Nepasitenkinimas draudikų veikla kasmet didėja. Tačiau Draudimo priežiūros komisija (DPK) plūstančių skundų gausai daug reikšmės neteikia.
DPK pernai sulaukė 360 nepatenkintų vartotojų kreipimųsi dėl draudimo įmonių veiklos, o 2006-aisiais į komisiją gyventojai kreipėsi 227 kartus.
„Pernai sudaryta net 4,2 mln. draudimo sutarčių, todėl ginčų ir skundų skaičius nėra toks didelis, kaip atrodo“, – padėties nedramatizavimo DPK pirmininkas Mindaugas Šalčius.
Komisijos nario Dariaus Andriukaičio įsitikinimu, didėjantis ginčų ir skundų skaičius rodo, kad vartotojai vis dažniau gina savo interesus.
Dažniausiai skundžiasi vairuotojai
Per praėjusius metus DPK išnagrinėjo 168 ginčus ir ištyrė 192 skundus. Draudimo įmonių klientai dažniausiai skundėsi dėl transporto priemonių valdytojų civilinės atsakomybės privalomojo draudimo, transporto priemonių kasko bei turto draudimo sutarčių.
Daugiausia ginčų sulaukta dėl per mažų draudimo išmokų, mokėjimo terminų ir dėl įvykių pripažinimo nedraudžiamais. 29 ginčai buvo išspręsti vartotojo naudai, 61 ginče nurodyti vartotojo reikalavimai, dažniausiai pristigus įrodymų, nebuvo patenkinti, o 78 ginčai nebuvo nagrinėti.
Sukėlė rūpesčių klientams
Palyginti su 2006 m., pernai DPK sulaukė beveik 1,5 karto daugiau skundų – net 192. Anot D.Andriukaičio, dauguma jų (110) buvo dėl „Baltikums draudimas“ veiklos.
„Bendrovė jau nebesudaro naujų sutarčių ir ketina trauktis iš Lietuvos rinkos. Dėl to kyla įvairių problemų“, – sakė DPK atstovas.
Pasak jo, dažniausiai vartotojai skundėsi dėl vėluojančių „Baltikums draudimo“ išmokų. Tačiau atstovas pabrėžė, kad jos, nors ir vėluojančios, vis dėlto yra išmokamos.
Kaip ir ginčų, taip ir skundų pernai daugiausia gauta dėl transporto priemonių valdytojų civilinės atsakomybės privalomojo draudimo (67 proc.) ir kasko draudimo (22 proc.).
DPK pirmininkas taip pat atskleidė, kad dalis visų skundų ir ginčų yra bandymas apgaule išvilioti pinigų. Jis taip pat pripažino, kad yra nemažai atvejų, kai tai pavyksta. Tačiau konkrečių skaičių jis nepateikė.
Naujausi komentarai