pertvarkų atitiks pelningumo ir kitus kriterijus, tuomet investuotojams galėtume pasiūlyti ir jų akcijų“, – ateities planais dalijosi „flyLAL Group“ valdybos pirmininkas.
Vienu pirmųjų kandidatų gali tapti pilotų ir orlaivių palydovų mokomasis centras „flyLAL Training“, kuris yra viena pelningesnių „flyLAL Group“ įmonių. Tik per pirmą šių metų pusmetį bendrovė pasiekė daugiau nei milijono litų apyvartą. Tiesa, 80 proc. visų pajamų ji gavo teikdama aviacijos specialistų mokymo paslaugas užsieniečiams. Daugiausia – Rusijos ir Kazachstano lakūnams.
Naujausi komentarai