- BNS inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Europos Parlamentas patvirtino vežėjų veiklos griežtinimą numatantį Mobilumo paketą, kuriam priešinasi Lietuva ir dar aštuonios periferijoje esančios Europos Sąjungos valstybės.
Europarlamentarai pritarė gruodį pasiektam kompromisui dėl Mobilumo paketo. Atnaujintomis vairuotojų komandiravimo, jų poilsio laiko bei rinkos prieigos taisyklėmis siekiama pagerinti vairuotojų darbo sąlygas ir užkirsti kelią nesąžiningai konkurencijai gabenant krovinius ES keliais, teigiama Europos Parlamento pranešime.
Daugiausia diskusijų kelia Mobilumo pakete numatytas įpareigojimas vilkikams kas aštuonias savaites grįžti į įsisteigimo valstybę. Vakarų europiečiai teigia, kad privalomas vilkikų grąžinimas padės kovoti su fiktyvių krovinių vežimo įmonių registravimu, kai bendrovės, siekdamos sumažinti kaštus, steigiamos vienur, o veiklą vykdo visai kitur.
Lietuvos vežėjai ir Vyriausybė sako, kad Vakarų europiečiai siekia konkurentus išstumti iš rinkos, o vilkikų privalomas grąžinimas padidins taršą keliuose ir taip trukdys kovoti su klimato kaita.
Premjeras Saulius Skvernelis BNS yra sakęs, kad naująsias taisykles, jei jos bus priimtos, Lietuvos Vyriausybė ketina skųsti Europos Sąjungos Teisingumo Teisme.
Be Lietuvos, naujosioms taisyklėms prieštarauja dar aštuonios šalys – Latvija, Estija, Lenkija, Rumunija, Bulgarija, Vengrija, Kipras ir Malta, tačiau jų nepakako blokuoti sprendimą.
Pagal teisės aktus, kuriuos šių metų balandį jau priėmė ES Taryba, juos suderinusi su Europos Parlamentu, bus leidžiama atlikti ne daugiau kaip tris kabotažo (prekių vežimo kitos ES valstybės viduje) operacijas per savaitę, o naują pervežimą tos pačios šalies viduje tuo pačiu automobiliu bus galima pradėti tik po keturių dienų.
Taip pat įpareigota tachografais fiksuoti valstybių sienų kirtimą siekiant išvengti sukčiavimo. Taisyklės galios ne tik vilkikams ir sunkvežimiams, bet ir furgonams, sunkesniems negu 2,5 tonos. Kad transporto įmonės nebūtų steigiamos fiktyviai, jos privalės vykdyti reikšmingos apimties veiklą registracijos valstybėje.
ES vairuotojų komandiravimo taisyklės, pagal kurias reikalaujama laikytis priimančiosios šalies darbo įstatymų, bus taikomos kabotažui, taip pat bet kokiam tarptautiniam vežimui išskyrus dvišalį ar tranzitą iš registracijos šalies bei į ją. Anot Europos Parlamento, numatyta užtikrinti geresnes vairuotojų poilsio sąlygas ir įpareigoti leisti jiems sugrįžti namo bent kas tris arba keturias savaites, priklausomai nuo darbo grafiko.
Nebebus galima privalomo savaitinio poilsio laiko leisti automobilio kabinoje, o jei vairuotojas ilsisi ne namuose, įmonė turės apmokėti jo nakvynės išlaidas.
Europos Parlamento teigimu, vairuotojų komandiravimo ir rinkos prieigos taisyklės bus taikomos po pusantrų metų nuo jų paskelbimo ES Oficialiajame leidinyje, o vairuotojų darbo ir poilsio laiko taisyklės – po 20 dienų nuo paskelbimo.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Tarptautinis valiutos fondas puse punkto blogina Lietuvos BVP prognozę1
Tarptautinis valiutos fondas (TVF) prognozuoja, kad šiemet Lietuvos ekonomika augs 2,2 proc., o kitąmet – 2,5 proc. ...
-
Seimas imasi pataisų su Rusija susijusį verslą šalinti iš viešųjų pirkimų
Seimas priėmė svarstyti pataisas, kuriomis siūloma leisti iš viešųjų pirkimų šalinti Lietuvos ir užsienio tiekėjus, kurie būtų įtraukti į Vyriausybės patvirtintą Rusijos karo rėmėjų sąrašą arba su jais susiję.&nb...
-
D. Kreivys: ES energetikos sistemos poreikius reikia modeliuoti ilgam
Energetikos ministras Dainius Kreivys sako, jog Europai norint turėti ateities poreikius atitinkantį energetikos tinklą reikia optimizuoti tiek elektros, tiek vandenilio infrastruktūrą, taip pat kurti energetikos sistemos balansavimo ir lankstumo įrang...
-
M. Skuodis: Lietuvoje yra 25 proc. neasfaltuotų valstybinių kelių3
Susisiekimo ministras Marius Skuodis sako, kad šiuo metu Lietuvoje yra 25 proc. neasfaltuotų valstybinių kelių. Anot jo, valstybinis tikslas yra sumažinti šį rodiklį iki 18 proc. ...
-
Seimas atmetė siūlymą daugiabučių renovaciją finansuoti atsižvelgiant į architektūrinius sprendimus
Parlamentas atmetė „laisviečio” Kasparo Adomaičio siūlymą paramą daugiabučių renovacijai teikti atsižvelgiant ne tik į siekį didinti pastato energetinį efektyvumą, bet ir architektūrinius sprendimus. ...
-
Seimas toliau sieks griežtinti sąlygas keleivių pervežimo paslaugas teikiančioms taksi įmonėms ir pavėžėjams2
Seimas toliau sieks įpareigoti keleivių pavėžėjimo paslaugas teikiančias taksi įmones būti registruotoms Europos Sąjungos (ES) ar Europos ekonominės erdvės (EEE) valstybėse. Taip pat, pasak įstatymo iniciatorių, keleivius vežantys vairuotojai pr...
-
Belaukiant didžiausios investicijos Lietuvos istorijoje, gyventojai šokiruoti: nieko nežinojome43
Vokietijos karinės pramonės milžinės „Rheinmetall“ sviedinių gamyklą svarstoma statyti Lietuvos centre, Baisogaloje. Žmonėms kilo krūva klausimų: ar bus saugu, ar Baisogalos laukuose dar galės būti veisiamos nykstančios lietuviš...
-
VMI: 170 tūkst. gyventojų jau pateikė prašymus skirti GPM dalį paramai1
Prašymus skirti dalį pernai sumokėto Gyventojų pajamų mokesčio (GPM) Valstybinei mokesčių inspekcijai jau pateikė apie 170 tūkst. šalies gyventojų. ...
-
L. Kasčiūnas: „Rheinmetall“ gali būti ledlaužis ateiti ir kitoms gynybos kompanijoms15
Krašto apsaugos ministras Laurynas Kasčiūnas sako, kad Vokietijos gynybos pramonės įmonės „Rheinmetall“ sprendimas Lietuvoje statyti amunicijos gamyklą gali paskatinti kitas užsienio įmones imtis panašių projektų šaly...
-
Prezidentūra ragina išėjimo iš pensijų kaupimo tvarką padaryti lankstesnę1
Vyriausybei ir socialiniams partneriams ieškant sprendimo, kokios galėtų būti svarbios priežastys nutraukti pensijų kaupimo sutartis anksčiau laiko, prezidento patarėja sako, kad turėtų būti sudarytas aplinkybių sąrašas, kada žmogus ...